Ο Μυτιληναίος, τα έργα, οι εξελίξεις
Εξ όσων έμαθε η στήλη, ο επικεφαλής του ομίλου, Ευ. Μυτιληναίος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου μοντέλου «smart city», ρωτήθηκε και για τις εξελίξεις στον κατασκευαστικού τομέα του γκρουπ καθώς έκανε αναφορά και σε πλάνο μετασχηματισμού. Ωστόσο, ο επιχειρηματίας δεν έδωσε «τροφή» για περαιτέρω σχόλια, άλλωστε, προσεχώς θα «ανοίξει τα χαρτιά του» για τον όμιλο. Επί αυτού εμείς να σημειώσουμε πάντως το εξής. Να θυμίσουμε ότι προ περίπου τριών εβδομάδων το insider.gr σε ευρύτερο θέμα του για το νέο τοπίο στις κατασκευές αναφέρονταν στον όμιλο Μυτιληναίου σημειώνοντας ότι θα αποτελούσε μια… έκπληξη να αποστασιοποιηθεί από τον τομέα της κατασκευής (με τη «στενή» έννοια του όρου) εν όψει νέου ακόμα γύρου δημοπρατήσεων -υπό την έννοια ότι δεν είναι το γκρουπ κλασσικός εργολάβος-, και να επικεντρωθεί στις βασικές δράσεις του. Και δεν το έκανε τυχαία.
Υπήρχαν σενάρια από πλευρές του κλάδου που «φωτογράφιζαν» πιθανές εξελίξεις στο γκρουπ αυτό σε σχέση με το αμιγώς τεχνικό του κομμάτι, σωστά ή λανθασμένα, θα φανεί, αν και στην πορεία ο όμιλος «καπάρωνε» και άλλα έργα (π.χ. κτηριακά ΣΔΙΤ). Πάντως, ο κ. Μυτιληναίος μίλησε προχτές για ένα σοβαρό μετασχηματισμό του ομίλου, ο οποίος θα εκπλήξει ευχάριστα μετόχους και stakeholders. Εξ ου και ακούγονται ή και γράφονται πάλι διάφορα περί πιθανής απόσχισης του στενού τεχνικού τομέα κ.λπ.
Πάντως, γενικά στον κλάδο υπάρχει κινητικότητα. Και όπως εκ νέου σημειώναμε προχτές, ένα βασικό θέμα είναι το ανεκτέλεστο στον αμιγώς κατασκευαστικό τομέα να «βγάζει» κέρδη και όχι να παράγει ζημιές. Αυτό απασχολεί όλους, από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ έως την Intrakat και την ΑΚΤΩΡ. Με την τελευταία άλλωστε να έχει προφανώς αφήσει να εννοηθεί ότι ο χώρος έχει νόημα αν δίνει κέρδη, δηλαδή με επιλεκτικές και ποιοτικές δουλειές…
Διατραπεζικά συστήματα - Η κινητικότητα προς την πόρτα
Αναρωτιέμαι τι να γίνεται εκεί στα Διατραπεζικά Συστήματα (ΔΙΑΣ) όπου μαθαίνω ότι η νέα επικεφαλής που απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του Διοικητή της ΤτΕ έχει προβεί σε πογκρόμ απομακρύνσεων υπαλλήλων και στελεχών. Δεν πιστεύω τις κακές γλώσσες που λένε ότι ασχολείται ακόμα... και με τις καθαρίστριες... Επειδή όμως μια καχυποψία όσο να είναι την έχω γενικώς θα παρακολουθώ στενότερα την υπόθεση.
Το βιβλίο του κου Στουρνάρα
Και μιας και ανέφερα τον Κεντρικό Τραπεζίτη, συνεντευξιαζόμενος τις προάλλες αποκάλυψε πως όταν λήξει η θητεία του προτίθεται να συνταξιοδοτηθεί και θα πάει στο νησί του ενώ ενδέχεται να γράψει και βιβλίο. Θα το διαβάσω με ενδιαφέρον γιατί όπως και να έχει έζησε σημαντικές πτυχές της ιστορίας... τις οποίες πάντως κάποιοι τις κάλυψαν πριν από αυτόν. Κι έτσι όμως πάντα κάτι μένει για να πει σε μας που έχουμε παρακολουθήσει από κοινού και άλλα μετερίζια τις ίδιες ενδιαφέρουσες περιόδους της ιστορίας! (σ.σ. Αν συνταξιοδοτηθώ και εγώ προτίθεμαι να συνεχίσω να γράφω γι’ αυτά που μου αρέσουν... Θέλω να σας αποκαλύψω πως μικρός ήθελα να γίνω κριτικός βιβλίων).
Εδώ Λονδίνο
Ψάχνω εδώ και ημέρες να βρω τη λίστα των εταιριών που θα παρουσιαστούν στο Λονδίνο στο road show της EXAE με τη Morgan Stanley. Και όσο και αν ψάχνω δεν τη βρίσκω και αναρωτιέμαι μήπως την κοινοποίησαν και μου διέφυγε. Το road show ξεκινά την ερχόμενη Δευτέρα μας διαφήμισαν ότι θα είναι ο πρωθυπουργός και ο κ. Πατέλης αλλά τις εταιρίες δεν βλέπω πουθενά και ανησυχώ μήπως είναι τρεις και ο κούκος γιατί γνωρίζω ήδη κάτι ακυρώσεις μεγάλων που προφανώς θεώρησαν ότι τζάμπα θα βγάλουν τα εισιτήρια να πάνε στο Λονδίνο.
Για την Lavipharm όλα γίνονται
Την αναμόρφωση των οικονομικών της καταστάσεων η Lavipharm την ανακοίνωσε. Όμως έχω μια απορία. Γίνεται να εγκρίνεται ενημερωτικό χωρίς να έχουν δημοσιευτεί οι αναμορφωμένες οικονομικές καταστάσεις και να έχουν και το σχετικό πιστοποιητικό ορκωτού; Γιατί η αναδιατύπωση χτυπά και το ίδιο το πιστοποιητικό για το οποίο υπάρχει link στο ενημερωτικό το οποίο μέχρι χθες το βράδυ παρέπεμπε στις προ αναμόρφωσης οικονομικές καταστάσεις. Αυτά είναι κόλπα ζόρικα που κάνουν στην Ινδία λένε όσοι ξέρουν από links.
Η Ευρώπη διαφωνεί χωρίς να συνθέτει
Αυτό το Ευρωκοινοβούλιο κατά βάση συμφωνεί πως διαφωνεί. Τούτου δοθέντος βλέπουμε... Έξι διαφορετικά ψηφίσματα βρίσκονται επί του παρόντος στο τραπέζι, με ορισμένα να αποφεύγουν την αναφορά στους «θανάτους» εργαζομένων κατά την προετοιμασία του μεγαλύτερου ποδοσφαιρικού τουρνουά παγκοσμίως του Παγκοσμίου Κυπέλλου στο Κατάρ. Tελικώς η Ευρώπη υπερασπίζεται τις ιδιαιτερότητές της.
5G στα αεροπλάνα
Στα υπερατλαντικά ταξίδια δεν θα μας τρώει η μοναξιά. Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν να παρέχουν την τελευταία τεχνολογία 5G στα αεροσκάφη τους, παράλληλα με τις κινητές τεχνολογίες προηγούμενων γενεών, καθώς η Επιτροπή επικαιροποίησε την εκτελεστική απόφαση σχετικά με το ραδιοφάσμα για τις κινητές επικοινωνίες επί αεροσκαφών, ορίζοντας συγκεκριμένες συχνότητες για την τεχνολογία 5G εν πτήσει. Οι επιβάτες πτήσεων της ΕΕ θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των κινητών τους τηλεφώνων, ακριβώς όπως στα επίγεια δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 5G.
ΤΑΙΠΕΔ: Έρχονται τα 36 αεροσκάφη των 145 εκατ. ευρώ
Σε διαβούλευση (30 ημερών) κάλεσε όλους τους ενδιαφερόμενους το ΤΑΙΠΕΔ (PPF), ενεργώντας για λογαριασμό του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με σκοπό την προετοιμασία διαδικασίας ανάθεσης συμβάσεων προμήθειας 36 αεροσκαφών, συνολικού εκτιμώμενου κόστους σχεδόν 145 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για Αμφίβια Μονοκινητήρια (Turboprop) Αεροσκάφη (ΑΜΑ) Σταθερής Πτέρυγας. Πρόκειται για δράση που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και σχετίζεται με το παραπάνω υπουργείο.
Να προσθέσουμε ότι το Ταμείο αναμένεται να προωθήσει προσεχώς και άλλες δράσεις που σχετίζονται με το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ», με το οποίο η κυβέρνηση «φιλοδοξεί» να εξοπλίσει τις αρμόδιες αρχές με εναέρια μέσα, νέα σύγχρονα συντονιστικά κέντρα διαχείρισης κρίσεων, με drones κ.α. εξασφαλίζοντας τα αναγκαία μέσα, την τεχνολογική και εν γένει υλικοτεχνική υποδομή και τον επιχειρησιακό εξοπλισμό. Και μιλάμε για project σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ με πόρους από ΤΑ (400-500 εκατ.), ΕΣΠΑ, ΕΤΕπ.
«Βγαίνει» νέος διαγωνισμός για φράγμα στην Κρήτη
Έχω την αίσθηση ότι στο υπουργείο Υποδομών έχουν «βγάλει από το συρτάρι» ένα ακόμα έργο που σχετίζεται με κατασκευή φράγματος και αγωγού μεταφοράς υδάτων και σχετικών δικτύων. Μάλιστα, ακούγεται ότι έχει σχέση με την Κρήτη και ειδικότερα προς Ρέθυμνο με Ηράκλειο μεριά. Εξ όσων θυμόμαστε, εκεί προωθούνται, μεταξύ άλλων, τα έργα «Φράγματος Πλατύ Νομού Ρεθύμνου με αγωγό μεταφοράς προς Μεσσαρά Νομού Ηρακλείου και αρδευτικά δίκτυα Νομού Ρεθύμνου». Οπότε, μπορεί και να μου λένε για αυτά, αν και μάλλον είμαστε σε αρχικό στάδιο, δηλαδή σε αποφάσεις για μελέτες και άλλα σχετικά.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.