Πού θα κληρώσει η Aegean Baltic
Ποια είναι η τράπεζα που θεωρητικά ενδιαφερόταν για την Aegean Baltic; Νομίζω πως είναι αυτή που είχε ένα κάποιο ενδιαφέρον και για το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο της HSBC στο Λονδίνο.
Όμως δεν φαίνεται να προέβη τελικώς σε κατάθεση προσφοράς, καθώς το τίμημα υπήρξε ακριβό. Σε κάθε περίπτωση χθες που έληγε η ημερομηνία της κατάθεσης, οι διεκδικητές δεν ήταν λίγοι, δεν ήταν όμως και πολλοί, δεν ήταν συστημικοί... και δεν ήταν και οι συνήθεις «ύποπτοι».
Οι συζητήσεις της Thrinvest με την Attica Bank, για την Attica Bank
Τώρα σε ό,τι αφορά την Attica Bank ήταν από πάντα δεδομένο πως η Thrinvest θα αποτελέσει έναν βασικό ιδιώτη μέτοχο ίσως και το μόνον βασικό ιδιώτη μέτοχο. Τώρα σε ό,τι αφορά την Ellington από τις πολλές προϋποθέσεις ο δρόμος χάθηκε. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά η Thrinvest θα βάλει 100 εκατ. ευρώ και το επόμενο βήμα θα είναι η συγχώνευση με την Παγκρήτια και τη συνεταιριστική Σερρών.
Το σενάριο της διάσπασης
Πάντως μέσα στο παιγνίδι και μην το θεωρήσετε απίθανο είναι η Attica να σπάσει στα δύο και στη συνέχεια η καλή τράπεζα να περάσει στον έλεγχο της Παγκρήτιας. Δεν ξέρω πολιτικά αν είναι η καλύτερη περίοδος για κάτι τέτοιο, αλλά μην δένετε και κόμπο ότι έχει κλείσει οριστικά η συμφωνία να μπει η Thrinvest στην αύξηση κεφαλαίου που έχει αποφασιστεί. Στις ασκήσεις που γίνονται έχει υπολογιστεί και το funding gap που είναι μεγάλο έως και τεράστιο, υπερπολλαπλάσιο της αύξησης και σε αυτή την περίπτωση, η επιβάρυνση θα είναι του ΤΧΣ. Δεν ξέρω βέβαια τι θα έλεγαν οι παλιοί μέτοχοι γι' αυτό.
Ποια θα είναι η πρώτη αποκρατικοποίηση
Από την πλευρά του ΤΧΣ η διαδικασία ξεκίνησε... Πόσος καιρός ωστόσο θα απαιτηθεί και προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί το Ταμείο; Ποια τράπεζα θα επιλεγεί πρώτη και ποια δεύτερη; Εγώ πάντως δεν πάω στοίχημα ότι πρώτη θα είναι η Πειραιώς. Από αλλού θα έλθει η έκπληξη.
Το μέρισμα στην κορυφή της ατζέντας Enria
O Enria έρχεται αύριο. Πολύ κρίσιμα θέματα που έχει να συζητήσει κυρίως με τις τράπεζες, είναι το θέμα των μερισμάτων το οποίο θα κριθεί ασφαλώς μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τους τόσο για τη Eurobank όσο και για την Εθνική. Να σημειωθεί πάντως πως τα αποτελέσματα και των δύο τραπεζών για το τέλος του 2022 αναμένεται να είναι καλά. Τέτοια που να δικαιολογούν το μέρισμα.
Ο MSCI, τα σενάρια και το ταμπλό
Επειδή επίκεινται, όπως λένε οι αναλυτές κάποιες αλλαγές στον MSCI και με αφορμή το «κλείσιμο» της συμφωνίας για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή (σε περίπτωση εξαγοράς και εξόδου της), η αγορά έχει «ρίξει πονταρίσματα» και σενάρια για τις μετοχές που μπορούν να εισαχθούν στους εν λόγω σημαντικούς δείκτες. Και ανάμεσα στα ονόματα είναι η Motor Oil ή και τραπεζικές μετοχές που είναι «εκτός», μάλλον για επόμενη φάση. Γενικότερα πάντως, η αγορά πάει όπως έχουμε «φωτογραφίσει» εδώ και μέρες. Κατακτά υψηλότερα επίπεδα μέρα με τη μέρα, ανεβάζει όγκους συνεδρίαση με συνεδρίαση, «κοιτάζει» τις 1.000 μονάδες (και 35-45 πόντους παραπάνω από τεχνική οπτικής) με «οδηγούς» τράπεζες, υποδομές, κατασκευές – ενέργεια, βιομηχανία κ.α., «αψηφά» τα υπεραγορασμένα επίπεδα, η ψυχολογία βελτιώνεται, τα σενάρια για deals συνεχίζονται, τα «πακέτα» μετοχών πάνε και έρχονται. Θα συνεχίσει έτσι ευελπιστώντας σε υποχώρηση του πληθωρισμού και σε καλά νέα από τις Κεντρικές Τράπεζες; Θα το «γυρίσουν οι παίκτες» σε επιλεκτικές κινήσεις μέχρι να φανεί αν αφομοιωθούν τα νέα υψηλά; Θα δείξει. Υπενθυμίζεται ότι την ερχόμενη Παρασκευή στην αγορά Παραγώγων λήγουν τα συμβόλαια Ιανουαρίου, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει ενώ το volatility πάντα «καραδοκεί». Να τα λέμε και αυτά γιατί τα «καμπανάκι» από ξένους οίκους δεν λείπουν.
Περιφέρεια Αττικής: Σχέδια για νέο Διοικητήριο μέσω ΣΔΙΤ;
Δεν ξέρουμε τι έχει προκύψει από τότε, πάντως, φαίνεται ότι στην Περιφέρεια Αττικής υπήρχαν σκέψεις και σχέδια για την ανέγερση νέου Διοικητηρίου. Αυτό που έχει, επίσης, ενδιαφέρον είναι ότι εξετάζονταν το κατά πόσο είναι εφικτό το έργο αυτό να γίνει μέσω ΣΔΙΤ, που είναι και της μόδας. Μάλιστα, είχαν γίνει σχετικές ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση και το περασμένο φθινόπωρο είχε «κλειδώσει» και σύμβουλος για να βοηθήσει την μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας για την υποβολή σχετικής πρότασης προς την Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Δηλαδή, ο σύμβουλος είχε ως έργο την «παροχή υπηρεσιών υποστήριξης για την τεχνοοικονομική ωρίμανση, σύνταξη φακέλου και ένταξη στον κατάλογο των προτεινόμενων συμπράξεων των διατάξεων του Ν. 3389/2005 του έργου Μελέτη, Χρηματοδότηση, Κατασκευή και Τεχνική διαχείριση του νέου Διοικητηρίου της Περιφέρειας Αττικής». Για να πούμε την αλήθεια, δεν ξέρουμε αν προχώρησε το θέμα της πρότασης αυτής ή αν ενόψει εκλογών έχει «παγώσει». Μια φορά πάντως μάλλον έχει «περάσει στα ψιλά».
ΒΟΑΚ: Προσφορές 31 Μαρτίου για τη mega παραχώρηση
«Τα χρονοδιαγράμματα είναι για να… αλλάζουν», συνηθίζουν να λένε τελευταία στην κατασκευαστική αγορά λόγω των συνεχών (εν μέρει δικαιολογημένων) αναβολών σε διαγωνιστικές στάδιο. Πάντως, όπως προκύπτει από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και τους τεχνικούς ομίλους, ο διαγωνισμός για τη mega παραχώρηση του ΒΟΑΚ (Χανιά – Ηράκλειο, 157 χλμ.) εκτιμώμενου ύψους 1,5 δισ. ευρώ έχει ως ενδεικτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 31η Μαρτίου 2023, όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει πρόσφατα η στήλη (για εξελίξεις τέλος Μαρτίου). Το έργο θεωρείται «φιλέτο», καθώς πέραν της χρηματοδοτικής ισχύος υπάρχει και πολύ μεγάλο κατασκευαστικό αντικείμενο. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ), ΑΒΑΞ, Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S., Μυτιληναίος – Acciona Concesiones, που ετοιμάζονται για τις οικονομικές προσφορές και μελετούν τα «μοντέλα» με τα διόδια και τις οικονομικές παραμέτρους. Αλλά στην «πιάτσα» δεν αποκλείουν ανακατατάξεις όταν φτάσουμε στην τελική φάση.
Η ΕΥΔΑΠ στον «κόσμο» της ηλεκτροκίνησης
Σας έχουμε πει και άλλες φορές ότι στην ΕΥΔΑΠ επιχειρούν να εκσυγχρονιστούν, ταυτόχρονα με τις προσπάθειες για μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, προχωρώντας σε διάφορους διαγωνισμούς (μονάδες, μετρητές κ.α.). Σημειώστε ότι η διοίκηση της εισηγμένης «βάζει» την εταιρεία πιο δυνατά στον «κόσμο» της ηλεκτροκίνησης. Τι εννοούμε; Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ έδωσε την έγκρισή του για προκήρυξη διαγωνισμού σχεδόν 3 εκατ. ευρώ (με προαιρέσεις και ΦΠΑ) με αντικείμενο την προμήθεια 16 δίκυκλων ηλεκτροκίνητων (αυτονομίας τουλάχιστον 200 χλμ.), τη λειτουργική χρονομίσθωση 53 ηλεκτρικών οχημάτων διαφόρων κατηγοριών για 48 μήνες (1,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ), αλλά και την προμήθεια - εγκατάσταση υποδομής επαναφόρτισης οχημάτων στις εγκαταστάσεις της (45 φορτιστές διαφόρων τύπων, συν λογισμικό και πλατφόρμα διαχείρισης), με χρόνους παράδοσης, από τον ανάδοχο, σε 6 μήνες. Σχετικά με τα οχήματα ((Operational Leasing) σχεδιάζει να μισθώσει 35 ηλεκτροκίνητα αυτονομίας 350 χλμ., 9 SUV 4x4 αυτονομίας τουλάχιστον 350 χλμ., 7 VAN (αυτονομία 330 χλμ.), αλλά και δύο εννιαθέσια επιβατικά.
Στις 6 Φεβρουαρίου «κληρώνει» για MIG – Attica Group
Σε λίγες εβδομάδες από τώρα, στις 6 Φεβρουαρίου, θα γίνει η Γ.Σ. της MIG με βασικό θέμα την πρόταση ανταλλαγής χρέους που υπέβαλε η Strix Holdings (ελεγχόμενη από Τρ. Πειραιώς) με στόχο να αποκτήσει το (σχεδόν) 80% της Attica Group (ως αντάλλαγμα θα διαγραφούν δάνεια 443,8 εκατ. ευρώ), ενώ το μενού περιλαμβάνει reverse split σε αναλογία 1 νέα για κάθε 30 παλαιές, μείωση μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 81,4 εκατ. ευρώ (με αντίστοιχη μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής από 3 ευρώ σε 0,40 ευρώ), μεταβολή της επωνυμίας κ.α. Οι εκθέσεις των χρηματοοικονομικών συμβούλων KPMG και Euroxx κρίνουν δίκαιους - εύλογους τους προσφερόμενους οικονομικούς όρους της συναλλαγής. Η Euroxx κάνει λόγο για equity value της ακτοπλοϊκής που ισοδυναμεί με 2,59 ευρώ ανά μετοχή, ενώ η KPMG κάνει λόγο για εύρος αξίας 233,97 εκατ. ευρώ με 307,85 εκατ. ευρώ (για το σχεδόν 80%). Αν προσθέσουμε και τα υφιστάμενα μερίδια της Strix τότε λογικά θα έχουμε δημόσια πρόταση για το περίπου 8%. Για την ιστορία, στο ταμπλό η Attica Group έχει αποτίμηση 492 εκατ. ευρώ (2,28 ευρώ/μετοχή).
Σημειολογική ανασυγκρότηση
Ενδιαφέρουσα η χθεσινή ανασυγκρότηση του ΔΣ της Intracom λίγες ημέρες μετά τη συγκρότησή του. Η ανασυγκρότηση αφορά σε μια και μόνο θέση. Συγκεκριμένα προστέθηκε ένας ακόμα Αντιπρόεδρος και αυτός είναι ο Δημήτρης Θεοδωρίδης. Η τοποθέτηση έχει σημειολογική αναφορά και αυτό θα γίνει περισσότερο εμφανές στο προσεχές μέλλον.
Τα δανεικά της EXALCO
Πολύ ενδιαφέρουσα η ανακοίνωση της Βιοκαρπέτ για την παροχή εγγυήσεων προς την EXALCO για ομολογιακό δάνειο 65 εκατ. ευρώ. Μόνο που λείπουν λεπτομέρειες για την συγκεκριμένη υπόθεση. H EXALCO είναι φορτωμένη με δανεισμό και στο τέλος του 2021 είχε 54 εκατ. ευρώ μακροπρόθεσμο και 19 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμο δανεισμό. Μάλιστα, 21 εκατ. ευρώ από το μακροπρόθεσμο δανεισμό είχαν ληκτικότητα πέραν της πενταετίας. Υπό αυτά τα δεδομένα είναι απορίας άξιον με τι όρους εκδίδεται το ομολογιακό των 65 εκατ. ευρώ και αν έχει και balloon.
Την τελική φάση ο διαγωνισμός για τη νέα «στέγη» της Γ.Γ. Υποδομών
Στην τελική φάση, αυτή της υποβολής οικονομικών προσφορών, εισέρχεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου κτηρίου που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μέσω ΣΔΙΤ, εκτιμώμενου ύψους 140 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αποφάσισε την έγκριση του από 27/12/2023πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση του σταδίου του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κατά συνέπεια, οι εταιρείες ή κοινοπραξίες που συμμετείχαν σε αυτή τη φάση, ήτοι οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – Redex (όμιλος Κοπελούζου), Μυτιληναίος – DIMAND αναμένουν «σήμα» για τον ορισμό της ημερομηνίας υποβολής των προσφορών, λογικά εντός των επόμενων μηνών, αν και πολλά ΣΔΙΤ έχουν λίγο καθυστερήσει.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.