BACKSTORY

Τα αποτελέσματα της Eurobank και το ΤΧΣ - Θεσμικά discounts - Τα πρόστιμα και τα «χάδια» - Το Μετρό, η ΑΚΤΩΡ και τα κατασκευαστικά μερίδια - Πώς πάνε τα οικιστικά της Lamda στο Ελληνικό

10-03-2023 | 07:07
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα αποτελέσματα της Eurobank και το ΤΧΣ - Θεσμικά discounts - Τα πρόστιμα και τα «χάδια» - Το Μετρό, η ΑΚΤΩΡ και τα κατασκευαστικά μερίδια - Πώς πάνε τα οικιστικά της Lamda στο Ελληνικό
Eurobank

Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της Eurobank και το ΤΧΣ

Eντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα της Eurobank αλλά η τράπεζα δεν θα διανείμει μέρισμα, όπως όλα δείχνουν. Ωστόσο θα φύγει από την αγκαλιά του ΤΧΣ όπως επίσης όλα δείχνουν... Τι σημαίνει αυτό: Αίρονται όλοι αυτοί οι περιορισμοί, ο εκπρόσωπος του Ταμείου στο διοικητικό της συμβούλιο, η παρακολούθηση του νόμου του ΤΧΣ που παραμένει ως έναν βαθμό αναχρονιστικός και γίνεται μια πλήρως ιδιωτική εταιρία. Φυσικά, η τράπεζα θα καταθέσει προσφορά. Το Ταμείο, βεβαίως, θα πρέπει να κάνει μια ανταγωνιστική διαδικασία. Όπως, όμως, και να έχει το πράγμα, γιατί ένας άλλος ιδιώτης να θελήσει να αγοράσει ένα τόσο μικρό ποσοστό το οποίο δεν ξεπερνά με σημερινές τιμές τα 70 εκατ. ευρώ; Εκείνο που κρατήσαμε από όσα είπε ο κ. Καραβίας είναι την έλευση νέων κόκκινων δανείων (400 εκατ. ευρώ το 2023), στοιχείο το οποίο δημιουργεί κάποιες ανησυχίες στους επενδυτές. Επίσης, διαγνώσαμε πως η ερώτηση για την επενδυτική βαθμίδα επανέρχεται και επανέρχεται αν και προς το παρόν δεν εκφράζεται με χροιά πολιτική. Και φυσικά, αν η Eurobank αναμένει νέα «κόκκινα», και οι υπόλοιπες τράπεζες εκτιμάται πως τα αντίστοιχα θα αναμένουν.

Οι αποδοτικές τακτικές

Συνεχίζει και τσιμπάει μετοχές MIG η Τράπεζα Πειραιώς έχοντας φθάσει πια το ποσοστό της άνω του 56%. Μια τακτική η οποία μέχρι στιγμής έχει αποδόσει στην τράπεζα.

Πρόστιμα στους μικρούς, χάδια στους ισχυρούς

Πάντως, το ότι επιβάλλονται πρόστιμα στη Λανακάμ με τζίρο κάτω από 2 εκατ. ευρώ από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για θέματα εταιρικής διακυβέρνησης με ξεπερνά. Τι εννοώ; Για να μην παρεξηγηθώ. Ότι, σωστό είναι να επιβάλλονται πρόστιμα για τέτοιες παραβάσεις (το ύψος των οποίων δείχνει και την πόρτα της εξόδου από το ΧΑ) αλλά το ηθικό είναι να επιβάλλονται και στους μεγάλους που γίνονται γαργάρα. Τι θα λέγατε για παράδειγμα περί της εταιρικής διακυβέρνησης που έχουμε εδώ και χρόνια στην ΕΧΑΕ; Υπάρχουν conflicts ή όχι; Για να μη θυμηθώ κάτι πρόστιμα 5.000 και 10.000 ευρώ για σοβαρές χρηματιστηριακές παραβάσεις από τραπεζικές χρηματιστηριακές.

Θεσμικά discounts

Μένουμε στο θέμα της εποπτείας και αναρωτιέμαι πώς ακριβώς εποπτεύονται οι θεσμικοί επενδυτές. Και αναρωτιέμαι γιατί βλέπω μικρομεσαίους να γκρινιάζουν για πακέτα που τρώνε στο κεφάλι και για πρακτικές που δεν έχουν σχέση με το πώς πρέπει να κάνει τις επιλογές του ένας θεσμικός. Επειδή το ακούω πολύ, λέω να το ψάξω παραπάνω. Ειδικά τι εννοούν με τη λέξη discount. Γιατί εγώ ξέρω για έκπτωση και όχι κάτι άλλο.

Στην Κουμουνδούρου απλά δεν καταλαβαίνουν

Ειλικρινά με ξεπερνά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την ΔΕΗ. Προφανώς δεν έχουν καταλάβει ότι είναι μια εισηγμένη εταιρία όπου το δημόσιο είναι μεν ο μεγαλύτερος μέτοχος αλλά δεν έχει την πλειοψηφία και, η διοίκηση δεν υποχρεούται να δίνει λόγο στη Βουλή αλλά στους μετόχους της στη Γενική Συνέλευση. Σημειωτέον δε ότι η ανακοίνωση εξαγοράς συνοδεύτηκε με άνοδο της μετοχής, όπως άνοδο είχε η μετοχή με την προοπτική της εξαγοράς. Και αυτό σημαίνει ότι οι μέτοχοι επικροτούν. Και όσοι ξέρουν να κάνουν λογαριασμό, με πολλαπλασιαστή EBITDA 5,4 μια εξαγορά μόνο ακριβή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Τι δεν καταλαβαίνουν εκεί στην Κουμουνδούρου;

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, η ΑΚΤΩΡ και το 'Ιλιον

Τις πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 11,6 εκατ. (προ ΦΠΑ) ανέλαβε η Άκτωρ (όμιλος Ελλάκτωρ). Πρόκειται για τις αρχαιολογικές εργασίες, τις συμπληρωματικές τοπογραφικές εργασίες και τη διερεύνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας. Η εν λόγω γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει κυκλική χάραξη, μήκος 11 χλμ. και περιλαμβάνει 8 νέους σταθμούς (Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Νεάπολη). Στο μεταξύ, στο Μετρό της Αθήνας, η Αττικό Μετρό έδωσε νέα παράταση στην προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο «Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, την επέκταση του αμαξοστασίου Ελαιώνα και αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων του Μετρό της Αθήνας», προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν περιθώριο μέχρι 12 Απριλίου για να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους.

Τα μερίδια στις κατασκευές

Μια και ο λόγος περί ΑΚΤΩΡ, δεδομένου ότι ναυάγησε επισήμως, όπως έχει προαναγγείλει το insider.gr, η συμφωνία ΕΛΛΑΚΤΩΡ με Wade Adams - Κούτρα, η κατασκευαστική αγορά περιμένει τις επόμενες διεργασίες γύρω από την θυγατρική του γκρουπ. Θα παραμείνει το «πωλητήριο»; Κι αν ναι, τι θα κάνουν Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπές δυνάμεις; Μπορεί να προκύψει ξαφνκή αλλαγή πλεύσης; Μέσα σε όλα, ρόλο παίζουν και τα μερίδια της αγοράς.

Πώς πάνε τα οικιστικά της Lamda στο Ελληνικό

Ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ οι συνολικές εισπράξεις της Lamda από τις πωλήσεις διαμερισμάτων και βιλών, αλλά και κάποιες προκαταβολές που θα κλείσουν μέσα στο β' τρίμηνο 2023, στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, δηλαδή στις παραθαλάσσιες βίλες, στον Riviera Tower και στα condos. Αν μη τι άλλο, η μεγάλη μάζα των οικιστικών έχει κλείσει με συμβολαιογραφική πράξη ή προκαταβολές, μιλάμε για 19+7 βίλες, σχεδόν το 75% του συνόλου των διαμερισμάτων στον Πύργο και το 91% της πωλούμενης επιφάνειας στα condos.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:22

Q&R: Σε πρώιμες επαφές με εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς

15:22

Προϋπολογισμός 2025: 16 ερωτήσεις - απαντήσεις για την οικονομία

15:19

«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια - Άνοδος 8,9% στην επιβατική κίνηση το 10μηνο του 2024

15:13

Χειμερινή Κομψότητα: Τα κατάλληλα luxury οutfits για τις γιορτινές βόλτες στην πόλη

15:07

Η Στοκχόλμη δεν θα αφήσει να την εκφοβίσουν οι «προκλήσεις» της Μόσχας

15:03

Πιερρακάκης για Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας: Το θέμα χρηματοδότησης έχει δρομολογηθεί

14:58

ΥΠΠΟ: Έναρξη λειτουργίας πλατφόρμας Διαβούλευσης για τη στρατηγική της ΟΧΕ Πολιτισμού στην Αττική

14:52

Χαρδαλιάς: Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο

14:50

Παπαστεργίου: Δεν έχει γίνει κατανοητή η ίδια η κυβερνοασφάλεια ως αναγκαιότητα

14:49

Ισραήλ: Καταργείται το καθεστώς διοικητικής κράτησης για εβραίους εποίκους της Δυτικής Όχθης

14:42

Eurobank: Οι λόγοι που είναι διαχρονικά αυξημένο το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών στην Ελλάδα

14:41

Γεωργιάδης: Αυξημένοι από το 2019 οι προϋπολογισμοί για το ΕΣΥ - Ψευδή τα περί υποστελέχωσης νοσοκομείων

14:28

COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας για το Κλίμα

14:24

Ανδρουλάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων νομοθετήθηκε με δικές μου ενέργειες από το 2017

14:17

Συρία: Στους 92 οι νεκροί από ισραηλινά πλήγματα στην Παλμύρα

14:08

Υποχρεωτική ψηφιοποίηση στο δελτίο αποστολής από την 1η Δεκεμβρίου: Τι πρέπει να γνωρίζετε

14:06

De Telegraaf: Επίσκεψη του επικεφαλής του NATO στον Τραμπ

14:03

Ντε Γκίντος: Δεν έχει σημασία το πόσο θα μειώνονται τα επιτόκια σε κάθε συνεδρίαση

14:01

Τζιτζικώστας: Θα είμαι για πάντα αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη

13:58

Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Νέο Διεθνές Ογκολογικό Κέντρο στη Θεσσαλονίκη

13:57

Παχυσαρκία και στίγμα: Η πολυπλοκότητα της νόσου και οι στερεότυπες προκαταλήψεις

13:51

Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

13:41

Δημοπρασία 6μηνων εντόκων στις 27 Νοεμβρίου - Διάθεση και σε φυσικά πρόσωπα

13:34

Νέο «περιστατικό ασφαλείας» στη Βρετανία - Εκκενώθηκε το Γκάντγουικ

13:29

Τουσκ: Η απειλή μιας παγκόσμιας σύγκρουσης είναι πραγματική

13:26

Χρυσοχοΐδης: Δίνουμε μια μάχη καθημερινά για τα ζητήματα της κοινωνικής αστυνόμευσης

13:25

Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS

13:23

Ρωσία: Το πλήγμα του υπερηχητικού πυραύλου ήταν προειδοποίηση προς τη Δύση

13:17

Το «στολίδι» που κλέβει τις καρδιές των επισκεπτών στο Ναύπλιο

13:11

Κτηματολόγιο: Αντίστροφη μέτρηση - Λιγότερο από 10 ημέρες έως τη λήξη της προθεσμίας

sponsor appearance