Καύσωνας και στα επιτόκια
Είναι η εβδομάδα ζεστή από κάθε άποψη...
Καύσωνας και νέα άνοδος των επιτοκίων από την ΕΚΤ την επόμενη Πέμπτη κατά 0,25 μονάδες βάσης όπως λένε οι ειδικοί. Με το βασικό επιτόκιο στο 3,75% οι δανειολήπτες δεν σφύζουν από χαρά. Ούτε όμως και οι καταθέτες μιας και.... τα επιτόκια αμετακίνητα. Η ευχή που κυριαρχεί είναι η αύξηση της Πέμπτης να είναι η τελευταία αν και φαίνεται πως τα γεράκια της ΕΚΤ έχουν χωριστεί στα δύο. Αυτούς που θέλουν να είναι η τελευταία αύξηση και εκείνους που βλέπουν αναγκαία και άλλη.
Η ρευστότητα ακυρώνει τον ανταγωνισμό
Στην πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη οι τράπεζες έλαβαν μήνυμα να βγάλουν μπρος τα προϊόντα που έχουν υψηλότερα επιτόκια. Βέβαια ο μεγάλος καταθετικός όγκος παραμένει χωρίς απόδοση μιας και τελικά η προσφορά ρευστότητας ακυρώνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των τραπεζών.
Με καλό βαθμό τα Stress Tests
Και μιας και μιλήσαμε για εβδομάδα φωτιά, στο τέλος αυτής βλέπουμε τα αποτελέσματα των stress tests τα οποία όπως έχουμε ήδη πει όλες οι τράπεζες αναμένεται να τα περάσουν με πολύ καλό βαθμό.
Kαι στο βάθος αποτελέσματα
Το εξάμηνό τους θα ανακοινώσουν στις 31 Ιουλίου οι Πειραιώς και Eurobank, ενώ την 1η Αυγούστου ακολουθεί η Εθνική και στις 9 Αυγούστου η Alpha Bank. Έχω την αίσθηση ότι οι εκπλήξεις θα είναι θετικές καθώς τα επιτοκιακά περιθώρια είναι μεγάλα.
Τα ζόρια της πιστωτικής επέκτασης
Βεβαίως οι τράπεζες έχουν αρχίσει να έχουν πονοκεφάλους πιστωτικής επέκτασης. Γι' αυτό κιόλας έχουν αρχίσει να γίνονται πρόθυμες να κάνουν χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις επιχειρηματικών δανείων που άλλες φορές δεν θα πλησίαζαν. Απλά κοιτάζονται μεταξύ τους για το ποια θα πει πρώτη το ναι για να ακολουθήσουν και οι άλλες.
Αίσχη με εικονικά νομίσματα
Κατά τα λοιπά καλά κάνει το χρηματιστήριο και διαφημίζει τα νέα remote members. Καλό θα είναι όμως να κοιτάξει μαζί με την Κεφαλαιαγορά τι γίνεται με ορισμένες χρηματιστηριακές που κάνουν αίσχη με εικονικά νομίσματα και άλλου τέτοιου είδους παίγνια που σπρώχνουν μέσω τρίτων σε ανυποψίαστους, ενώ ταυτόχρονα επιδίδονται σε περίεργες συναλλαγές. Ταύτα είπα και τονίζω ότι αν συνεχιστεί αυτή η ιστορία δεν θα αποφύγουμε τα παρατράγουδα. Γιατί μου φαίνεται τουλάχιστον παράδοξο να βλέπω εταιρείες που δηλώνουν χρηματιστηριακές και να έχουν έσοδα όχι από το χρηματιστήριο και την αγορά παραγώγων αλλά από άλλες προμήθειες. Αν βγάζουν χρήμα από άλλες προμήθειες τι την θέλουν τη χρηματιστηριακή άδεια. Για φερετζέ;
Επαφές Σταϊκούρα με κατασκευαστές για να μάθει τα προβλήματα
Πρόθυμη να εξετάσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κατασκευαστική αγορά, αρκεί τα σχετικά αιτήματα επίλυσής τους να κινούνται σε λογική, ρεαλιστική κατεύθυνση, είναι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο στρατηγικών της στόχων για την προώθηση των εν εξελίξει έργων και τον σχεδιασμό νέων. Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας έχει ήδη συναντηθεί με τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων. Όπως έχει ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία του εν λόγω υπουργείου τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των κατασκευών είναι, μεταξύ άλλων, τα αυξημένα κόστη, η έλλειψη εργατικού δυναμικού, οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τα περιβαλλοντικά ζητήματα, οι μη ώριμες τεχνικές μελέτες κ.α.
Η σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη για τις υποδομές
Δεν ξέρουμε αν προκύψει κάτι που θα αλλάξει το πρόγραμμα, αλλά στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προγραμμάτιζαν, κατά πληροφορίες, για την προσεχή Παρασκευή διευρυμένη σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη για θέματα της πόλης, για να δούνε συλλογικά την καθημερινότητα των πολιτών. Στο μενού θα είναι Μετρό - ΟΑΣΘ (σε εκκαθάριση επί διαδοχικών κυβερνήσεων) - Fly Over, και στο υπουργείο επιθυμούν να δούνε πώς όσα δρομολογούνται θα βοηθήσουν ή δεν θα ενοχλήσουν την καθημερινότητα. ΟΑΣΘ: Βλέπετε, συν τοις άλλοις, έρχονται και αυτοδιοικητικές αλλαγές προσεχώς και οι τοπικοί «άρχοντες» είναι προσεκτικοί με την… όχληση των πολιτών.
Χρειάζεται «τρέξιμο» για την ασφάλεια των γεφυρών
Πέραν του τραγικού περιστατικού με την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα, θέμα για το οποίο ήδη το υπουργείο έχει κινηθεί για να διαπιστώσει τι συνέβη και αν υπάρχουν ευθύνες, καλό είναι η νέα ηγεσία να δει συνολικά το θέμα με την ασφάλεια γεφυρών, οδικών και σιδηροδρομικών. Γιατί στην αγορά λένε ότι κάποιες είναι πλέον πολύ γερασμένες και χρήζουν συντήρησης/αναβάθμισης. Κάποιοι διαγωνισμοί είναι στα «σκαριά» αλλά μάλλον το θέμα πρέπει να «τρέξει».
Πως προχωρά το δικαστικό ΣΔΙΤ
Δεν ξέρω αν μπορεί αυτό να επιταχύνει τις διαδικασίες για το περίφημο δικαστικό ΣΔΙΤ άνω των 200 εκατ. ευρώ (που προχωρά μέσω PPF του ΤΑΙΠΕΔ), μια φορά πάντως το υπ. Δικαιοσύνης ενέκρινε τα πληροφοριακά στοιχεία του έργου «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ», μέσω ΣΔΙΤ, ήτοι όλα τα έγγραφα, στοιχεία, μελέτες, σχέδια και λοιπές πληροφορίες αναφορικά με το έργο που διατίθενται στους προεπιλεγέντες από το ΤΑΙΠΕΔ.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.