Αλλάζει ο κόσμος της μόδας: Τι φέρνει το deal Prada - Versace

Το mega deal των 1,25 δισ. ευρώ δημιουργεί έναν νέο ιταλικό γίγαντα στη μόδα. Τα σχέδια της Prada για την Versace και τα επόμενα βήματα, με τον διάδοχο, τον 36χρονο Λορέντζο.
Αλλάζει ο κόσμος της μόδας: Τι φέρνει το deal Prada - Versace

Για δεκαετίες, ο Πρόεδρος της Prada, Πατρίτσιο Μπερτέλι, μιλούσε για την ανάγκη οι ιταλικοί οίκοι μόδας να αυξήσουν το μέγεθος και το αποτύπωμά τους, διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια της αγοράς από μεγαθήρια της βιομηχανίας όπως η LVMH και η Kering, με ταυτόχρονη αποφυγή του κινδύνου εξαγοράς τους.

Και όμως οι προσπάθειές του να μεγαλώσει την εταιρεία του με έδρα το Μιλάνο που ελέγχει με τη σύζυγό του Μιούτσια Πράντα, δεν ευδοκίμησαν καθώς μετά από μια εξαγορά στα τέλη της δεκαετίας του 1990, επιβάρυναν τον όμιλο με χρέη άνω του 1 δισ, ευρώ, με αποτέλεσμα το ζεύγος να ζητήσει βοήθεια από ιταλικές τράπεζες για να αποτρέψει την απώλεια του ελέγχου.

Εικόνα

Πάνω από 25 έτη μετά, η ισχυρή οικογένεια μαζί με τον μεγαλύτερο γιο και διάδοχο του Μπερτέλι, Λορέντζο γυρνά σελίδα στην πορεία της Prada, με την μεγαλύτερη επιχειρηματική κίνηση στην 112χρονη ιστορία της: κλείνοντας το deal για την απόκτηση του οίκου Versace έναντι 1,25 δισ. ευρώ όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη. από την αμερικανική Capri Holdings.

Η Prada έκανε δικό της το brand που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1970 από τον αείμνηστο σχεδιαστή Τζιάνι Βερσάτσε μετά την αναταραχή που δημιουργήθηκε από την αύξηση των δασμών του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Η προσθήκη της Versace στο χαρτοφυλάκιό της, δίνει στην Prada τη δυνατότητα να επεκτείνει την portfolio της και να «χτυπήσει» περισσότερους πελάτες και μεγάλες αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ταξίδι στα άδυτα των μεγάλων οίκων του Παρισιού

Πλέον, η «μπάλα» είναι στα... πόδια του Λορέντζο να διασφαλίζει ότι ο οίκος μόδας των γονιών του θα μπορεί να διατηρήσει την ανεξαρτησία του. Η LVMH κατέχει τη Fendi και τη Loro Piana ενώ πέρυσι αγόρασε μερίδιο και στη Moncler. Ο Kering είναι ιδιοκτήτης των Gucci, Bottega Veneta και έχει βάλει στο μικροσκόπιό της την Valentino.

Ο 36χρονος Λορέντζο, πρώην οδηγός της F1 που μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση πριν από περίπου έξι χρόνια, είναι επί του παρόντος επικεφαλής μάρκετινγκ και κοινωνικής ευθύνης στην Prada. Είναι έτοιμος να αναλάβει τις ευθύνες του πατέρα του τα επόμενα χρόνια. Mε τη Versace, η Prada μεγενθύνει τη γκάμα της και απευθύνεται σε ακόμη μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Louis Vuitton θα ντύνει τη Ρεάλ Μαδρίτης

«Η ξεχωριστή αισθητική της Versace ταιριάζει απόλυτα στο χαρτοφυλάκιό μας, προσθέτοντας μία δημιουργική συμπληρωματικότητα στα προϊόντα και τα σχέδιά μας. Όπως είδαμε τα τελευταία χρόνια, για να ξεκλειδώσει πλήρως το δυναμικό μιας μάρκας δεν απαιτείται απαραιτήτως μία... εξέγερση, αλλά εξέλιξη μέσα από μικρά και σταθερά βήματα» ανέφερε ο Λορέντζο.

«Βλέπουμε την επανεκκίνηση της Versace ως μια μακρά και απαιτητική διαδικασία, η οποία μειώνει ελαφρώς τα ιδία κεφάλαια των δύο κύριων εμπορικών σημάτων, της Prada και της Miu Miu», επεσήμανε η Πάολα Καρμπόνι, αναλύτρια της Equita, με τον ίδιο τον ιταλικό οίκο να προειδοποιεί πως η επιστροφή της Versace θα πάρει χρόνο, καθώς η εξαγορά θα φέρει «μακροπρόθεσμη επιτυχία», όπως τόνισε ο CEO, Αντρέα Γκουέρα.

Εικόνα

Η Prada σχεδιάζει να διευθύνει το Versace ως ξεχωριστή μονάδα, όπως η Miu Miu, ενώ με το πέρασμα του χρόνου θα πρέπει να αποφασίσει για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει η μάρκα για να αλλάξει την τύχη της. «Είμαι πολύ χαρούμενη που η Versace έγινε μέλος της οικογένειας της Prada. Ο Τζιάνι και εγώ πάντα την οικογένειά τους» υπογράμμισε η Ντονατέλα Βερσάτσε.

Η ίδια έπειτα από τη δολοφονία του αδερφού της, Τζιάνι το 1997, βρισκόταν στην καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου μόδας για 27 χρόνια, ενώ παρέδωσε τα ηνία στον Ντάριο Βιτάλε, πρώην image director του Miu Miu. Μετά την αγορά θα αναλάβει τον ρόλο της chief brand ambassador, με έμφαση στο red carpet και τη φιλανθρωπική δράση.