Back pages ένα πρώτο πακέτο κόκκινων από την Attica Bank
312 εκατ ευρώ, αποαναγνωρίζονται από Μη Εξυπηρετούμενα από τον ισολογισμό της Attica Bank. Κι αυτό για πρώτη φορά. Η τράπεζα ανακοίνωσε την υπογραφή της συμφωνίας με την AB CarVal Investors για την πώληση του συνόλου του χαρτοφυλακίου της τιτλοποίησης Astir I. Πρόκειται για μια από τις σημαντικές επιτυχίες της διοίκησης της τράπεζας και της διευθύνουσας συμβούλου της κας Ελένης Βρεττού, που συμβαίνει σε δύσκολους καιρούς.
Πληθαίνουν τα εργαλεία ανακύκλωσης
50 εκατ. ευρώ συμφωνία υπέγραψε το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων για συμμετοχή στο Ταμείο για την Κυκλικότητα των Πλαστικών της Infinity Recycling, ένα ευρωπαϊκό ταμείο αντικτύπου που επενδύει σε εταιρείες οι οποίες αναπτύσσουν νέες διαδικασίες για την προηγμένη ανακύκλωση πλαστικών. Το Ταμείο για την Κυκλικότητα των Πλαστικών έχει μέγεθος-στόχο 150 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ένα τρίτο καλύπτεται από τη συμμετοχή του ΕΤΕ. Η επένδυση υποστηρίζεται από το πρόγραμμα InvestEU.
Σε... τοίχο η Ακρίτας
Μαθαίνω ότι η προσπάθεια της Ακρίτας να μπλοκάρει την εξαγορά του εργοστασίου της Σέλμαν από την Alfawood στη Ροδόπη μέσω της δικαιοσύνης έπεσε σε τοίχο καθώς οι προσφυγές της απορρίφθηκαν. Τελικά ακόμα και εάν έχεις κουνιάδο Υπουργό δεν μπορείς να τα κερδίζεις όλα. Βέβαια παίρνεις μια πολύ γενναία αναδιάρθρωση δανείων όταν άλλες επιχειρήσεις με μικρότερη δανειακή έκθεση ρίχτηκαν στο πυρ το εξώτερο.
Η ΕΚΤ θέλει να μπει ένα στοπ στα μέτρα για την ενέργεια
Χθες δημοσιεύτηκαν τα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ, στην οποία θυμίζουμε είχε αυξήσει τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης. Και ναι, έδειξαν ότι οι αξιωματούχοι είναι πιο ανήσυχοι για τη μακρινή απόσταση που χωρίζει τον πληθωρισμό από τον στόχο του 2%, παρά για τη διολίσθηση της οικονομίας σε ύφεση. Εξού και η αύξηση των επιτοκίων. Έδειξαν όμως και κάτι ακόμη: ότι δεν θεωρούν πλέον ωφέλιμα τα μέτρα στήριξης που θέσπισαν τα κράτη ως άμυνα απέναντι στην ενεργειακή κρίση. Στα πρακτικά αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Όσον αφορά τις δημοσιονομικές πολιτικές, τα μέλη της ΕΚΤ συμφώνησαν ότι, καθώς η ενεργειακή κρίση εξασθενεί, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να ανακαλέσουν τα μέτρα στήριξης, άμεσα και με συντονισμένο τρόπο. Αυτό κρίνεται απαραίτητο για να αποφευχθεί η ενίσχυση των μεσοπρόθεσμων πληθωριστικών πιέσεων, οι οποίες θα απαιτούσαν μια πιο ισχυρή απάντηση της νομισματικής πολιτικής. Οι δημοσιονομικές πολιτικές θα πρέπει να σχεδιαστούν με τρόπο που να κάνουν την οικονομία της Ευρωζώνης πιο παραγωγική και να μειώνουν σταδιακά το υψηλό δημόσιο χρέος».
Το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ και η προκαταβολή στην «Πασιφάη Οδό»
Εγκρίθηκε από το υπ. Υποδομών και Μεταφορών η πρώτη πίστωση, δηλαδή προκαταβολή, προς την κοινοπραξία «Πασιφάη Οδός Α.Ε.» για το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη). Και αν αναρωτιέστε ποιο είναι το σχήμα αυτό, πρόκειται για την ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού που έχουν συστήσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, δηλαδή οι όμιλοι που έχουν αναλάβει την υλοποίηση του οδικού έργου στην Κρήτη. Για την ιστορία, η πρώτη εντολή πληρωμής ορίστηκε σε 27 εκατ. ευρώ. Και για να θυμηθούμε τα της ελληνικής μυθολογίας, η Πασιφάη ήταν κόρη του Ήλιου και της νύμφης Περσηίδος, αδερφή του Πέρση, του Αιήτη και της Κίρκης, και σύζυγος του βασιλιά της Κρήτης Μίνωα. Για περισσότερα, αναζητήστε τον γνωστό μύθο με τον Μινώταυρο.
Μποναμάς 20 εκατ. ευρώ για τον ΔΑΑ
Μια και πιάσαμε τις υποδομές και τις… δόσεις, το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε και τη δέσμευση πίστωσης, συνολικού ποσού 19.980.000 ευρώ, προκειμένου να καταστεί δυνατή η οικονομική ενίσχυση στην εταιρεία με την επωνυμία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ A.E.», για την αποκατάσταση άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας που υπέστη, κατά το έτος 2020. Σε καλή μεριά, άλλωστε, έρχεται το 2024 και το IPO στο Χρηματιστήριο για το αεροδρόμιο. Οπότε, κάθε ενίσχυση για καλό είναι.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.