BACKSTORY

Τα ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – «Δουλίτσα» με την Ικτίνος - Μαύρα μαντάτα

14-02-2024 | 07:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – «Δουλίτσα» με την Ικτίνος - Μαύρα μαντάτα

Το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γ. Περιστέρης, απαντώντας χτες (στο πλαίσιο έκτακτης γενικής συνέλευσης) σε ερώτηση για την πορεία των έργων, λίγο - πολύ ανέφερε ότι ο όμιλος μειώνει συνεχώς το ανεκτέλεστο (σχεδόν 7,3 δισ. ευρώ μαζί με τον ΒΟΑΚ) και παραδίδει ταχύτατα αλλά και με ποιότητα τα έργα, για αυτό και ενδιαφέρεται να βρίσκει νέα, καθώς το γκρουπ είναι απολύτως ικανό να τα υλοποιεί. Μην ξεχνάμε, ότι το μισό ανεκτέλεστο (και άνω, σχεδόν 60%) της ΤΕΡΝΑ αφορά συμβάσεις εντός του ομίλου και αυτό προσδίδει ασφάλεια. Από τη μία πλευρά, λοιπόν, ο επικεφαλής του ομίλου τόνισε τις -γνωστές και δεδομένες- δυνατότητες της εισηγμένης να υλοποιεί γρήγορα τα έργα. Από την άλλη, γίνεται κατανοητό ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν θα χάνει ευκαιρία να αναπληρώνει, όπου υπάρχει λόγος, το ανεκτέλεστο. Ο κ. Περιστέρης δεν διέψευσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, χωρίς όμως να πει τίποτα σχετικό.

Αναζητείται η ουρά

Αναχρηματοδότηση δανεισμού 6,3 εκατ. ευρώ (το αρχικό δάνειο ελήφθη το 2015 και έχει αποπληρωθεί το μισό) ανακοίνωσε η ΒΙΣ και για την ακρίβεια επέκταση της λήξης μέχρι το 2027, με μείωση μάλιστα του spread. Προσπαθώ να καταλάβω για ποιους λόγους μπορεί να μειωθεί το spread ενός δανείου μιας εταιρείας με αρνητικά κεφάλαια και οικονομικές καταστάσεις που τις βλέπεις και αμφιβάλεις τι γράφουν. Μήπως, υπάρχει και ουρά που δεν ανακοινώθηκε όπως για παράδειγμα πρόσθετες εγγυήσεις; Παρεμπιπτόντως, έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η εταιρία είχε ανακοινώσει ενδιαφέρον εξαγοράς της και από εκεί και πέρα απλά εξαφανίστηκε. Θα μου πείτε, δεν την ρώτησε και κανένας, όπως θα έπρεπε.

«Δουλίτσα» με την Ικτίνος

Ακούγεται ότι γνωστοί «καλλιτέχνες» της αγοράς έχουν πιάσει «δουλίτσα» με τη μετοχή της Ικτίνος. Εγώ απλά το επισημαίνω, όπως επίσης, και ότι περιφέρει προς πώληση και την περίφημη τουριστική επένδυση στην Κρήτη που χρόνια βρίσκεται στα χαρτιά αλλά ουδείς ενδιαφέρεται όταν στην τουριστική αγορά υπάρχει καταιγίδα εξαγορών.

Η Λανακάμ και τα… δίκια Κοντόπουλου

Μια και πιάσαμε «δουλειά» με την περιφέρεια αναρωτιέμαι τι να γίνεται με εκείνη τη Λανακάμ που έχει να μοιράσει κάποιες δεκαετίες μέρισμα και η «μειοψηφία» (ναι, υπάρχει και αυτή, αν δεν το ξέρετε) κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, γιατί μέρισμα δεν πρόκειται να δει και τα ακίνητα που εμφανίζει σταθερά υπό ανάπτυξη η εταιρία, μόνο στην ανάπτυξη μένουν. Και μετά έχει άδικο ο Κοντόπουλος που θέλει να διαγράψει τους... ανύπαρκτους από το Χρηματιστήριο.

Μαύρα μαντάτα

Μαύρα μαντάτα σε ό,τι αφορά τις χρηματοδοτήσεις για τον Ιανουάριο. Μεγάλες αποπληρωμές αναφέρονται στα πρακτικά. Έτσι, μπορεί να δούμε εκ νέου αρνητική πιστωτική επέκταση για τον Ιανουάριο όταν ανακοινωθούν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Η ρευστότητα και τα υψηλά επιτόκια οδηγούν πολλές επιχειρήσεις σε αυτήν την προσέγγιση.

O πληθωρισμός δείχνει να χτυπάει και τα ασφάλιστρα

Στις γενικές ασφάλειες, το κόστος παρουσιάζει μια άνοδο τιμαριθμική αλλά στα συμβόλαια Ζωής η αύξηση είναι διψήφια. Οι κίνδυνοι διαφοροποιούνται, το ίδιο και τα μοντέλα των ασφαλιστικών. Γίνονται ολοένα και πιο σύνθετα. Βέβαια, η ιδιωτική ασφάλιση κάνει την εμφάνισή της ολοένα και ισχυρότερη αφού και για τη συμμετοχή σε διαγωνιστικές διαδικασίες, η ύπαρξη ιδιωτικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου σε πολλές περιπτώσεις καθίσταται απαραίτητη.

Τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και οι μικρομεσαίες

Μπορούν, τελικά, να κατευθυνθούν χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις; Μπορεί και να μπορούν. Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής, το μη ενδιαφέρον προκύπτει και από τη μη ενημέρωση. Κάποιες, λοιπόν, μικρομεσαίες μπορούν και να μεγαλώσουν. Για να δούμε, τι θα κάνουν οι τράπεζες γι' αυτό! Γιατί, όσον αφορά τις μικρές επιχειρήσεις, ακόμη και τα έξοδα κατάρτισης φακέλου φαντάζουν συχνά εξαιρετικά υψηλά.

Κόντρα στο ρεύμα η ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Κόντρα στο ρεύμα κινήθηκε χτες η ΕΛΛΑΚΤΩΡ καθώς, μετά από τρεις συνεχόμενες πτωτικές συνεδριάσεις, σε μια πτωτική γενικά συνεδρίαση αλλά και... εν μέσω φημών για επερχόμενο deal (σε θυγατρικές υποθέτουμε, περιβάλλοντος ή ακόμα περισσότερο των Παραχωρήσεων αν και η διοίκηση έχει διαψεύσει το ενδεχόμενο αυτό) ή/και σημαντικού ύψους παροχή bonus προς μετόχους (όχι και «φρέσκο» σενάριο) η μετοχή έκλεισε με άνοδο σχεδόν 4% αλλά όχι στα υψηλά ημέρας (ήταν κοντά το +7,5%). Πρόσφατα, βρήκε στηρίξεις στα 2,4 ευρώ και άνω, λίγο παλιότερα κάπου στα 2,2-2,3 ευρώ, ενώ υψηλό έχει κάνει στα 2,8 ευρώ. Που είναι και υψηλό ετών.

Τα «πακέτα» της Intrakat

Το πάλεψε πρόσφατα για τα 5 ευρώ ο τίτλος της Intrakat, τα έχασε αυτά τα επίπεδα, γύρισε προς τα 4,75 ευρώ, χθες κατάφερε να πάρει λίγους «πόντους» ακόμα (κεφαλαιοποίηση 780 εκατ. ευρώ), για να δούμε τι θα φέρει η συνέχεια. Να σημειωθεί ότι η Intrakat, όπως και η Intralot, θα μπουν στον δείκτη small cap της MSCI, ενώ χθες είχαμε στο ταμπλό και πακέτα που άλλαξαν χέρια, σχεδόν το 2,7% της εισηγμένης, στα 4,35 ευρώ (συναλλαγή σχεδόν 18,7 εκατ. ευρώ) , άρα με σχετικό discount από την τιμή στο ΧΑ. Και μάλιστα, υπήρχαν πληροφορίες και σενάρια για είσοδο ξένων funds που γνωρίζουν από Ελλάδα.

Οι κατασκευαστικές μπίζνες στη Σερβία

Για να έχετε μια εικόνα, υπό προϋποθέσεις η αγορά της Σερβίας ίσως έχει ένα ενδιαφέρον για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς στη γειτονική χώρα θα προγραμματίζονται προσεχώς projects 3-4 δισ. ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να προσελκύσουν τους δικούς μας ομίλου, σε μια αγορά που μέχρι πρότινος κυριαρχούσαν Κινέζοι κ.λπ.. Ωστόσο, δεδομένου ότι προχωρούν στην Ελλάδα δεκάδες έργα με τους εγχώριους ομίλους να ψάχνουν για προσωπικό, είναι ένα θέμα πώς θα ανταποκριθούν παράλληλα και στις τυχόν υποχρεώσεις τους στη Σερβία. Πάντως, τα δεδομένα εξετάζονται και θα γίνουν, ή όχι, κινήσεις αναλόγως συνθηκών. Αρκεί να μην έχουμε τα αποτελέσματα άλλων «εξορμήσεων» στο παρελθόν...

Η REDS και οι Γούρνες

Συνέντευξη σε τοπικά νέα της Κρήτης έδωσε προ ημερών η Διευθύνουσα Σύμβουλος της REDS (όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ), Ιωάννα Δρέττα, μιλώντας κατά βάση για το γνωστό περίφημο project στις Γούρνες Ηρακλείου (345 στρέμματα) όπου προβλέπονται τουριστικές υποδομές, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, αλλά και κατοικίες, γραφεία και εμπορικό και συνεδριακό κέντρο, ακόμη και αθλητικές και εκθεσιακές εγκαταστάσεις και βέβαια, Καζίνο. Η εταιρεία είναι, όσον αφορά στις μελέτες, στη φάση εκκίνησης των διαδικασιών για τη χωροθέτηση του καζίνου, παράλληλα με την έκδοση της αντίστοιχης Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Ταυτόχρονα, θα ξεκινήσουν ορισμένες σημειακές παρεμβάσεις που στόχο θα έχουν την εξασφάλιση μέτρων ασφάλειας στο ακίνητο. Θα ακολουθήσουν οριστικές αρχιτεκτονικές και άλλες μελέτες και θα δρομολογηθεί η έναρξη της κατασκευής. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, οι λεγόμενες green field επενδύσεις, δηλαδή σε οικόπεδο χωρίς υφιστάμενα κτήρια, έχουν μεγάλο χρόνο ωρίμανσης, που απαιτουν συγκεκριμένα βήματα και χρόνους υλοποίησης. Με άλλα λόγια, η REDS θα κινηθεί με γοργούς ρυθμούς, αλλά απαιτούνται βήματα με αδειοδοτήσεις, μελέτες, γραφειοκρατία κ.λπ.

Έρχεται το ομόλογο της Intralot

Όπως σας γράφαμε πρόσφατα σε σχετικό θέμα, η ομολογιακή έκδοση έως 130 εκατ. ευρώ της Intralot (με εισαγωγή του στο ΧΑ) είναι προ των πυλών, όπως και χθες επιβεβαίωσε η εισηγμένη. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς οσονούπω θα εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο, ενώ η εισηγμένη έχει και παρουσίαση στα μέσα ενημέρωσης κατά τις 20 Φεβρουαρίου, ώστε να αρχίσει ακολούθως η δημόσια προσφορά. Και «καπάκι» να έρθουν και τα νέα για το κοινοπρακτικό δάνειο των 100 εκατ. ευρώ.

Τι «παίζει» με το FlyOver Θεσσαλονίκης

Προχωρούν απ’ ότι φαίνεται κάποια πραγματάκια στο μέτωπο του οδικού ΣΔΙΤ FlyOver Θεσσαλονίκης (ΑΒΑΞ – Mytilineos) καθώς προ ημερών από το ΥΠΕΝ εγκρίθηκε η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕ.ΠΕ.Μ.) του προσωρινού εργοταξιακού χώρου (σχεδόν 4,5 χιλ. τ.μ.). στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, για τις ανάγκες κατασκευής της ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης. Που περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες οδοποιίας για τη βελτίωση – αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού με τα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές αστικής οδού ταχείας κυκλοφορίας, π.χ. κόμβους σύνδεσης με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, αποκατάσταση λειτουργίας του δευτερεύοντος δικτύου ή πρόβλεψη νέου, διαμόρφωση παράπλευρων οδών, όλα τα συνοδά έργα, όπως υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, σήμανση κ.λπ. Όλα αυτά καλά. Αλλά να ξέρετε ότι ένα άλλο υπουργείο, πιο αρμόδιο για τα έργα, το Υποδομών και Μεταφορών, πρόσφατα επί της ουσίας χορήγησε παράταση, την πρώτη, σχεδόν 5 μηνών για το έργο, καθώς μετατέθηκε το χρονοδιάγραμμα από τις 18 Δεκεμβρίου 2026 για τις 14 Μαΐου 2027. Τούτο, καθώς δεν έγιναν κάποια που έπρεπε από τον Ιούνιο αλλά από τον Νοέμβριο του 2023. Μάλιστα, αναγνωρίστηκε ότι δεν υπάρχει υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, ή αλλιώς, με άλλα λόγια, το σχήμα δικαιούται αποζημίωσης που θα καθοριστεί προσεχώς.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Ιταλία: Η στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία παρατείνεται μέχρι το τέλος του 2025

23:47

Γαλλία: «Πρόκληση» η νέα κυβέρνηση του Μπαϊρού, λέει η αριστερά

23:42

Το Ισραήλ παραδέχεται για πρώτη φορά ότι δολοφόνησε τον ηγέτη της Χαμάς

23:38

Η κεφαλαιοποίηση της Apple πλησιάζει τα 4 τρισ. δολάρια

23:35

Μοζαμβίκη: Στους 120 οι νεκροί από το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο

23:24

Γερμανία: Τι δείχνει η πρώτη δημοσκόπηση μετά την επίθεση στο Μαγδεμβούργο

23:17

Wall Street: Κέρδη για όλους τους δείκτες με τεχνολογική στήριξη

22:54

Απώλειες πάνω από 1% για το πετρέλαιο

22:44

Σε Ειδικό Σωφρονιστικό Κατάστημα Οικονομικών εγκλημάτων μετατρέπονται οι φυλακές Κορίνθου

22:24

NASA: Διαστημικό σκάφος πλησιάζει τον Ήλιο πιο κοντά από ποτέ

22:10

Ήπια πτώση για τον χρυσό

21:55

«Η Γροιλανδία δεν είναι προς πώληση» απαντά ο πρωθυπουργός μετά τον υπαινιγμό Τραμπ

21:40

Ο πρώην CEO της Nissan αμφισβητεί την επιτυχία συγχώνευσης με τη Honda

21:23

Γερμανία: Παραδόθηκε το νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας στην Ουκρανία

21:10

Toyota: Νέο εργοστάσιο για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα

20:55

Ισραήλ: Ο Νετανιάχου εποφθαλμιά νέες συμφωνίες με αραβικές χώρες

20:39

Γαλλία: Νέος ΥΠΟΙΚ ο τραπεζίτης Ερίκ Λομπάρ - Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης

20:31

Ερντογάν: «Είμαστε στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, διαβάζουμε σωστά τις εξελίξεις στη Συρία»

20:25

Σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία μετατρέπονται 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια

20:18

Σε λειτουργία το Iron Dome στην Ελλάδα στις αρχές του 2026 - Ο Δένδιας ενημέρωσε τον Μητσοτάκη

20:10

Επτά νομοσχέδια ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο - Αναλυτικά οι αποφάσεις

19:58

Υποτονική συνεδρίαση στις ευρωαγορές - Κέρδη 3% για την Direct Line

19:56

Ο Λίβανος καλεί Γαλλία και ΗΠΑ να πιέσουν το Ισραήλ για να «επιταχύνει» την αποχώρησή του

19:45

Κτηματολόγιο: Ποιες περιοχές παίρνουν παράταση – Τι θα συμβεί στους πολίτες που δεν πρόλαβαν να υποβάλλουν δηλώσεις

19:35

ΟΑΚΑ: «Βγήκε» ο διαγωνισμός 78 εκατ. για τα έργα στις στέγες Καλατράβα – Προσφορές τον Φεβρουάριο

19:30

Μπλε Κέδρος: Στις 31 Δεκεμβρίου η διαγραφή 700.000 μετοχών

19:28

Κρεμλίνο: Αρκετές χώρες έχουν ήδη προσφερθεί να φιλοξενήσουν συνομιλίες Πούτιν - Τραμπ

19:16

Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας

19:15

Ζελένσκι: Πάνω από 3.000 Βορειοκορεάτες έχουν σκοτωθεί ή τραυματιστεί στο Κουρσκ

19:12

Εκτέρ: Από 31/12 η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών από την ΑΜΚ

sponsor appearance