Logo και ψηφιακός εκσυγχρονισμός
Ίσως από τα πιο σημαντικά concept των τελευταίων ημερών είναι αυτό της Εθνικής Τράπεζας δηλαδή της αλλαγής της ταυτότητάς της. Φαίνεται πως η κίνηση αυτή της Εθνικής αποτελεί ένα επιστέγασμα της μεγάλης αλλαγής που συντελέστηκε στην τράπεζα την τελευταία πενταετία.
Χθες λοιπόν μέσα στις αλλαγές που απαριθμήθηκαν από τον ίδιο τον Παύλο Μυλωνά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ήταν οι μεγάλες ψηφιακές μεταβολές που συντελέστηκαν στην τράπεζα και οι οποίες μεταξύ άλλων επιτρέπουν προσωποποιημένη εξυπηρέτηση αλλά και προσωποποιημένη πληροφόρηση που βοηθάει τόσο το Core Banking όσο και την κανονιστική συμμόρφωση. Αυτή η τελευταία επισημαίνει αμέσως την επικινδυνότητα ενός πελάτη από τις κινήσεις του και από εκεί και πέρα όλα είναι πιο εύκολα.
Επέκταση του Ηρακλή ΙΙΙ
Η κυβέρνηση θα ζητήσει επέκταση του Ηρακλή ΙΙΙ μιας και οι εγγυήσεις δεν φθάνουν.... Συγκεκριμένα είναι 2 δισ. ευρώ και θα επιδιωχθεί μέχρι και 4 δισ. ευρώ. Και δεν φθάνουν διότι τόσο οι συστημικές τράπεζες πρέπει να ξεκαθαρίσουν με τα πακέτα τους αλλά και οι μη συστημικές (Attica και Παγκρήτια) θα καταθέσουν πακέτα με αξιώσεις. Το αίτημα θα υποβληθεί στη DG Comp η οποία και θα κληθεί να το εγκρίνει.
Ο ποινικός κώδικας και οι τραπεζίτες
Ο νέος ποινικός κώδικας και κυρίως το κομμάτι εκείνο που προβλέπει αλλαγές στον τρόπο δίωξης των τραπεζιτών (επανέρχεται η αυτεπάγγελτη δίωξη) παρά το γεγονός ότι πηγαίνει για τον Ιούνιο φαίνεται να δημιουργεί έναν προβληματισμό ιδιαίτερα στα μεσαία στελέχη τα οποία εισηγούνται για τις διαγραφές των κόκκινων δανείων αναφέρουν τραπεζικές πηγές που νιώθουν το πρόβλημα...
Η Πειραιώς στα σαλόνια
Τα αποτελέσματα της Τράπεζας Πειραιώς θεαματικά, όπως θεαματικά αναμένεται να είναι και τα αποτελέσματα των λοιπών τραπεζών. Oμως ο Χρήστος Μεγάλου είχε χθες την τιμητική του μιας και υποσχέθηκε κέρδη από 1 δισ. εξεφής και μέχρι και το 2026, χρονιά όπως και το 2025 που η τράπεζα προτίθεται να διανείμει μέρισμα 50%. Ο κ. Μεγάλου μίλησε και για μια εθελουσία στην οποία θα προχωρήσει το 2024.
Το χρήμα και ο έρωτας...
Είναι εντυπωσιακό πως τόσο στην Τράπεζα Πειραιώς όσο και στην Εθνική Τράπεζα το 98% των συναλλαγών πραγματοποιούνται μέσω ψηφιακών καναλιών. Αυτή δεν είναι όμως η μόνη ομοιότητα. Ένεκα της ημέρας χθες ακούσαμε τον κ. Χαρδούβελη πρόεδρο της Εθνικής αλλά και πρόεδρο της Ένωσης Τραπεζών να ομολογεί πως η τράπεζα έχει μια αγαπησιάρικη σχέση με τους δημοσιογράφους, ενώ ο κ. Μεγάλου ευχήθηκε στους αναλυτές ολοκληρώνοντας την παρουσίαση των αποτελεσμάτων Happy Valentine Day! Όπως και να το κάνουμε οι Έλληνες τραπεζίτες αναδεικνύουν ευαισθησίες!
Οδηγίες-Προειδοποιήσεις
Οδηγίες έστειλε όπως πληροφορούμαστε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς που απευθύνονται σε εισηγμένες και ορκωτούς να είναι προσεκτικοί στη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων του 2023. Και καλά έκανε θα συμπληρώσω αφού το κακό έχει παραγίνει. Βέβαια εκτός από τις οδηγίες πρέπει να πέσει και κανένα κεφάλι για μην δούμε να επαναλαμβάνονται ιστορίες για αγρίους όπως αυτή με τα stock options της Epsilon Net.
Νέο μέτωπο κατασκευαστικού ανταγωνισμού στον… Ασπρόπυργο
Ιδιαίτερο βάρος δίνουν κάποιες κατασκευαστικές εταιρείες σε ιδιωτικά έργα, κτηριακά, logistics κ.α., προκειμένου να ενισχύσουν το ανεκτέλεστό τους, παρά το γεγονός ότι προχωρούν παράλληλα δημόσια projects, ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις, ίδιες επενδύσεις κ.λπ.. Στο «πακέτο» αυτό ή γρήγορα, μάλλον όχι και… πολύ αργά, θα προστεθεί και το κατασκευαστικό αντικείμενο μιας συνολικής επένδυσης σχεδόν 245 εκατ. ευρώ που προωθεί η HIG στον Ασπρόπυργο, το περίφημο logistics center, με λιμενικές και άλλες εγκαταστάσεις. Αναμφίβολα, αυτό το έργο μπορεί να αποτελέσει πεδίον δόξης λαμπρόν αλλά και ανταγωνισμού για ΤΕΡΝΑ (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ και τυχόν λοιπούς «μνηστήρες». Βέβαια, απαιτούνται κάποια βήματα ωρίμανσης με μελέτες και άδειες, να «βγει» ο σχετικός διαγωνισμός, αλλά μην αποκλείεται να έχουμε κάποιες εξελίξεις μέσα στο έτος.
«Μαζεύει» τα ιδιωτικά έργα η ΤΕΡΝΑ
«Σαρώνει» (και) στον τομέα των ιδιωτικών έργων η ΤΕΡΝΑ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όπως λένε στην αγορά, «όποια πέτρα κι αν σηκώσεις θα βρεις τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», υπονοώντας προφανώς ότι η εταιρεία κερδίζει διαγωνισμούς για αρκετά ιδιωτικά έργα, ή για να το πούμε και διαφορετικά, επιλέγεται από ιδιώτες για να κάνει τις δουλειές. Και μιλάμε για κτηριακά έργα, γραφεία, ξενοδοχεία (π.χ. της Blue Iris στη Μύκονο), Πύργους (π.χ. της Dimand), «SILO», ενεργειακά, απ’ όλα έχει το μενού, συνεργασίες με ΤΕΕ, Noval και πάει λέγοντας για να μη σας κουράζουμε με ονόματα. Προφανώς, για να είμαστε δίκαιοι, και άλλοι κατασκευαστικοί όμιλοι είναι στο «παιχνίδι», π.χ. στο Ελληνικό και όχι μόνο. Πλην όμως, στο γκρουπ διεκδικούν και κερδίζουν έργα, απολαμβάνοντας προφανώς και την εμπιστοσύνη των «πελατών».
Το νέο χρονοδιάγραμμα για τις ΣΔΙΤ «φοιτητουπόλεις» της Κρήτης
Νέα παράταση προθεσμίας, την τρίτη αν δεν κάνουμε λάθος, πήρε η Intrakat από το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Κρήτης για την οριστικοποίησης σύμβασης για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση Φοιτητικών Εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης», μία ΣΔΙΤ εκτιμώμενης αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ. Το νέο χρονοδιάγραμμα, κατόπιν σχετικής αίτησης του προσωρινού αναδόχου, «δείχνει» έως την 31 η Μαΐου 2024. Υπενθυμίζεται ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, τη μελέτη, κατασκευή και 30ετή εκμετάλλευση συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο) του Πανεπιστημίου Κρήτης. Περιλαμβάνεται επίσης και η μελέτη κατασκευής του αμφιθέατρου στου Γάλλου το οποίο θα αξιοποιηθεί και ως συνεδριακό κέντρο.
Οι νέοι συρμοί του Μετρό και η «πορτοκαλί» γραμμή
Για την προμήθεια νέων συρμών του Μετρό ετοιμάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό, αν και μάλλον δεν πρέπει να περιμένουμε άμεσα τη σχετική προκήρυξη. Πρόκειται για 7 διρευματικούς συρμούς για τη γραμμή 3 του Μετρό, που έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο υπόγειο τμήμα, όσο και στο υπέργειο τμήμα της γραμμής μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο. Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν προχωρήσει διαδικασίες χρηματοδότησης, με την εν λόγω δράση, ύψους 187 εκατ. ευρώ, να εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Η δημόσια δαπάνη σε αυτή τη φάση όμως θα είναι μηδενική έτσι ώστε να προχωρήσει η ωρίμανση και η προετοιμασία του σχετικού διαγωνισμού, χωρίς όμως να επιτρέπεται η ανάληψη νομικών δεσμεύσεων. Για την ιστορία, μια και ο λόγος για Μετρό, η νέα γραμμή 4 που υλοποιείται θα αποκαλείται… «πορτοκαλί», στο πρότυπο της «πράσινης» (Γραμμή 1 – Ηλεκτρικός), της «κόκκινης» (γραμμή 2), ή της «μπλε» (γραμμή 3).
Τα leasing αστικά λεωφορεία των 181 εκατ. ευρώ
Έως και το 2034 θα παραμείνουν στους δρόμους της Αθήνας 300 λεωφορεία που προμηθεύεται το δημόσιο μέσω leasing, για να ενισχύσουν τις Αστικές Συγκοινωνίες. Προ ημερών το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης για τα έτη 2025 έως και 2034 της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.», με αντικείμενο την ανάθεση σύμβασης για τις «Υπηρεσίες μίσθωσης δεκαετούς διάρκειας τριακοσίων καινούριων αστικών λεωφορείων». Το ποσό ξεπερνά τα 181 εκατ. ευρώ ενώ για κάθε έτος ανέρχεται σχεδόν σε 20,7 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2034 υπολογίζονται 15,7 εκατ. ευρώ. Βέβαια, «τρέχει» σχετική σύμβαση (από το 2021) 3+1 ετών, που λήγει τους επόμενους μήνες, αλλά με το «+1» καλύπτεται, υποθέτουμε, το κενό μέχρι να κυλήσει ο διαγωνισμός.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.