Παρούσες οι εταιρείες πληρωμών
Μιας και οι τράπεζες προετοιμάζονται, όπως όλα δείχνουν, για άνοδο προμηθειών, ξένες εταιρείες πληρωμών δείχνουν έτοιμες να δραστηριοποιηθούν στη χώρα, καθώς φαίνεται να υπάρχει σχετικό έδαφος γι' αυτές.
Οι πληροφορίες θέλουν τουλάχιστον δύο νέες εταιρείες να βολιδοσκοπούν την εγχώρια αγορά. Βέβαια κάποιες εταιρείες που ήδη κινούνται έχουν γίνει αντικείμενο συνεχών ελέγχων λες και οι μέτοχοί τους είναι οι μεγαλύτεροι εγκληματίες του κόσμου ασχέτως αν δεν βρίσκεται τίποτα. Τυχαίο; Δε νομίζω; Έτσι δεν είναι κύριοι της ΤτΕ;
Τσάμπα είναι...
Οδηγίες του υπουργείου προς τις τράπεζες:
Για τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών δεν ελπίζει μόνον αλλά και δεν διανοείται οι τράπεζες να μην επεκτείνουν τις χαμηλότερες χρεώσεις για τα στεγαστικά δάνεια, τις οποίες είχαν υιοθετήσει πέρυσι για έναν χρόνο.
Σ.Σ. Θέλω να σας πω ένα μικρό μυστικό: Τσάμπα είναι... Τόσα λίγα στεγαστικά που εκδίδονται, οι χαμηλότερες χρεώσεις μπορούν να συνεχιστούν για καιρό.
Η επιστροφή των παλιών
Η ΔΕΗ διέψευσε ότι έχει ενδιαφέρον για την Nova ενώ ακούω ότι αρχίζει να ατονεί και το ενδιαφέρον που έδειξε στην αρχή το CVC. Έχω δε την εντύπωση ότι στο παιχνίδι θα μπουν παλιοί ενδιαφερόμενοι. Μεταξύ αυτών δεν θα είναι ο όμιλος Κυριακού.
Τα ενδιάμεσα
Σε σχέση με την Avramar αλήθεια, αυτή η ενδιάμεση χρηματοδότηση πότε θα εκταμιευτεί και σε κάθε περίπτωση όταν θα εκταμιευθεί θα έχει τούτο κάποια αξία για την εταιρεία;
Αναζητείται λύση για τα offshore αιολικά στην Κρήτη
Η απόφαση να ξεκινήσουν άμεσα επαφές με τους τοπικούς φορείς στην Κρήτη -ακόμη και μέσα στην εβδομάδα- προέκυψε από τη χθεσινή σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ και της ΕΔΕΥΕΠ (Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων). Όπως έγραφε πριν από ένα 24ωρο το Insider.gr, η σύσκεψη έγινε ενόψει της επικείμενης έγκρισης της ΣΜΠΕ για τις 10 υποψήφιες περιοχές για την υποδοχή του πρώτου «κύματος» υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Από αυτές, δύο παράκτιες ζώνες στην Κρήτη (ανοικτά της Ελούντας) αποτελούν το μεγαλύτερο «αγκάθι», λόγω αντιδράσεων. Συνολικά στην Κρήτη περιλαμβάνονται τέσσερις περιοχές.
Στη σύσκεψη αποφασίσθηκε επίσης η ΕΔΕΥΕΠ να επεξεργαστεί τεχνική λύση, ώστε να τροποποιηθούν οι θέσεις στις εν λόγω δύο θαλάσσιες ζώνες, για την εγκατάσταση αιολικών, με σκοπό να εξαλειφθεί η οπτική όχληση από τη στεριά. Έτσι, κατά τις επαφές θα συζητηθούν με την τοπική κοινωνία οι δυνατότητες τροποποίησης, σε μία προσπάθεια να κατευναστούν οι αντιδράσεις. Πάντως, αν το πρόβλημα παραμείνει, το ΥΠΕΝ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο οι εν λόγω θαλάσσιες ζώνες να μην αξιοποιηθούν τελικά, ώστε να προχωρήσουν οι αδειοδοτικές διαδικασίες για τις υπόλοιπες περιοχές.
Τα κτηριακά ΣΔΙΤ του ΤΑΙΠΕΔ αξίας 1 δισ. ευρώ
Εντός των επόμενων μηνών αναμένεται να έχουμε νεότερα για δύο ΣΔΙΤ κτηριακούς διαγωνισμούς που προωθούνται μέσω του ΤΑΙΠΕΔ (PPF), αξίας κοντά 1 δις ευρώ συνολικά. Αφενός, αναμένεται να εκκινήσει σύντομα, ίσως να είναι μάλιστα θέμα ημερών, ο ανταγωνιστικός διάλογος για το mega project της μετεγκατάστασης των Φυλακών στον Ασπρόπυργο (έως 765 εκατ. η σύμβαση), όπως πρόσφατα σας λέγαμε, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες (και εντός α’ 6μήνου 2024) λογικά θα εκκινήσει η ίδια φάση για το έργο «Ανέγερση και λειτουργία του Πρωτοδικείου και της Εισαγγελίας Αθηνών» (πάνω από 200 εκατ.). Και θυμίζουμε ότι στο «παιχνίδι» είναι όλοι οι ισχυροί των υποδομών – κατασκευών, ήτοι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΑΒΑΞ, Mytilineos.
Το «μέτωπο» του ανταγωνισμού
Πάντως, όπως σας πολλές φορές σας έχουμε πει, το πεδίο ανταγωνισμού των κατασκευαστών «ξεφεύγει» συχνά από τα κλασσικά δημόσια έργα, συν τις παραχωρήσεις (και ΣΔΙΤ) που συνήθως αποτελούν τον στενό πυρήνα διεκδικήσεων και διευρύνεται σε projects που συνθέτουν ένα δεύτερο, πλην όμως μεγάλο σε μέγεθος, «πακέτο – παζλ». Όπως είναι, για παράδειγμα, έργα σαν τα κτηριακά ΣΔΙΤ του ΤΑΙΠΕΔ, ιδιωτικές αναπτύξεις (από το Ελληνικό έως των ΑΕΕΑΠ, τα τουριστικά κ.α.), τα έργα σε λιμενικές υποδομές, τα logistics projects (Θριάσιο της Goldair, επικείμενες επενδύσεις σε Φυλή, Γκόνου, της HIG στον Ασπρόπυργο και πάει λέγοντας), τα data centers (π.χ. σύμφωνα με πληροφορίες η Microsoft είχε λάβει προσφορές τριών τουλάχιστον εταιρειών, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος και ΑΚΤΩΡ - Intrakat), τα διάφορα δικαστικά μέγαρα και οι φοιτητικές εστίες που κατά καιρούς έχει αποκαλύψει το insider.gr ως πεδίο διεκδίκησης των ισχυρών, κάποια ενεργειακά μικρότερης εμβέλειας (δίκτυα κ.α.) που αρχικά «δεν γεμίζουν το μάτι» κ.λπ. Και προφανώς, δεν είναι μόνο αυτά, μια μικρή «εικόνα» δώσαμε που όμως… αξίζει δις ευρώ.
Πώς «μεγαλώνει» το χαρτοφυλάκιο της BriQ
Με αυτά και με τα άλλα, δηλαδή με κάποιες επενδύσεις της στον κλάδο των logistics (και συγκεκριμένα στον Ασπρόπυργο Αττικής ή λόγω αναπροσαρμογής της αξίας των ακινήτων), αλλά κυρίως μέσω η απόκτηση 16 ακινήτων από την Intercontinental International ΑΕΕΑΠ (στο πλαίσιο της γνωστής συμφωνίας που θα ολοκληρωθεί εντός έτους, ίσως και στο 6μηνο), η BriQ Properties, συμφερόντων του επιχειρηματία Θ. Φέσσα, βρίσκεται με χαρτοφυλάκιο που θα αποτελείται από 42 ακίνητα συνολικής αξίας περίπου 210 εκατ. ευρώ, ενώ μετά την ολοκλήρωση του deal θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ. Την 31.12.2023 το χαρτοφυλάκιο της περιλάμβανε 25 ακίνητα συνολικής επιφανείας 147.706 τ.μ. και εύλογης αξίας 149 εκατ., το οποίο αποτελείται από αποθήκες - logistics (51%), γραφεία (26%), ξενοδοχεία (20%) και λοιπά ακίνητα (3%). Εξ όσων θυμάται η στήλη, η CEO του γκρουπ, Άννα Αποστολίδου, έχει εστιάσει σε logistics, «πράσινα» γραφεία αλλά και στον τομέα τουρισμού σε διάφορα νησιά. Να δούμε τι θα φέρουν όλα αυτά για τους μετόχους.
Οι ζημιές στη Θεσσαλία
Ενώ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν αναφέρει ότι προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι διαδικασίες για τους διαγωνισμούς αποκατάστασης των ζημιών σε υποδομές της Θεσσαλίας (λόγω κακοκαιρίας πέρυσι), όπου απαιτούνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και πόροι του RRF, εντούτοις, στελέχη του τεχνικού κόσμου «κρατάνε μια πισινή», για να το πούμε έτσι χαριτολογώντας, για το τι θα γίνει. Βέβαια, η στήλη, ούσα θεσμική, δεν έχει παρά να λάβει σοβαρά όσα λέγονται από το υπουργείο. Πάντως, το στέλεχος του τεχνικού κόσμου, που μάλλον δεν περνιέται και για αδαής, έχει τις επιφυλάξεις του που, να σημειώσουμε, δεν σχετίζονται με την επάρκεια των κατασκευαστικών ομίλων που είναι έτοιμες. Βέβαια, άλλο το «δεν θέλουν» και άλλο το «δεν μπορούν». Να δούμε ποιος θα δικαιωθεί.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.