Η Fiera που ήρθε και οι επόμενοι
Εκτός χρηματιστηριακού ταμπλό από αύριο και μέχρι τις 21 του μηνός θα μείνουν οι μετοχές της Attica Bank, έως ότου ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες (αποκοπής split κλπ). Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι πως η εξυγίανση της τράπεζας φέρνει αυξημένο ενδιαφέρον από επενδυτές ένθεν κακείθεν του Ατλαντικού. Ήδη, ο πρώτος ενδιαφερόμενος είναι η γνωστή στην Ελλάδα FIERA Capital που θα βάλει 12 εκατ. ευρώ για να καλύψει τυχόν αδιάθετα όπως ανακοίνωσε ήδη η Τράπεζα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Νένας Μαλλιάρα, η Fiera Capital δεν θα είναι ο μόνος ξένος επενδυτής που θα συμμετάσχει στην επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank.
Φουλ οι μηχανές
Στο φουλ οι μηχανές των ελληνικών τραπεζών για να ανακοινώσουν αποτελέσματα την 1η εβδομάδα του Νοεμβρίου. Όσο ταχύτερα τόσο καλύτερα μιας και οι διεθνείς επενδυτές πρεσβεύουν το δόγμα της ταχύτητας από κάθε άποψη. Και βέβαια, πέρα από την ταχύτητα στο χρόνο ανακοίνωση υπάρχει και η ταχύτητα των υψηλών επιδόσεων
Πολλοί πόντοι
Αυτό το έργο εάν λάβει χώρα επιτυχώς οι πόντοι του Υπουργού κ. Χατζηδάκη, θα είναι πολλοί. Εννοώ την ταχύτητα των δηλώσεων και τα πρόστιμα σε όσους δεν τροφοδοτούν εγκαίρως με τα στοιχεία των εισοδημάτων στο Δημόσιο τομέα! Για να δούμε, επίσης, αν θα μπορέσει να υπάρξει επέκταση και σε άλλες υπηρεσίες
Πίσω τα στεγαστικά
Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, η συνολική ζήτηση δανείων από τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη, ενώ αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητη κατά το επόμενο τρίμηνο. Ωστόσο, η ζήτηση για τα στεγαστικά δάνεια μειώθηκε, λόγω του επιπέδου των επιτοκίων και της στάσης αναμονής που τηρούν τα νοικοκυριά ενόψει της αναγγελίας του επιδοτούμενου στεγαστικού προγράμματος «Σπίτι μου II»
Τα δύσκολα έρχονται
Μιας και μιλάμε για στεγαστικά έχει ενδιαφέρον η ταυτότητα των αγοραστών. Ξένοι και Έλληνες με ίδια κεφάλαια είναι η πλειοψηφία και αυτό είναι υγιές. Ωστόσο, οι τράπεζες θα έχουν μπροστά τους δυσκολίες όσο οι τιμές εκτινάσσονται γιατί οι Έλληνες δεν μπορούν στην πλειοψηφία τους να δανειστούν ποσά δυσανάλογα με το εισόδημά τους που έχει φέρει η εκτίναξη των τιμών.
Χωρίς ιδιώτες στο Βέλγιο
Ανακοινώθηκαν τα στοιχεία της δημόσια προσφοράς της Cenergy και όπως διεφάνη ξεκάθαρα στο Βέλγιο δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον από ιδιώτες καθώς οι μετοχές που δόθηκαν ήταν ελάχιστες. Δεν ξέρω αν η ξενιτιά κάνει τελικά καλό και ποιο είναι το όφελος σε μια εταιρεία πλην ίσως της παρουσίας σε μια μεγάλη αγορά για να την βλέπουν οι θεσμικοί και να την δανείζουν πιο εύκολα οι τράπεζες. Και αυτό δεν αφορά μόνο στη Cenergy, αλλά γενικώς τις εταιρείες που κάνουν διπλό listing. Βέβαια, το Βέλγιο δεν είναι Λονδίνο όπως να το κάνουμε.
ΒΟΑΚ: Πότε «πέφτουν υπογραφές» με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Για τις αρχές του 2025 (ή μέχρι τις αρχές του νέου έτους) προσδιόρισε ο υπουργός Υποδομών και μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας (μιλώντας σε τοπικό μέσο της Κρήτης) την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ (τμήμα Χανιά έως Ηράκλειο - Χερσόνησος, 155,5 χλμ.), το μεγάλο οδικό έργο δηλαδή στο οποίο ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει οριστεί ανάδοχος - επενδυτής. Πρόκειται για μια σύμβαση που μπορεί να ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με παρουσίαση του υπουργού (σε ειδική εκδήλωση με θέμα: «Η Κρήτη και τα μεγάλα έργα», που διοργάνωσε η Eurobank, στο Ηράκλειο της Κρήτης), αναφορικά με την παραχώρηση των 30 ετών (5 έτη οι εργασίες, συγχρηματοδότηση 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, άρα πρέπει να γίνει και το 15% του έργου μέσα στην επόμενη περίοδο βάσει δεσμεύσεων, ήταν σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του Ανεξάρτητου Μηχανικού), στην παρούσα φάση ο προσωρινός ανάδοχος υποβάλλει στοιχεία απαραίτητα για την κατακύρωση ως οριστικού μειοδότη. Μετά την κατακύρωση, θα υποβληθεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προ-συμβατικό έλεγχο. Αν προλάβουν να γίνουν όλα αυτά σύντομα, τότε ίσως προσεχώς πάμε για υπογραφές. Για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος (30,8 χλμ., αποτελεί έργο προαίρεσης παραχώρησης), έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, έχει συνταχθεί φάκελος από την υπηρεσία του Υπουργείου και έχει υποβληθεί, στις 07/08/2024, για την περιβαλλοντική του αδειοδότηση στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ. Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, από Κίσσαμο έως ηράκλειο γίνονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.