
Η συγκέντρωση στις ασφαλιστικές
Ιδιαίτερη συγκέντρωση παρατηρείται στην ασφαλιστική αγορά, σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος. Ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις που πραγματοποιούν ασφάλειες ζωής και σε εκείνες που πραγματοποιούν και ζωής και ζημιών, μιας και οι 5 μεγαλύτερες ασφαλιστικές από αυτές κατέχουν μερίδιο αγοράς 87%. Επόμενο! Αυτό συμβαίνει σε όλες τις αγορές που δεν είναι εξαιρετικά αναπτυγμένες.
Δύναμη η διαχείριση κεφαλαίων
Πολύ δυνατά κινούνται οι τράπεζες κυρίως σε ότι αφορά το asset management, όπως επισημαίνεται από την Jefferies. Οι Έλληνες εξακολουθούν και διατηρούν μετρητά και καταθέσεις περισσότερες από τους λοιπούς Ευρωπαίους
Το 2025 ξεκίνησε δυναμικά για τις εταιρείες διαχείρισης κεφαλαίων των ελληνικών τραπεζών, με τα υπό διαχείριση κεφάλαια να αυξάνονται κατά 9% το α’ τρίμηνο του έτους (35% σε ετήσια βάση), πριν χτυπήσει τις αγορές η μεταβλητότητα των δασμών Τραμπ.
H αμερικανική τράπεζα εκτιμά ότι oι προμήθειες, ως ποσοστό των συνολικών περιουσιακών στοιχείων, στην Ελλάδα είναι κατώτερες από τον μέσο όρο της Ε.Ε. και των χωρών της Νότιας Ευρώπης.
Τα ταξίδια είναι ένα θέμα...
Kαι κάπου εδώ αρχίζουν τα μεγάλα και τα διεθνή προβλήματα.
Το Πεκίνο ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να αναστείλουν τις παραλαβές αεροσκαφών από την αμερικανική εταιρεία Boeing στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου. Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα ύψους 145%. Αντιδρώντας η Κίνα απάντησε με δασμούς 125% στα αμερικανικά εισαγόμενα προϊόντα.
Τα ταξίδια στην Ασία αφορούν τους πάντες και αυτή η διαχείριση δεν είναι και η καλύτερη.
Έμμεσες επιδράσεις
H ναυτιλία και ο τουρισμός δεν αποκλείεται να επηρεαστούν έμμεσα από τους δασμούς Τραμπ, λένε όσοι ξέρουν μιας και το διαθέσιμο εισόδημα για πολλούς ευρωπαϊκούς λαούς αλλά και για τις ΗΠΑ θα είναι μειωμένο. Ήταν μια από τις διατυπώσεις της διοίκησης της Πειραιώς κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευση της τράπεζας.
Μπέρδεμα
Έχω πάλι αρχίσει να μπερδεύομαι με τα όσα αναφέρει η διοίκηση της Jumbo. Δεν μπορώ να καταλάβω, για παράδειγμα, πως έχει επηρεαστεί η εταιρεία από τους δασμούς των ΗΠΑ ή γιατί δεν είναι αξιοσημείωτη η ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου όταν οι αγορές γίνονται σε δολάρια. Αν βάλουμε και την πτώση των ναύλων δεν μπορώ πραγματικά να καταλάβω γιατί για πολλοστή φορά ανησυχεί ο κ. Βακάκης και στο τέλος δεν επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες του όπως έγινε ουκ ολίγες φορές την τελευταία διετία.
Είναι πολύ ωραίοι
Πολύ ωραίοι είναι εκεί στην Space Hellas. Θα ανακοινώσουν αποτελέσματα στις 28 Απριλίου, δηλαδή δύο ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας που προβλέπει ο νόμος και θα ενημερώσουν τους αναλυτές στις 19 Μαΐου δηλαδή καμιά εικοσαριά ημέρες μετά τη δημοσίευση. Προφανώς δίνουν χρόνο στους αναλυτές να μελετήσουν καλά τα αποτελέσματα και να υποβάλλουν σαφείς και στοχευμένες ερωτήσεις.
Τρία ακόμη χρόνια στο τιμόνι της ΔΕΗ
Το πράσινο φως ώστε ο Γιώργος Στάσσης να παραμείνει για τρία ακόμη χρόνια στο «τιμόνι» της ΔΕΗ, αναμένεται να δώσει σήμερα η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων. Στη σημερινή έκτακτη Γ.Σ. θα τεθεί επί τάπητος η πρόταση της Επιτροπής Υποψηφιοτήτων, Αμοιβών και Προσλήψεων (ΕΥΑΠ) για την εκλογή μελών του Δ.Σ. της ΔΕΗ, με ενιαία τριετή θητεία, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή εισηγείται την επανεκλογή του κ. Στάσση στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
Η θητεία του έληγε στις 21 Αυγούστου 2025, όπως και 8 ακόμη μελών, για τη συντριπτική πλειονότητα των οποίων επίσης προτείνεται η επανεκλογή τους. Ένας λόγος για τις αλλαγές είναι η ανάγκη αύξησης σε τέσσερις των γυναικών που συμμετέχουν στο Δ.Σ. Στην εισήγησή της, η ΕΥΑΠ έλαβε μεταξύ άλλων υπόψη «την άκρως επιτυχημένη πορεία του υφιστάμενου Διοικητικού Συμβουλίου ως συλλογικό όργανο, καθώς και του Διευθύνοντος Συμβούλου, που ηγήθηκε την τελευταία τετραετία, του ραγδαίου μετασχηματισμού της ΔΕΗ», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Επίσης, η έκτακτη Γ.Σ. καλείται να εγκρίνει αλλαγές στο καταστατικό, επεκτείνοντας τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της ΔΕΗ στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, την ενεργειακή εξοικονόμηση, τη διενέργεια ενεργειακών ελέγχων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών streaming όπως και εφαρμογών «έξυπνων» πόλεων.
Τα λεφτά για τις αποζημιώσεις
Σας λέγαμε προ ημερών, τόσο από τη στήλη όσο κι από σχετικό θέμα, για τα επιπλέον λεφτά που ετοιμάζονταν να εγκρίνει το υπ. Υποδομών και Μεταφορών για το οδικό έργο παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα–Πύργος–Τσακώνα». Στο οποίο έχει ενταχθεί και το οδικό τμήμα Πάτρα – Πύργος που κατασκευάζουν οι ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ. Ο υπουργός, Χρ. Δήμας, έδωσε «πράσινο φως για να δοθεί ποσό 115,3 εκατ. ευρώ «λόγω παράτασης συμβατικών προθεσμιών εξαιτίας Γεγονότων Καθυστέρησης και Γεγονότος Ανωτέρας Βίας». Σας τα είπαμε προ ημερών, μην επανερχόμαστε περισσότερο.
Τα έργα στη Θεσσαλονίκη
Μια και ο λόγος για έργα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη και, προφανώς, το FlyOver (ανάδοχος ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ) και το Μετρό Θεσσαλονίκης ενόψει της επέκτασης προς Καλαμαριά (ανάδοχος AKTOR). Για το πρώτο, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης παραμένει, λίγο ως πολύ, ως έχει, δηλαδή έως τα μέσα του 2027, σε 2 χρόνια από τώρα και κάτι παραπάνω. Για το Μετρό, αντί για το τέλος Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2025, πάμε προς Φεβρουάριου 2026, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Δυο – τρεις μήνες θα μου πείτε, δεν είναι και κάτι, όταν η πόλη περίμενε δεκαετίες. Αλλά, μια αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα είναι, ενώ θα «κλείσει» και η βασική γραμμή όταν έρθει η ώρα για τις δοκιμές και τα συστήματα. Μια και ο λόγος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, από το αρμόδιο υπουργείο εγκρίθηκε η δέσμευση 97,785 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση του προγράμματος κατασκευών έργων και την καταβολή μέρους της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ», για να καλυφθούν «Αποζημιώσεις βάσει εκδοθεισών αποφάσεων διαιτητικών δικαστηρίων, της αναδόχου κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης».
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.