Όταν ο Leonardo DiCaprio κέρδισε το Όσκαρ του για την ταινία «The Revenant», το 2016, περιέλαβε στην ευχαριστήρια ομιλία του το εξής μήνυμα: «Η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική, συμβαίνει αυτή τη στιγμή. Είναι η πιο επείγουσα απειλή που αντιμετωπίζει ολόκληρο το είδος μας και πρέπει να εργαστούμε συλλογικά και να σταματήσουμε να καθυστερούμε».
Διαβάστε ακόμα: Χωρίς learjet αλλά με εμπορική πτήση ο ΝτιΚάπριο στη Σύνοδο για την Κλιματική Αλλαγή στη Γλασκόβη
Μια αλληγορία για την κλιματική αλλαγή αποτελεί άλλωστε και το τελευταίο του κινηματογραφικό έργο, το «Don't Look Up», όπου συνεργάστηκε με το Netflix και τον σκηνοθέτη Adam McKay και υποδύεται έναν επιστήμονα που προσπαθεί να προειδοποιήσει τον κόσμο για την επικείμενη καταστροφή της Γης.
Δεν είναι λίγοι, βέβαια, εκείνοι που πιστεύουν ότι οικολογικές ανησυχίες του ηθοποιού δεν είναι παρά ένα τέχνασμα επιπλέον αίγλης στη χολιγουντιανή του γοητεία, ωστόσο ο ακτιβισμός του DiCaprio δεν περιορίζεται απλά στις ομιλίες. Ο 48χρονος πρωταγωνιστής αποδεικνύει όσα λέει και στην πράξη, χρηματοδοτώντας μεταξύ άλλων φιλικές προς το περιβάλλον εταιρείες. Η τελευταία του επένδυση μάλιστα είναι η αιωνόβια φίρμα σαμπάνιας Telmont, η οποία πέρυσι ανακοίνωσε μια σειρά από πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.
We are proud to announce that @LeoDiCaprio has acquired an equity stake in Champagne Telmont in support of our commitment to create the most sustainable, organic champagne, while focusing heavily on preserving our land and its biodiversity. Find out more: https://t.co/Ydx9o209dh pic.twitter.com/Fas5PvueAJ
— Champagne Telmont (@maisontelmont) February 22, 2022
Ο οίκος Telmont, που ιδρύθηκε το 1912 (ο όμιλος Remy Cointreau αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο το 2020), έθεσε μια σειρά στόχων για το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα το περασμένο καλοκαίρι. Σύμφωνα με τις τότε ανακοινώσεις. σκοπός του οίκου ήταν να μετατρέψει το σύνολο των αμπελιών του σε βιολογική καλλιέργεια έως το 2025 (το 72% των κτημάτων ήταν ήδη βιολογικής καλλιέργειας από το περασμένο καλοκαίρι).
Η Telmont απλοποίησε τη συσκευασία της, εγκαταλείποντας την παραδοσιακή εμμονή των οίκων σαμπάνιας για πολυτελή κουτιά, ενώ παράλληλα προχώρησε στη χρήση φιαλών από πράσινο γυαλί το οποίο είναι 100% ανακυκλώσιμο. Το brand στρέφεται επίσης σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ηλιακής ενέργειας για τις επιτόπιες λειτουργίες του και βασίζεται στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στα κτήματα.
Επιθυμώντας τέλος να έχει μεγαλύτερη επίγνωση του αποτυπώματος άνθρακα στα logistics, επιλέγει τους παρόχους μεταφοράς εξετάζοντας τη βαθμολογία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών, δεδομένα που εισήχθησαν στη Γαλλία το 2017, βάσει του νόμου περί εταιρικών καθηκόντων και επαγρύπνησης.
We collect our used bottles at the Telmont estate and transform them into candles of natural origin: soy wax, untreated wood sticks … In the name of Mother Nature! 🍾❤️🌱#sustainability #champagne #packaging #candle #upcycle #recycle #zerowaste #useitagain #stopgiftboxes pic.twitter.com/xm3AVogHRI
— Champagne Telmont (@maisontelmont) January 27, 2022
Η εμπλοκή του DiCaprio με την Telmont ακολουθεί μια σειρά επενδύσεων σε εταιρείες που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα. Τα τελευταία χρόνια, ο ηθοποιός έχει υποστηρίξει την Beyond Meat, μια φίρμα με vegan snacks με την ετικέτα Hippeas, και την εταιρεία ηλιακής ενέργειας Kingo, η οποία παρέχει πράσινη ενέργεια σε αγροτικές περιοχές του κόσμου.
https://t.co/PvCpe1fHDM @guardian
— Champagne Telmont (@maisontelmont) February 23, 2022
Η επένδυσή του έρχεται να προστεθεί στο πλήθος ετικετών κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών που υποστηρίζονται από διάσημους: από την εταιρεία «καθαρών» κρασιών της Cameron Diaz μέχρι την τεκίλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του Dwayne «The Rock» Johnson. Στην περίπτωση του DiCaprio, φαίνεται ότι ο ηθοποιός βρήκε ένα ποτό που ευθυγραμμίζεται με την περιβαλλοντική αποστολή του.
Είναι φυσικά και μια έξυπνη κίνηση για την Telmont, η οποία προσπαθεί να αναπτύξει τα δίκτυα διανομής της εκτός Γαλλίας από τότε που εξαγοράστηκε από το group Remy Cointreau. Ειδικά στις ΗΠΑ, η σαμπάνια είναι προς το παρόν διαθέσιμο στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Μαϊάμι, αλλά με βοήθεια του DiCaprio θεωρείται σίγουρο ότι οι πωλήσεις θα επεκταθούν και σε άλλες αγορές.
Από την άλλη η Telmont μάλλον δεν περιμένει από τον ηθοποιό να διαφημίσει τη σαμπάνια στους 52,4 εκατομμύρια οπαδούς του στο Instagram. Το influencing στο οποίο αρκείται το account του DiCaprio έχει να κάνει αποκλειστικά με την αφύπνιση σχετικά με το λιώσιμο των παγετώνων και τις συνήθειες αναπαραγωγής των διαβόλων της Τασμανίας που απειλούνται με εξαφάνιση.