Morgan Stanley: Η Νότια Κορέα είναι πλέον η παγκόσμια πρωταθλήτρια στην κατανάλωση ειδών πολυτελείας

Νέα δεδομένα Morgan Stanley φέρνουν την Κορέα στην κορυφή της λίστας με τις χώρες των οποίων οι πολίτες ξοδεύουν περισσότερα για να αγοράσουν είδη πολυτελείας. Έκθεση της επενδυτικής τράπεζας αποκαλύπτει ότι οι πωλήσεις ακριβών αγαθών στην ασιατική χώρα αυξήθηκαν κατά 24% το 2022.
Morgan Stanley: Η Νότια Κορέα είναι πλέον η παγκόσμια πρωταθλήτρια στην κατανάλωση ειδών πολυτελείας

Οι πολίτες της Νότιας Κορέας φαίνεται πως είναι πλέον οι νέοι ηγέτες στο βασίλειο της πολυτέλειας, ξεπερνώντας τους Κινέζους και Αμερικανούς ομολόγους τους, τουλάχιστον όσον αφορά τα χρήματα που ξοδεύουν για να αγοράσουν πανάκριβα αγαθά.

Διαβάστε ακόμα: Guangxi China Resources Tower - Στην Κίνα το κτίριο με την ψηλότερη πισίνα στον κόσμο, 323 μέτρα πάνω από το έδαφος

Σύμφωνα με νέα δεδομένα της επενδυτικής τράπεζας Morgan Stanley, οι δαπάνες για είδη πολυτελείας στην ασιατική χώρα αυξήθηκαν κατά 24% το 2022, κάτι που μεταφράζεται σε έσοδα 16,8 δισ. δολαρίων, ή 325 δολάρια κατά κεφαλήν.

Τα ευρήματα της έρευνας βεβαιώνουν ότι η αύξηση των δαπανών καθοδηγείται από την επιθυμία να εμφανιστεί ξεκάθαρα μια υψηλή κοινωνικοοικονομική θέση μέσω των πολυτελών εμπορικών σημάτων.

«Η εμφάνιση και η οικονομική επιτυχία έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους καταναλωτές στη Νότια Κορέα παρά στις περισσότερες άλλες χώρες», αναφέρουν οι αναλυτές στην έκθεση, σύμφωνα με το CNBC.

Η ζήτηση είναι επίσης απάντηση στην αύξηση του πλούτου των κορεατικών νοικοκυριών. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Κορέας, η μέση καθαρή αξία των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 11% το 2021.

Εικόνα

Παράλληλα οι δαπάνες των Νοριοκορεατών φαίνεται ότι συνέβαλαν στην ανακούφιση των πολυτελών brands από τις συνέπειες της Zero-Covid πολιτικής της Κίνας.

Η Prada επισήμανε τους περιορισμούς στην Κίνα ως λόγο για τον οποίο οι λιανικές της πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7% το 2022, ωστόσο χάρη στις ισχυρές επιδόσεις στη Νότια Κορέα και τη Νοτιοανατολική Ασία, η περαιτέρω πτώση ανασχέθηκε.

Με την αυξανόμενη ζήτηση στη χώρα, πολλές φίρμες φλερτάρουν απευθείας πλέον με τους αγοραστές της Νότιας Κορέας. Ο Dior για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο αστέρας του μουσικού συγκροτήματος BTS, Jimin, θα είναι ο νέος παγκόσμιος πρεσβευτής του οίκου μόδας, ως απάντηση στις αυξημένες πωλήσεις στη χώρα.

Μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Gucci έχουν ξεκινήσει τις κυκλοφορίες νέων αντικειμένων από την Ιαπωνία ή τη Νότια Κορέα, πριν τα διαθέσουν στην παγκόσμια αγορά.

Ο όμιλος Richemont, ο οποίος κατέχει την Cartier και την Piaget, δήλωσε ότι η πιο σημαντική περιοχή του ομίλου, όσον αφορά στις πωλήσεις, ήταν η Ασία-Ειρηνικός, συμπεριλαμβανομένης της Νότιας Κορέας, η οποία συνέβαλε στο 41% των πωλήσεων του ομίλου.

Στο μεταξύ, πολλά brands πολυτελείας περιμένουν την επιστροφή των Κινέζων τουριστών, καθώς η χώρα έχει χαλαρώσει τις πολιτικές της για μηδενικό Covid, επιτρέποντας στους πολίτες να ταξιδεύουν ξανά διεθνώς.

Συνολικά, πάντως, η Morgan Stanley θεωρεί ότι οι επιδόσεις των πολυτελών εμπορικών σημάτων στη Νότια Κορέα, είναι μια αξιόπιστη πρώτη εικόνα για το πώς θα είναι η κινεζική αγορά, η οποία ανοίγει ξανά μετά την περιπέτεια του κορονοϊού.