Ο καιρός που θα έχουμε παρκαρισμένο στο γκαράζ μας ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο, δεν μοιάζει πλέον αποκύημα επιστημονικής φαντασίας. Μόνο από αυτήν εδώ τη στήλη έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς διάφορα concept τέτοιων οχημάτων, τα οποία είτε βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού είτε εκτελούν ήδη δοκιμαστικές πτήσεις στο πλαίσιο της επίσημης πιστοποίησης.
Διαβάστε ακόμα: Airspeeder MK-4 - Το ταχύτερο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα του κόσμου υπόσχεται αγώνες Formula 1 στους αιθέρες
Ένα από τα πιο πρόσφατα μοντέλα που είδαν το φως της δημοσιότητας, αφήνοντας το κοινό με ανοιχτό το στόμα, είναι το Fusion JC7: ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με κινητήρα τζετ. Το ιπτάμενο supercar αποτελεί πνευματικό τέκνο του Γκρεγκ Μπράουν, ενός σχεδιαστή από την Καλιφόρνια, ο οποίος έκανε καριέρα ως πιλότος σε F-18 για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και στη συνέχεια σε Boeing 777 της αεροπορικής εταιρείας United Airlines.
Για σχεδόν 20 χρόνια ο Μπράουν ασχολείται πυρετωδώς με τη σχεδίαση του Fusion JC7. Επί του παρόντος, το μοντέλο μοιάζει σαν «ξεχειλωμένη» Bugatti. Με μήκος 7,5 μέτρα περίπου, η δημιουργία του Μπράουν δεν είναι απλώς ένα eVTOL. Αντίθετα, το Fusion θα είναι εξαιρετικά γρήγορο στο έδαφος, αλλά και πλήρως λειτουργικό στον αέρα.
Κατά τη στάθμευση, ο πίσω σταθεροποιητής του jetcar διπλώνει προς τα μέσα, μειώνοντας το συνολικό μήκος του οχήματος για περίπου μισό μέτρο. Όταν κινείται στην άσφαλτο θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, με δύο κινητήρες Tesla, έναν μπροστά και έναν πίσω, συνολικής ισχύος 1.000 ίππων. Το JC7 μπορεί να φτάσει από τα 0 στα 100χλμ. σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα, ενώ οι μπαταρίες LG Chem προσφέρουν στο αυτοκίνητο αυτονομία 240 χλμ. περίπου.
Με τα φτερά του εκτεταμένα, το όχημα θα μπορεί να απογειωθεί χάρη στους δίδυμους τζετ κινητήρες Williams FJ-33, που ζυγίζουν μόλις 145 κιλά. Θα χρειαστούν περίπου έξι δευτερόλεπτα για να αναπτύξει ταχύτητα από τα 0 στα 225 χλμ. ενώ η ταχύτητα πτήσης του είναι 836 χλμ. (0,82 Mach). Με αυτές τις προδιαγραφές, το ιπτάμενο αυτοκίνητο μπορεί να πραγματοποιήσει μέγιστη πτήση 1.200 χλμ. με πλήρη δεξαμενή καυσίμων 1.135 λίτρων.
Προς το παρόν, ο Μπράουν εκτιμά η ανάπτυξη του πρωτοτύπου θα κοστίσει περίπου 20 εκατ. δολάρια, με το jetcar να κοστίζει περίπου 2,5 εκατ. δολάρια μόλις βγει στην παραγωγή. Το Fusion δεν προορίζεται να είναι απλώς ένα παιχνίδι για εκείνους που τα έχουν όλα. Αντίθετα, θα εξυπηρετεί έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό: την εξοικονόμηση χρόνου.
Ο Μπράουν οραματίζεται ένα σενάριο στο οποίο ένα επαγγελματικό τζετ πετάει από πόλη σε πόλη και στη συνέχεια επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να οδηγήσει σε μια συνάντηση στο αστικό κέντρο. Αν υπολογίσει κανείς τα αεροπορικά εισιτήρια, τα ταξί τις καθυστερήσεις στα αεροδρόμια και όλη την ταλαιπωρία ενός επαγγελματικού ταξιδιού, το Fusion JC7 μοιάζει ιδανική λύση.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ιπτάμενο supercar του Γκρεγκ Μπράουν μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Firenze Lanciare.