Οι Πεταλιοί είναι ένα σύμπλεγμα 10 νησιών στον νότιο Ευβοϊκό κόλπο που ξανά ήρθαν στο φως της δημοσιότητας μετά την άγρια δολοφονία 3 εργαζόμενων και την αυτοχειρία του 70χρονου ένοπλου Αιγύπτιου στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στην Γλυφάδα το πρωί της Δευτέρας.
Χαμηλό προφίλ αλλά πολύκροτες δικαστικές κόντρες
Αναλυτικότερα, τα τρία αδέρφια της οικογένειας Καρνέση, δημιούργησαν τον ναυτιλιακό κολοσσό, European Navigation με μεγάλες επενδύσεις σε θάλασσα και στεριά. Έχοντας διαθέσει σημαντικά χρηματικά ποσά για ανάπτυξη, η οικογένεια Καρνέση δεν απασχολούσε συχνά τα φώτα της δημοσιότητας, με εξαίρεση ορισμένες πολύκροτες δικαστικές διαμάχες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πυροβολισμοί στη Γλυφάδα: Τα θύματα της πολύνεκρης επίθεσης στη ναυτιλιακή
Επικεφαλής είναι ο Σπύρος Καρνέσης, ο οποίος είναι και βασικός μέτοχος του εισηγμένου στο ΧΑ ενεργειακού ομίλου ΕΛΙΝΟΙΛ που μεταξύ άλλων ελέγχει και τα πρατήρια καυσίμων ελίν, ενώ στο παρελθόν ήταν και ο βασικός μέτοχος της χρηματιστηριακής Πήγασος, μέχρι το λουκέτο και την εξαγορά του χαρτοφυλακίου της από την Δεπόλας Χρηματιστηριακή. Μάλιστα, ήρθε πέρυσι σε δικαστική διαμάχη με τις 2 αδερφές του, που τον κατηγόρησαν για υπεξαίρεση 325 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, ο ίδιος είχε διαφορές και με τον εφοπλιστή, Μαρή Εμπειρίκο για το ιδιοκτησιακό των Πεταλιών στο Ευβοϊκό, τα νησάκια που αποκαλούνται και «Μαλδίβες» της Ελλάδας.
Η αντιδικία ήταν μεταξύ του Σπύρου Καρνέση και του εφοπλιστή Μαρή Εμπειρίκου, με τους δύο εφοπλιστές που κατείχαν από το 50% της Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ για πολλά χρόνια να συναποφασίζουν για κάθε σχετική ζήτημα, αλλά από το 2007 και μετά και αφού σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του Μάρη Εμπειρίκου ο Σπύρος Καρνέσης είχε ζητήσει τον διαχωρισμό των ιδιοκτησιών, ξεκινώντας και η αμφισβήτηση του 50% που είχε στην κατοχή του ο πρώτος. Η τελευταία σχετική απόφαση έρχεται από το 2022 με δικαστική απόφαση που αναγνωρίζει πως πράγματι ο κ. Εμπειρίκος έχει το 50% της Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ.
Ο Γουίνστον Τσόρτσιλ, η θρυλική Γκρέτα Γκάρμπο, η Μαρία Κάλλας, ο διάσημος χορευτής Ρούντολφ Νουρέγιεφ ήταν μερικοί από τους σελέμπριτις που επέλεγαν την ελληνική... Καραϊβική για τις διακοπές τους. Μάλιστα, ο ιδρυτής της Microsoft και δισεκατομμυριούχος, Μπιλ Γκέιτς είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον ακόμη και να τους αποκτήσει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γλυφάδα: «Θα τους καθαρίσω όλους και θα αυτοκτονήσω» - Σε αμόκ ο δράστης
Η οικογένεια Εμπειρίκου είχε χτίσει από το 1916 την βίλα του στο Χερσονήσι των Πεταλιών ενώ ο Σπύρος Καρνέσης διαθέτει κατοικία στο Πελαγονήσι. Σύμφωνα με τη μελέτη εκτίμησης, η αξία ολόκληρου του νησιωτικού συμπλέγματος αποτιμάται σε περισσότερα από 77 εκατομμύρια ευρώ.
Νομικές διαμάχες και 325 εκατ. ευρώ
Μια ακόμη δικαστική διαμάχη υψηλού προφίλ ήταν αυτή, τον Φεβρουάριο του 2023, όπου οι Δέσποινα και Μαρία Καρνέση και ο Αντώνης Βλασσάκης είχαν καταθέσει αγωγή κατά του Σπύρου Καρνέση κατηγορώντας τον μεταξύ άλλων ότι είχε πάρει τα μετρητά της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας, ύψους άνω των 325 εκατ. ευρώ, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί από κέρδη των προηγούμενων ετών. Οι τρεις ενάγοντες ζητούσαν την διανομή των κερδών βάσει ιδιωτικού συμφωνητικού, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα εκείνης της περιόδου ο Σπύρος Καρνέσης υποστήριξε ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ανήκουν και ότι μέχρι τότε ευεργετούσε τα μέλη της οικογενείας του, με τις αδερφές του να είναι υπάλληλοί του.
Ειδικότερα, ο Σπύρος Καρνέζης, που κατείχε τα ηνία της European Navigation που ιδρύθηκε το 1979 παραμερίστηκε και την διοίκηση είχαν αναλάβει η Δέσποινα Καρνέση με τον σύζυγό της και CEO της εταιρείας Αντώνη Βλασσάκη, θύμα του 70χρονου που σε κατάσταση αμόκ προκάλεσε λουτρό αίματος στην Γλυφάδα. Τη ζωή της έχασε και η Μαρία Καρνέση, μέτοχος της εταιρείας όπως και ο Ηλίας Κουκουλάρης, καπετάνιος της εταιρείας, ενώ ο Αιγύπτιος δράστης τελικά αυτοκτόνησε.
Η Δέσποινα Καρνέση ήταν δικηγόρος και είχε αναλάβει την νομική επιστασία του Ομίλου, ο κ. Βλασσάκης ήταν υπεύθυνος για τα τεχνικά του στόλου και επέβλεπε όλο το κομμάτι των operation. Η Μαρία Καρνέση που έπεσε νεκρή από την καραμπίνα του Αιγύπτιου, ήταν οικονομική διευθύντρια του Ομίλου. Η εταιρεία έφτασε να διαχειρίζεται περί τα 35 ποντοπόρα πλοία, από δεξαμενόπλοια χημικών έως και μεγάλα φορτηγα. Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο δέκα πλοία μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, και τρία που πλοία που αξιοποιούνται στον εφοδιασμό πρατηρίων νησιών με καύσιμα που έχουν ναυλωθεί στην ελίν, ενώ στα γραφεία της διαχειρίστριας εταιρείας απασχολείται προσωπικό 45 ατόμων και σε 350 ανέρχονται οι μισθοδοτούμενοι ναυτικοί.