Γιουβέντους: «Μεγάλη Κυρία» και στα social media

Από το 2021, στόχος είναι ο μετασχηματισμός και η διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της «Γιούβε», ώστε να προσεγγίσει ένα νεότερο κοινό σε παγκόσμια κλίμακα και να μην αποτελεί απλά ποδοσφαίρου αλλά ένα brand. Μια ατραξιόν.
Γιουβέντους: «Μεγάλη Κυρία» και στα social media

Αν ασχολείστε με το ποδόσφαιρο, είναι σίγουρο πως έχετε ακούσει τη Γιουβέντους, μια από τις μεγαλύτερες ομάδες της Ιταλίας με πλούσια ιστορία 127 ετών με μακρά σειρά επιτυχιών. Έχει κατακτήσει δύο φορές το Champions League ενώ μετρά 36 Πρωταθλήματα στη Serie A, 15 Κύπελλα και 9 Σούπερ Καπ, αριθμοί που αποτελούν ρεκόρ σε όλες τις διοργανώσεις.

Εικόνα

Μπορεί επίσης να γνωρίζετε τον θρυλικό ποδοσφαιρικό σύλλογο εάν είστε χρήστης του TikTok. Με 32,7 εκατομμύρια ακόλουθους, ο λογαριασμός της Γιουβέντους την καθιστά ως την 5η πέμπτη ομάδα με τους περισσότερους followers ενώ το κοινό της είναι μεγαλύτερο από αυτό του NBA ή του WWE. Καταλαμβάνει επίσης την έκτη θέση στον κόσμο όσον αφορά την απήχηση σε όλα καυτά social media.

Εικόνα

Η ανάπτυξη της Γιουβέντους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έρχεται σε αντίθεση με την απόδοση της ομάδας στο γρασίδι. Η ομάδα περνάει «δύσκολες στιγμές», καθώς μετά από 9 συνεχόμενους τίτλους στην Serie A (από 2012 έως 2020) η «Κυρία» προσπαθεί να βρει τον βηματισμό της εδώ και μια τριετία ενώ φέτος είναι 3η πίσω από Ίντερ και Μίλαν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οκτώ πράγματα που πρέπει να πάψουν να κάνουν οι τουρίστες στην Αθήνα

Οι «μπιανκονέρι» έχουν χάσει επίσης μερικούς από τους κορυφαίους παίκτες τους τα τελευταία χρόνια - συμπεριλαμβανομένου του Κριστιάνο Ρονάλντο, του οποίου οι 630 εκατομμύρια ακόλουθοι στο Instagram ήταν μια αξιόπιστη πηγή επισκεψιμότητας για την ιταλική ομάδα και άλλους άσσους όπως ο Πάουλο Ντιμπάλα και ο Ανχέλ ντι Μαρία.

Εικόνα
GettyImages/Ideal Image

«Τους περισσότερους μήνες στις πλατφόρμες που μας ενδιαφέρουν περισσότερο, βλέπουμε τους εαυτούς μας στην πρώτη πεντάδα στον κόσμο χωρίς να χρειάζεται να βασιζόμαστε σε βασικούς πυλώνες, όπως η απόδοση των παικτών», υπογράμμισε o CMO του συλλόγου, Μάικ Άρμστρονγκ. «Φυσικά, μια μέρα ελπίζουμε ότι οι επιδόσεις στο γήπεδο θα είναι ισχυρές και θα έχουμε μερικούς παίκτες - σταρ που θα μας βοηθούν να αναπτυχθούμε παραπάνω στα social media, αλλά στο μεταξύ, χτίζουμε ήδη μια βιώσιμη επιχείρηση» πρόσθεσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι νέοι δεν μας έχουν ανάγκη

Από τότε που ο Άρμστρονγκ ανέλαβε ως επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας το 2021, βοηθά στον μετασχηματισμό και τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της «Γιούβε», με στόχο να προσεγγίσει ένα νεότερο κοινό σε παγκόσμια κλίμακα, ώστε να μην αποτελεί απλά μια ομάδα στην μπάλα, αλλά ένα brand. Μια ατραξιόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γυμναστήριο με ετήσια συνδρομή 40.000 ευρώ - Τι περιλαμβάνει

«Ο ορισμός του τι είναι σήμερα ένας οπαδός ή ένας φίλαθλος μιας ομάδας σε σχέση με αυτό που ήταν στο παρελθόν έχει εξελιχθεί. Τώρα, ο νούμερο ένα οδηγός αυτού που φέρνει τους νέους σε έναν αθλητικό σύλλογο είναι το περιεχόμενο» επεσήμανε, εξηγώντας πως επέκτεινε το μάρκετινγκ για να επικεντρωθεί στην οικοδόμηση μιας «μάρκας lifestyle που έχει τον πυρήνα του το ποδόσφαιρο», με τον σύλλογο να έχει συνάψει συνεργασίες στον τομέα της μόδας και της μουσικής, για παράδειγμα.

Εικόνα

Πολλές από τις προσπάθειές της έχουν επίσης επικεντρωθεί στα content βίντεο. Το 2023, η Γιουβέντους παρήγαγε δύο ντοκιμαντέρ για το Amazon Prime για τους παίκτες της, ενώ επενδύει όλο και περισσότερο στην κοινωνική της παρουσία. Ο Άρμστρονγκ έχει δημιουργήσει μια ομάδα 40 εργαζόμενων, δίνοντας προτεραιότητα στην πρόσληψη ατόμων που ήταν «ενδημικά» στα social media.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε τι μεταφράζεται μία νίκη στη Eurovision

Η στρατηγική μετατοπίστηκε ακόμη στην «εμμονή με τα δεδομένα» και στη δημιουργία εξατομικευμένου περιεχομένου για κάθε πλατφόρμα. Για παράδειγμα, η ομάδα έχει δημιουργήσει εννέα βίντεο μεγάλης διάρκειας, σε στυλ ντοκιμαντέρ για το YouTube, ενώ στο TikTok, επικεντρώνεται σε σύντομο περιεχόμενο, βασισμένο στις τάσεις, που ευθυγραμμίζεται με την φύση της πλατφόρμας.

Εικόνα

Η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία του συλλόγου είναι ένα "Creator Lab", ένας πολυλειτουργικός χώρος που περιλαμβάνει επεξεργασία περιεχομένου, παραγωγή βίντεο και γραφείο τύπου, ενώ εγκαινιάζει και νέες συνεργασίες με content creators. Μεταξύ άλλων, μεταξύ άλλων, η YouTuber και σταρ του γυναικείου ποδοσφαίρου Celine Dept, με σχεδόν 30 εκατ. subscribers στο ΥοuTube.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ