Σε αλλαγές για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τις αναζητήσεις των χρηστών, προχωρά η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης, Google.
Με στόχο να καλύψει τις απαιτήσεις των χρηστών η εταιρεία κατά την επόμενη μεγάλη αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης της, σκοπεύει να αξιοποιήσει εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και να συνδυάσει στις αναζητήσεις της εικόνες, video και κείμενο.
Για την ακρίβεια η εταιρεία, η οποία θα ξεκινήσει σταδιακά να κάνει διαθέσιμη την αναβαθμισμένη μηχανή αναζήτησής της, θα χρησιμοποιήσει μια νέα πλατφόρμα ονόματι MUM (Multitask Unified Model) η οποία βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Μέσω αυτής θα προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις και αναζητήσεις με κείμενο ακόμα και σε αποτελέσματα που έχουν εικόνες. Για την ακρίβεια ένας χρήστης θα μπορεί να στρέψει το smartphone του προς ένα συγκεκριμένο είδος ένδυσης - μια μπλούζα με συγκεκριμένο σχέδιο για παράδειγμα, και μέσω του Google Lens να εντοπίσει από που μπορεί να την αγοράσει. Μάλιστα θα μπορεί να αναζητήσει και παρόμοια κομμάτια ένδυσης, δηλαδή μπουφάν, κάλτσες, παντελόνι κ.ά. που έχουν το ίδιο σχέδιο.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό με την βλάβη ποδηλάτου. Αν για παράδειγμα το ποδήλατο ενός χρήστη πάθει βλάβη, θα μπορεί να τραβήξει μια φωτογραφία και η Google να αντιληφθεί ποια είναι η ζημιά εμφανίζοντας στην μηχανή αναζήτησης αποτελέσματα σχετικά με την επιδιόρθωσή της.
Βελτιώσεις αναμένονται και ως προς την συσχέτιση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η εταιρεία προχωρά σε επανασχεδιασμό της σελίδας των αποτελεσμάτων, αυξάνοντας τις προτάσεις σχετικών αναζητήσεων για τους χρήστες. Στόχος για αυτή την αλλαγή είναι να μπορεί κάποιος να εντοπίσει γρηγορότερα την πληροφορία που αναζητεί.
Τέλος έμφαση δίνει και στην ανάλυση των διαθέσιμων video ώστε οι χρήστες να μπορούν να εντοπίζουν ακριβώς το σημείο του video που αναζητούν.
Ο συνδυασμός video, εικόνας και κειμένου μαζί με το Google Lens, το οποίο αναμένεται να γίνει σύντομα διαθέσιμο και στον Chrome, θα βελτιώσει τόσο την αναζήτηση όσο και την εμπειρία των αγορών όπως υποστηρίζει ο αμερικανικός κολοσσός. Επιδίωξη είναι άλλωστε κάποιος να προχωρά σε αγορές προϊόντων απευθείας από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για το λόγο μάλιστα αυτό ο καταναλωτής θα μπορεί να δει όχι μόνο αν το προϊόν είναι διαθέσιμο αλλά κι αν είναι διαθέσιμο σε κοντινό του κατάστημα. Για να γίνει αυτό βεβαίως θα πρέπει τα καταστήματα να έχουν συνδεθεί στην σχετική εφαρμογή της Google για αγορές, ονόματι Shopify, κάτι που προχωρά με γρήγορους ρυθμούς μόνο στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.