Οι διεθνείς τιμές τροφίμων έχουν εκτοξευθεί με το κρέας και τα σιτηρά να καταγράφουν ρεκόρ λόγω του υψηλότερου κόστους καυσίμων, των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και το αυξανόμενο κόστος εργασίας. Η αύξηση του πληθωρισμού, η μείωση της αγοραστικής δύναμης επιβάλλουν αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες.
Οι ειδικοί της διεθνούς αγοράς συμβουλεύουν να ξοδεύουμε τα χρήματα με σύνεση και να γίνουμε πιο οργανωτικοί. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο πρέπει να πηγαίνουμε στην αγορά με λίστα αλλά πρέπει να αντικαθιστούμε τα λιγότερο απαραίτητα με τα απολύτως απαραίτητα όπως π.χ. τα σνακ με τα κανονικά γεύματα. Όταν οι τιμές για το βόειο κρέας, το κοτόπουλο ή το χοιρινό αυξάνονται, αντικαταστήστε φθηνότερες πηγές πρωτεΐνης όπως φασόλια, φακές, αυγά ή ρεβίθια, προτείνει ο Tobie Stanger, αρχισυντάκτης στο Consumer Reports. «Οι εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης είναι καλές για τον άνθρωπο και τον πλανήτη», είπε.
Και ενώ για πολλούς στο παρελθόν οι εκπτώσεις συχνά περνούσαν απαρατήρητες, τώρα, θα πρέπει να εξασκηθούμε και σε αυτό. Οι εκπτώσεις είναι είτε το αποτέλεσμα των προσφορών που διαπραγματεύτηκε το σούπερ μάρκετ (ή το κρεοπωλείο κλπ) με προμηθευτές είτε μια μείωση τιμής για να υπερισχύσει έναντι του ανταγωνιστή.
Τα προγράμματα ανταμοιβής και πιστότητας (κάρτες μέλους κλπ) προσφέρουν σημαντικές εκπτώσεις και προνόμια, αρκεί να βρούμε χρόνο να κάνουμε την εγγραφή.
Σε δύσκολες εποχές, ο καταψύκτης μπορεί να γίνει ο καλύτερός μας φίλος. Για παράδειγμα, τα ασπράδια αυγών και τα περισσότερα κρέατα μπορούν να διατηρηθούν στην κατάψυξή σας για έως και 12 μήνες. «Μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα για αγορές κρέατος, πουλερικών και ψαριών σε κρέας, αγοράζοντας μεγάλες ποσότητες σε σχετικά χαμηλές τιμές», συμβουλεύει η Μέγκαν Χιλ, από την Culinary Hill. «Την ίδια μέρα που ψωνίζετε, μοιράστε το κρέας σε μικρότερες ποσότητες, όπως συσκευασίες του ενός κιλού, και καταψύξτε αμέσως για μελλοντικά γεύματα».
Οι επώνυμες μάρκες των καταστημάτων — επίσης γνωστές ως μάρκες γενικής χρήσης ή ιδιωτικής ετικέτας — μπορεί να είναι έως και 15% φθηνότερες από τις «γνωστές» μάρκες και συχνά παράγονται από την ίδια εταιρεία.
Πολλές μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κρατούν ένα ράφι κοντά στο πίσω μέρος του καταστήματος που φιλοξενεί προϊόντα που λήγουν ή έχουν καταστραφεί. Αυτά πολλές φορές μπορούν να καταναλωθούν χωρίς φόβο.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.