Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή στις 15 Μάρτη η ΕΚΠΟΙΖΩ ανακοινώνει τη λειτουργία του πρώτου πιλοτικού γραφείου υπηρεσιών μιας στάσης (one-stop shop) για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών, ως απάντηση στην αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας.
Στόχος του γραφείου είναι η ενημέρωση, ενδυνάμωση, ενεργή συμμετοχή και προστασία των καταναλωτών και ειδικότερα των ευάλωτων νοικοκυριών, για τη διασφάλιση ενός βασικού επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης και υγείας.
Συγκεκριμένα τα νοικοκυριά μέσω του γραφείου θα ενημερώνονται για:
1. Τα βήματα που απαιτούνται για να αναβαθμίσουν ενεργειακά την κατοικία τους,
2. Τη συμμετοχή τους σε προγράμματα αναβάθμισης κατοικιών, π.χ. “Εξοικονομώ”,
3. Τη στήριξή τους στις απαιτούμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τα ψηφιακά εργαλεία,
4. Τους βέλτιστους τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας,
5. Την παροχή χρήσιμων πληροφοριών και σχετικού υλικού,
6. Το δικαίωμα συμμετοχή τους σε ενεργειακές κοινότητες,
7. Την ομαλή μετάβασή τους σε καθαρές μορφές ενέργειας,
8. Την ενημέρωσή τους για τα ενεργειακά δικαιώματα,
9. Την κατανόηση του περιεχομένου των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας,
10. Τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), που μπορούν να αξιοποιήσουν προς όφελός τους (όπως το εργαλείο σύγκρισης τιμών, το εργαλείο υποβολής παραπόνων MYRAE, τον υπολογισμό του κόστους ενέργειας κ.α.), καθώς και τη σύσταση του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή για την επίλυση της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.