Τι αλλάζει από τον Μάιο για όσους εργάζονται στο Δημόσιο - Μέχρι πότε ισχύουν οι γονικές άδειες

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι αλλάζει από τον Μάιο για όσους εργάζονται στο Δημόσιο - Μέχρι πότε ισχύουν οι γονικές άδειες
Εκ περιτροπής και εξ αποστάσεως απασχόληση, προσέλευση και αποχώρηση των υπαλλήλων σε τρεις φάσεις και εργασία σε βάρδιες προβλέπονται για τον επόμενο μήνα.

Παρατείνονται τουλάχιστον μέχρι τις 30 Μαΐου οι άδειες ειδικού σκοπού για τους γονείς μαθητών δημοτικού που είναι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και μέχρι το τέλος του σχολικού έτους για τους γονείς μαθητών Γυμνασίου, τις ημέρες που η τάξη τους δεν θα έχει μάθημα.

Σε περίπτωση που εργάζεται μόνο ένας εκ των δύο γονέων, τότε αυτός δεν μπορεί να κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, εκτός και αν ο γονέας που δεν εργάζεται, νοσηλεύεται για οποιονδήποτε λόγο ή νοσεί από τον κορονοϊό ή

- είναι άτομο με αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό 67% και άνω, σύμφωνα με απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής σε ισχύ ή

- λαμβάνει αναπηρικό επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ ή σύνταξη αναπηρίας.

Για την εύρυθμη κατά το δυνατόν επανεκκίνηση της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών, απαιτούνται τα εξής:

1. Οι υπηρεσίες προσωπικού σε εβδομαδιαία βάση θα προγραμματίζουν την εκ περιτροπής παρεχόμενη εργασία εκ μέρους των υπαλλήλων, αρχής γενομένης από την εβδομάδα 4-8/5/2020.

2. Στους υπαλλήλους αυτούς θα περιλαμβάνονται μόνο όσοι υπάλληλοι δύνανται να παρέχουν εκ περιτροπής εργασία, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία, είτε εξ αποστάσεως. Συγκεκριμένα, δεν θα υπολογίζονται οι υπάλληλοι που τελούν σε οποιαδήποτε άδεια, είτε βάσει παγίων διατάξεων ή βάσει των έκτακτων αδειών απουσίας λόγω του κορονοϊού, καθώς οι εν λόγω άδειες είναι ακόμα σε ισχύ και δεν επηρεάζονται επί του παρόντος από τη σταδιακή άρση των μέτρων.

3. Το ποσοστό των υπαλλήλων που θα παρέχει εργασία με αυτοπρόσωπη παρουσία στην Υπηρεσία θα είναι ανάλογο των διαθεσίμων υλικοτεχνικών πόρων και της υπάρχουσας χωροταξικής διαθεσιμότητας λαμβανομένων υπόψη των γενικών οδηγιών πρόληψης, δηλαδή την υποχρεωτική τήρηση απόστασης τουλάχιστον 1,5 – 2 μέτρων μεταξύ των συνυπαρχόντων προσώπων στον ίδιο χώρο εργασίας (εν προκειμένω σε κάθε γραφείο).

4. Η αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων στην υπηρεσία θα πρέπει να κυμαίνεται από 30% και να μην ξεπερνά το 40% των δυνάμενων να παρέχουν εργασία εκ περιτροπής με αυτοπρόσωπη παρουσία, υπολογιζομένου του ποσοστού αυτού σε επίπεδο Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης, ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η λειτουργία της Διεύθυνσης ή της Γενικής Διεύθυνσης, αλλά και η υγεία των εργαζομένων.

5. Οι υπάλληλοι, που θα προσέρχονται στην Υπηρεσία για παροχή εργασίας με αυτοπρόσωπη παρουσία θα πρέπει, με μέριμνα της αρμόδιας Διεύθυνσης Προσωπικού, στην οποία θα έχει ήδη σταλεί ο σχετικός εβδομαδιαίος προγραμματισμός, να εξασφαλιστεί ότι δεν θα προσέρχονται ταυτόχρονα, στο ίδιο ωράριο εργασίας.

Συγκεκριμένα, οι υπάλληλοι που συνολικά θα προσέρχονται στον φορέα σε εβδομαδιαία βάση θα κληθούν κατ΄ εξαίρεση να προσέρχονται σε τρία ωράρια εργασίας και συγκεκριμένα 7.00 π.μ, 8.00 π.μ και 9.00 π.μ με αντίστοιχη ώρα αποχώρησης 15.00, 16.00 και 17.00 προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχει συνωστισμός και συγχρωτισμός τόσο κατά την μετάβαση όσο και κατά την επιστροφή των υπαλλήλων στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στην υπηρεσία κατά τις ώρες αυτές της αιχμής.

Εξυπακούεται ότι ο εν λόγω σχεδιασμός θα πραγματοποιηθεί κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης των ενδιαφερομένων, ενώ το νέο ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν πλησίον του ισχύοντος ωραρίου επιλογής του υπαλλήλου.

Η τήρηση του ωραρίου αυτού δύναται να αναπροσαρμόζεται σε εβδομαδιαία βάση λαμβανομένων υπόψη των αναγκών των υπαλλήλων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα καταστρατηγείται η ισομερής κατανομή των υπαλλήλων στις τρεις διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης.

H εν λόγω διαφοροποίηση στην ώρα προσέλευσης και στην αντίστοιχη ώρα αποχώρησης δεν αφορά σε υπηρεσίες, των οποίων οι υπάλληλοι εργάζονται σε βάρδιες.

Επιπλέον,αναφορικά με την κατ΄εξαίρεση προσέλευση και αποχώρηση των υπαλλήλων ισχύουν ανεξαρτήτως του ωραρίου εργασίας που είχε το σύνολο ή μέρος των υπαλλήλων, το οποίο ίσχυε προ της κρίσης της πανδημίας.

Σε κάθε περίπτωση υπενθυμίζεται ότι, πέραν της κατανομής των υπαλλήλων σε τρεις ζώνες πρωινής προσέλευσης και αντίστοιχης αποχώρησης, είναι δυνατή η εργασία με αυτοπρόσωπη παρουσία να παρέχεται και σε βάρδιες, πέραν του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας, ακριβώς για να προστατεύεται η δημόσια υγεία αλλά και η υγεία των εργαζομένων.

Για παράδειγμα:

Σε έναν φορέα με 3 Διευθύνσεις ή Γενικές Διευθύνσεις, ο αρμόδιος προϊστάμενος εκάστης διεύθυνσης ή γενικής διεύθυνσης θα λάβει υπόψη τους τους δυνάμενους να παρέχουν εκ περιτροπής εργασία και εξ αυτών θα καθορίσει το 30%-40% που θα προσέλθει στην υπηρεσία για αυτοπρόσωπη παροχή εργασίας και οι υπόλοιποι θα παρέχουν εργασία εξ αποστάσεως.

Ακολούθως, θα αποστείλει άμεσα στη Διεύθυνση Προσωπικού ή στον κατά τόπο αρμόδιο προϊστάμενο για τα εν λόγω θέματα, πλάνο εργασιών για την εβδομάδα π.χ. 4-8/5/2020, δηλώνοντας για τους υπαλλήλους που θα προσέλθουν και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης βάσει της υποχρεωτικής κατανομής στα τρία ωράρια.

Εν συνεχεία, η αρμόδια διεύθυνση προσωπικού βάσει των συγκεντρωτικών στοιχείων που θα έχει στη διάθεσή της, θα ελέγξει αν για το σύνολο των προσερχομένων υπαλλήλων τηρείται η κατανομή προσέλευσης σε τρία ωράρια, άλλως θα προβεί η ίδια στην υπόψη κατανομή ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερομένους.

Για την εν λόγω κατανομή θα ληφθεί υπόψη το ωράριο που είχαν ήδη οι υπάλληλοι προκειμένου να εξασφαλιστεί τόσο η εξυπηρέτηση των συναδέλφων όσο όμως και η προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και της υγείας των ίδιων των ενδιαφερομένων.

Επικουρικά, θα μπορούσε να εξεταστεί και η περίπτωση ορισμένοι υπάλληλοι του εν λόγω πλάνου εργασίας κατά τα ανωτέρω, να κατανεμηθούν, πέραν των τριών ζωνών, και σε βάρδια, δηλαδή κάποιοι εξ αυτών να παρέχουν εργασία με ωράριο έναρξης ακόμα και μετά τις 9.00, εφόσον τούτο βέβαια συμβιβάζεται με τα καθήκοντά τους και το αντικείμενο εργασιών τους.

6. Το εξυπηρετούμενο κοινό – οι πολίτες θα προσέρχονται στις δημόσιες υπηρεσίες μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημα τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο, ιδίως τηλεπικοινωνιακά, διατηρουμένων σε ισχύ των όσων μέχρι στιγμής ισχύουν σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών.

7. Επιβάλλεται οι αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού να προβούν σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διασφάλιση των κανόνων υγιεινής εντός των δημοσίων υπηρεσιών, η οποία αποτελεί εν προκειμένω υπέρτατη υποχρέωση απορρέουσα από την αναγκαιότητα της προστασίας της δημόσιας υγείας, αλλά και της υγείας των εργαζομένων.

8. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, καλούνται στο ίδιο ως άνω πλαίσιο της υπέρτατης υποχρέωσης για προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και της ατομικής ευθύνης τους για την προστασία της υγείας τόσο των ιδίων όσο και των συναδέλφων τους, να προβαίνουν κατά την παραμονή τους στην υπηρεσία στην τήρηση των ατομικών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider