KPMG: Ψηφιακός μετασχηματισμός και κλιματική αλλαγή ανησυχούν τους Ελλήνες CEOs

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
KPMG: Ψηφιακός μετασχηματισμός και κλιματική αλλαγή ανησυχούν τους Ελλήνες CEOs
Με τη συγκυρία της πανδημίας στην αγορά, οι CEOs αναλαμβάνουν δράσh επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους.

Περισσότεροι αισιόδοξοι για την ανάπτυξη της χώρας δηλώνουν οι Έλληνες CEOs, σε σύγκριση με την αρχή της κρίσης του κορονοϊού, ενώ μειώνεται απ' ότι φαίνεται η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις, με το κοινό να περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις.

Με τη συγκυρία της πανδημίας στην αγορά, οι CEOs αναλαμβάνουν αποφασιστικές δράσεις σε όλο το εύρος των επιχειρήσεων τους, επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους και εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι το διαθέσιμο ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό τους είναι ικανό να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις. Ανανεώνουν ή αναθεωρούν τον εταιρικό σκοπό τους, ώστε οι επιχειρήσεις τους να είναι σε θέση να συνεισφέρουν λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης.

Στην ψηφιακή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε σήμερα η KPMG, με αφορμή την παρουσίαση της 6ης έρευνας CEO Outlook, έγιναν κάποιες πολύ χρήσιμες διαπιστώσεις σχετικά με το πως οι CEOs άλλαξαν προτεραιότητες και σήμερα σε ποσοστό 79% αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση.

Σήμερα, οι Έλληνες CEOs νιώθουν πιο σίγουροι για την ανάπτυξη της χώρας τους (67%) συγκριτικά με τις αρχές τους χρόνου (64%) και με τους CEOs στο εξωτερικό (45%). Παρόλα αυτά, έχουν μικρότερη βεβαιότητα τώρα για τις προοπτικές μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης (27%) συγκριτικά με τις αρχές του χρόνου.

Απόρροια της πανδημίας είναι η επιτάχυνση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις στην Ελλάδα να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει γίνει τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από όπου περίμεναν.

Οι CEOs εστιάζουν στις προτεραιότητες μετασχηματισμού, ώστε να αναπτύξουν τις δυνατότητες που απαιτούνται για να βγουν κερδισμένοι στην μετά-COVID εποχή. Σε ποσοστό 87% των Ελλήνων CEOs αναφέρουν ότι θέλουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της βιωσιμότητας και της κλιματικής αλλαγής που επέφερε η πανδημία, ενώ δεν προκαλεί εντύπωση ότι το 73% αναφέρουν ότι η διαχείριση των σχετικών με το κλίμα κινδύνων θα παίξει ρόλο στο εάν θα κρατήσουν ή όχι τη δουλειά τους την επόμενη πενταετία.

Αναφορικά με το μέλλον της εργασίας, για την Ελλάδα η εξ αποστάσεως εργασία ήταν μια σχετικά νέα συνθήκη εργασίας, η οποία καθιερώνεται σταδιακά με το 93% των Ελλήνων CEOs να υποστηρίζει ότι έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).

Μια πολλή σημαντική πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι CEOs παγκόσμια αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Στην ελληνική αγορά, το 80% των CEOs αναφέρουν ότι θα επανεξετάσουν την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους (50%).

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας

  • Το 67% των Ελλήνων CEOs δείχνουν εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας, ποσοστό το οποίο σημείωσε αύξηση μετά την κρίση της πανδημίας (64%).
  • Το 27% νιώθουν αβέβαιοι για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας.
  • Οι νεοεμφανιζόμενες (ή αναδυόμενες) / disruptive τεχνολογίες (20%) και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι μαζί με την κλιματική αλλαγή (20%) αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες CEOs.
  • Σχεδόν όλοι οι Έλληνες CEOs θεωρούν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει σημειωθεί τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από το σημείο όπου περίμεναν να βρίσκονται αυτήν τη στιγμή.
  • Το 27% αναφέρει ότι η έλλειψη πληροφοριών σε μελλοντικά λειτουργικά σενάρια – όπως νέοι τρόποι εργασίας – αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού.
  • Το 80% των CEOs αναφέρουν ότι θα επανεξετάσουν την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους (50%).
  • Το 93% αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους, από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση.
  • Το 86% συμφωνούν ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στο σκοπό, ο οποίος παρέχει ένα σαφές πλαίσιο για γρήγορες και αποτελεσματικές αποφάσεις που σχετίζονται με τη νόσο COVID-19.
  • Οι μισοί CEOs ανέφεραν ότι το κοινό περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις, καθώς η βεβαιότητα και η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις μειώνονται, ενώ όλοι πρόκειται να εισάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή.
  • Η πλειοψηφία των CEOs (93%) θεωρεί ότι η εργασία εξ αποστάσεως δημιούργησε σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).

«Οι Έλληνες CEOs συνεχίζουν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα και παρά την πολυετή οικονομική ύφεση βλέπουν με αισιοδοξία την ανάπτυξη στη χώρα μας. Η συνθήκη της πανδημίας έφερε στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την ανάγκη για προσέλκυση του ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και την ευρύτερη κοινωνική συνεισφορά και τον σκοπό της εταιρείας τους.

Οι επιχειρήσεις πλέον χρειάζεται να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα της ανάπτυξης επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, στο ταλαντούχο δυναμικό και στα νέα δεδομένα της εφοδιαστικής αλυσίδας», επισημαίνει ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα.

Ο Ανδρέας Σιάμισιης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, αποτελεί έναν από τους 7 σημαντικούς CEOs διεθνώς, που ηγούνται κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως, ανέφερε πως «η πανδημία οδήγησε όλους τους CEOs σε άμεσο επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων τους. Στον Όμιλο ανταποκριθήκαμε γρήγορα, ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά στις ακραίες συνθήκες που διαμορφώθηκαν. Θέσαμε ως απόλυτη προτεραιότητα τη διασφάλιση της υγείας των ανθρώπων μας και την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων. Η κρίση αυτή μας βρήκε έχοντας διανύσει ήδη 10 χρόνια οικονομικής ύφεσης και πιστεύω πως για άλλη μια φορά θα καταφέρουμε να βγούμε από αυτήν, ακόμη πιο δυνατοί.»

Διαβάστε επίσης

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider