Ένας στους τρεις νέους λέει ναι στην επιχειρηματικότητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ένας στους τρεις νέους λέει ναι στην επιχειρηματικότητα

Στον επιχειρηματικό στίβο και μάλιστα δημιουργώντας την δική του επιχείρηση σκοπεύει να μπει, στο άμεσο μέλλον, ο ένας στους τρεις έλληνες που φοιτούν σήμερα στο Πανεπιστήμιο.

Οι διαπιστώσεις αυτές, που ανατρέπουν τις μέχρι σήμερα επικρατούσες αντιλήψεις σχετικά με την επιχειρηματικότητα στα Πανεπιστήμια, περιλαμβάνονται στα ευρήματα έρευνας που παρουσιάσθηκε στο πλαίσιο του 26ου ετήσιου συνεδρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» που διοργανώνει το Ελληνό-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Σε ένα οικονομικό περιβάλλον το οποίο χαρακτηρίζει η υψηλή ανεργία, η οικονομική στασιμότητα και η αβεβαιότητα, 81% των νέων εμφανίζονται θετικοί σε σχέση με την επιχειρηματικότητα ως προοπτική, αν και την ίδια στιγμή δηλώνουν σκεπτικοί απέναντι στην επικρατούσα τάξη των επιχειρηματιών.

Η έρευνα, «Η επιχειρηματικότητα μέσα από τα μάτια των νέων: κάτι αλλάζει», πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2.222 φοιτητών που φοιτούν σε περισσότερα από 30 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με τη συνεργασία της ΕΥ (Ernst &Young), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, της EndeavorGreece και του Ελληνό-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, έδειξε ότι περισσότερο από το 30% των φοιτητών δηλώνουν πρόθεση να ξεκινήσουν κάποια επιχειρηματική δραστηριότητα. Μάλιστα για τους περισσότερους περίπου για τους 7 στους 10, θα είναι εστιασμένη στη χρήση της τεχνολογίας, στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, και με έμφαση σε τομείς που αξιοποιούν πλεονεκτήματα της χώρας, το προφίλ των πιθανών επιχειρηματικών εγχειρημάτων έρχεται σε αντίθεση με το μέχρι σήμερα εσωστρεφές μοντέλο ανάπτυξης. Το 27% των δυνητικών επιχειρηματιών θέλει να δραστηριοποιηθεί στην πληροφορική και τις τηλεπικοινωνίες ενώ το 24% προσδοκά να πετύχει ποσοστό εξαγωγών που θα ξεπερνά το 50%.

Οι νέοι σε ποσοστό 66% προβάλλουν τη δημιουργικότητα και σε ποσοστό 46% τη διάθεση για ανεξαρτησία – και όχι την έλλειψη εναλλακτικών – ως τα κύρια κίνητρα επιχειρηματικής δραστηριοποίησης. Ωστόσο δεν παραλείπουν να καταγράψουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζει κανείς για να γίνει επιχειρηματίας στην Ελλάδα και συγκεκριμένα την έλλειψη κεφαλαίων για την έναρξη της επιχείρησης (65%), την αβέβαιη οικονομική κατάσταση της χώρας (51%), την υπερβολική γραφειοκρατία (39%) και το φόβο της αποτυχίας (31%).

Παρότι το 77% συμμετέχει σε κάποιο βαθμό σε τουλάχιστον μια δράση επιχειρηματικότητας, όπως είναι ενημερωτικές εκδηλώσεις και μαθήματα επιχειρηματικότητας, οι φοιτητές σε ποσοστό 78% θεωρούν ότι το Πανεπιστήμιο δεν τους προετοιμάζει επαρκώς για ένα επιχειρηματικό ξεκίνημα και προσθέτουν ότι σε ό,τι αφορά στο σημερινό περιβάλλον, ο 8 στους 10 Έλληνες σπουδαστές θεωρούν το κράτος λίγο έως καθόλου φιλικό προς την επιχειρηματικότητα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider