Περί τους 102.000 νέους εργαζόμενους έχουν ήδη εγγραφεί στο νέο κεφαλαιοποιητικό Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης, ενώ στους ατομικούς κουμπαράδες έχουν ήδη σωρευτεί 9 εκατομμύρια ευρώ.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας παρουσίασε σήμερα τη νέα εφαρμογή myTEKA, η οποία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο σε υπολογιστή και μόνο για τους μη μισθωτούς (δικηγόρους, μηχανικούς κλπ). Έως το τέλος του 2022 θα είναι διαθέσιμη και για τους μισθωτούς, που είναι η συντριπτική πλειοψηφία. Από την άνοιξη του 2022 θα λειτουργήσει και το application του myTEKA για κινητά τηλέφωνα.
Πρόκειται για μια καινοτόμο εφαρμογή που παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες. Με μια ματιά ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για:
• Το σύνολο των εισφορών που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του
• Το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεών του
• Το ιστορικό εισφορών
• Την κίνηση λογαριασμού
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, ήδη στο νέο Ταμείο έχουν εγγραφεί 102.000 νέοι ασφαλισμένοι. Πρόκειται για μισθωτούς ή ελεύθερους επαγγελματίες με υποχρέωση ασφάλισης στην επικουρική που έπιασαν δουλειά για πρώτη φορά από 1/1/2022 και μετά. Ο σημαντικός αριθμός ασφαλισμένων του ΤΕΚΑ, που ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις (60.000) του υπουργείου Εργασίας, δείχνει τη δυναμική που έδωσε φέτος στις νέες προσλήψεις ο τουρισμός.
Η ψηφιακή εφαρμογή «Ο ατομικός μου κουμπαράς με ένα κλικ» θα αποτελεί κομβικό σημείο για τη λειτουργία του Ταμείου Eπικουρικής Kεφαλαιοποιητκής Ασφάλισης.
🔴 LIVE | Παρουσίαση του web app myTEKA: «Ο ατομικός μου κουμπαράς με ένα κλικ»https://t.co/jErpp06KO1
— Kostis Hatzidakis (@K_Hatzidakis) September 22, 2022
Από την πλευρά του, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως «με το myTEKA η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης και, ειδικότερα, ενός κομβικού τομέα, της επικουρικής ασφάλισης των νέων». Πρόσθεσε επιπλέον, πως «σήμερα υλοποιούμε αυτό που πριν από λίγα χρόνια φαινόταν πολύ μακρινό: κάθε νέα και κάθε νέος να μπορεί άμεσα και σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα της επικουρικής του ασφάλισης».
Το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης είναι ψηφιακό.
Με το myTEKA οι νέοι αποκτούν για πρώτη φορά τον έλεγχο της επικουρικής τους ασφάλισης στο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης. @K_Hatzidakis @tsakloglou @christopoulosgr https://t.co/xBESL9SUd9 pic.twitter.com/9zxuZORbdD
— Kyriakos Pierrakakis (@Pierrakakis) September 22, 2022
Οδηγός Εφαρμογής
Η νέα εφαρμογή myTEKA είναι ο κόμβος προσωποποιημένης ενημέρωσης του ασφαλισμένου για την επικουρική του σύνταξη. Ο ασφαλισμένος συνδέεται στην διεύθυνση myteka.gov.gr με τους προσωπικούς του κωδικούς TaxisNet. Μπαίνοντας στην υπηρεσία, του ζητείται να εισάγει και το ΑΜΚΑ του για δεύτερη ταυτοποίηση.
Εφόσον η ταυτοποίηση είναι επιτυχής, θα μεταβεί στην αρχική σελίδα της εφαρμογής όπου θα δει τον «Ατομικό του Λογαριασμό».
1) Στα αριστερά της αρχικής σελίδας αναφέρεται το ονοματεπώνυμο του ασφαλισμένου και οι επιλογές του μενού που μπορεί να περιηγηθεί. Πατώντας την επιλογή «Επικοινωνία», μεταβαίνει στη σελίδα του Οδηγού του Πολίτη 1555. Από εκεί μπορεί να ενημερωθεί και να απευθύνει ερωτήματα.
Οι επιλογές του Μενού είναι:
• Αρχική
• Ιστορικό Εισφορών
• Κίνηση Λογαριασμού
• Προφίλ
• Το ΤΕΚΑ με μια ματιά
• Συχνές Ερωτήσεις
• Αποσύνδεση
Στην αρχική σελίδα του myTΕΚΑ ο ασφαλισμένος ενημερώνεται με μία ματιά για τις εισφορές που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του, καθώς και για το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεών του.
Στην περίπτωση που είναι μη μισθωτός ενημερώνεται για τις εισφορές που έχει καταβάλει για τον εαυτό του. Οι εισφορές εργοδότη σε αυτή την περίπτωση είναι μηδενικές.
Στην περίπτωση που ο χρήστης είναι μισθωτός ενημερώνεται για τις εισφορές που έχουν παρακρατηθεί από το μισθό του και τις καταβάλει ο εργοδότης για αυτόν, επιπρόσθετα των εισφορών που έχει καταβάλει ο εργοδότης του.
Σημειώνεται πως από το 2023 θα φαίνονται οι αποδόσεις των επενδύσεων μείον το κόστος διαχείρισης του χαρτοφυλακίου.
Στη συνέχεια ο ασφαλισμένος μπορεί να δει την εξέλιξη του ατομικού του κουμπαρά. Στο διάγραμμα φαίνονται οι εγγυημένες εισφορές του, καθώς και η εξέλιξη των εισφορών με την προσθήκη των αποδόσεων που έχουν οι επενδύσεις του.
Σημειώνεται πως στο συγκεκριμένο διάγραμμα απεικονίζεται ένα υποθετικό σενάριο εξέλιξης επενδύσεων και εισφορών.
Επιπλέον, στα δεξιά της αρχικής σελίδας εμφανίζεται το σύνολο των αποταμιεύσεων που βρίσκονται στον κουμπαρά του ασφαλισμένου, ενώ ενημερώνεται και για το αν υπάρχουν τυχόν ανεξόφλητες εισφορές.
Τέλος, παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες στον χρήστη σχετικά με την σύνταξή του.
2) Επιλέγοντας από μενού το «Ιστορικό Εισφορών», ο ασφαλισμένος ενημερώνεται λεπτομερέστερα για τις εισφορές του. Μπορεί να φιλτράρει τα αποτελέσματα που θέλει βάσει έτους, μήνα και εργοδότη.
Ενημερώνεται σχετικά με τα σύνολα των «Εισφορών που έχουν εξοφληθεί», των «Εισφορών που Οφείλονται», των «Εισφορών του Ασφαλισμένου», των «Εισφορών του Εργοδότη», των «Συνολικών Εισφορών» και των «Ημερών Ασφάλισης». Στον πίνακα ακριβώς από κάτω βλέπει την ανάλυση των εισφορών του.
Η κάθε εγγραφή του πίνακα δείχνει την εισφορά του ασφαλισμένου για κάθε περίοδο ασφάλισης ανά εργοδότη. Τα αποτελέσματα του πίνακα επηρεάζονται από την αναζήτηση που εκτελεί ο ασφαλισμένος αναλόγως των παραμέτρων που εισάγει στα φίλτρα. Ακριβώς επάνω από τον πίνακα εμφανίζονται πάντοτε τα σύνολα των αποτελεσμάτων.
Επιλέγοντας τον εκάστοτε εργοδότη από τον πίνακα, ο χρήστης ενημερώνεται σχετικά με τα στοιχεία του επιλεγμένου εργοδότη.
3) Επιλέγοντας από μενού την «Κίνηση Λογαριασμού», ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για τις πληρωμές που έχουν γίνει για το λογαριασμό του.
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μέσα από 3 tabs και να ενημερωθεί από τους αντίστοιχους πίνακες σχετικά με την κίνηση του λογαριασμού του ανά:
• Μήνα Πίστωσης και Εργοδότη
• Μήνα Πίστωσης
• Έτος Πίστωσης
4) Επιλέγοντας το «Προφίλ» μπορεί να ενημερωθεί για τα προσωπικά του στοιχεία που έχει δηλωμένα και στον ΕΦΚΑ, καθώς και για το ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΙΒΑΝ.
5) Από την επιλογή «Το ΤΕΚΑ με μια ματιά» ο ασφαλισμένος οδηγείται σε ενημερωτική σελίδα με συνοπτικές λειτουργίες του Ταμείου.
6) Επιλέγοντας τις «Συχνές Ερωτήσεις» βρίσκει απαντήσεις για ερωτήματα που μπορεί να έχει.