Το τηλεφωνικό κέντρο του 1555, επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης 'Αδωνις Γεωργιάδης, με αφορμή την έναρξη της πιλοτικής διαδικασίας ενημέρωσης ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ σχετικά με το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα και την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης. Τον υπουργό συνόδευε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης.
Ο κ. Γεωργιάδης συνομίλησε με την πρώτη υποψήφια συνταξιούχο που δέχθηκε τηλεφωνική κλήση από υπάλληλο του 1555 προκειμένου να ενημερωθεί για το ποια δικαιολογητικά πρέπει να καταθέσει και με ποιο τρόπο μέσα στο επόμενο διάστημα.
Αμέσως μετά, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης 'Αδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι σήμερα ήταν η πρώτη φορά που το κράτος πήγε στον πολίτη. «Ο e-ΕΦΚΑ θα πηγαίνει στους πολίτες μας, αντί να περιμένουμε εμείς τους πολίτες μας να προσπαθούν να βρουν την άκρη με τη σύνταξη τους. Η πρωτοβουλία την οποία εγκαινιάζουμε από σήμερα, έχει τον εξής χαρακτήρα: Να ενημερώσουμε μέσω του 1555 όλους τους ανθρώπους που αποκτούν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το επόμενο εξάμηνο ώστε να είναι ενήμεροι για το ποιες ενέργειες θα πρέπει να έχουν κάνει προπαρασκευαστικά ώστε να μπορούν να πάρουν την σύνταξη τους γρήγορα και έτσι όταν κάνουν την αίτηση να πάρουν τη σύνταξη τους όσο είναι δυνατόν, μέσα στις πρώτες μέρες. Να μην ταλαιπωρηθούν καθόλου», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Για τα θέματα των εκκρεμών συντάξεων επανέλαβε τα εξής: « Όταν ανέλαβα, παρέλαβα τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις στο ύψος περίπου των 35.000 και στις προγραμματικές μου δηλώσεις είχα θέσει έναν πολύ φιλόδοξο στόχο: Να φτάσουμε τέλος του χρόνου τις 25.000, να πάμε κάτω από το 30% στις εκκρεμότητες. Χθες, πέσαμε κάτω από τις 25.000, θα κλείσουμε δηλαδή 24.000, σημειώνοντας μία μείωση άνω του 30% μέσα σε έξι μήνες που ανέλαβα την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας.
Επίσης, χθες είχαμε άλλη μία πολύ μεγάλη πρωτιά. Μόνο το χθεσινό 24ωρο και μετά τη ψήφιση του προχθεσινού νόμου στη Βουλή που μας έλυσε τα χέρια με μία ειδική νομοθετική διάταξη, εκδώσαμε σε ένα 24ωρο 11.000 επικουρικές συντάξεις.
Οι επικουρικές συντάξεις όταν ανέλαβα την ηγεσία του Υπουργείου ήταν περίπου στις 65.000 και σήμερα είναι στις 30.000, οπότε είναι κάτω από το 50% η μείωση και των επικουρικών συντάξεων».
Για το 1555 επεσήμανε ότι ήταν από τις πιο καλές πρωτοβουλίες που έλαβε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
«Πρέπει κάποια στιγμή ο e- ΕΦΚΑ να παύσει να είναι συνώνυμο της ταλαιπωρίας και πιστεύω ότι έχουμε κάνει μεγάλη προσπάθεια για να το έχουμε αυτό σε μεγάλο βαθμό ανατρέψει. Είμαστε στα τελευταία βήματα της διαδρομής», εξήγησε και πρόσθεσε:
«Θέλω πραγματικά να ξέρετε ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει εντολή να ασχολούμαστε με την καθημερινότητα των ανθρώπων, με τα καθημερινά του προβλήματα και αυτό έχουμε σκοπό να κάνουμε, να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει, να μην φεισθούμε κόπου και χρόνου, αλλά να μπορέσουμε να κάνουμε τη ζωή σας πιο εύκολη.
Επίσης, θέλω να πω ότι είμαι πάρα πολύ ευτυχής και υπερήφανος, διότι μετά τη ψήφιση του νόμου μας προχθές, 50.000 εργαζόμενοι συνταξιούχοι συμπολίτες μας έλαβαν 30% υψηλότερη σύνταξη αφού σταμάτησε η κράτηση του 30% που ίσχυε από τη σύνταξή τους».
Από την πλευρά του, ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης τόνισε ότι ο e-ΕΦΚΑ κάνει μία μεγάλη προσπάθεια εδώ και δύο - τρία χρόνια. Η προσπάθεια αυτή έχει να κάνει με το να ξανασυστηθεί στον πολίτη. Μέρος αυτών των υπηρεσιών είναι και η νέα υπηρεσία που πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στην υπηρεσία.
Σημειώνεται ότι η νέα πιλοτική εφαρμογή του e-ΕΦΚΑ θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο και σχετίζεται με την τηλεφωνική επικοινωνία του Φορέα με 1000 εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα, που έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Οι πολίτες θα ενημερώνονται 6 μήνες πριν από την αίτηση συνταξιοδότησης, για το ποια δικαιολογητικά πρέπει να καταθέσουν και με ποιο τρόπο. Είναι η πρώτη φορά που το κράτος πάει στους πολίτες και όχι οι πολίτες στο κράτος. Στόχος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και του e-ΕΦΚΑ είναι η υπηρεσία να επεκταθεί και στους μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.