10 συμβουλές για ήρεμα ταξίδια με πλοίο

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 συμβουλές για ήρεμα ταξίδια με πλοίο

To Πάσχα έφτασε και εκατοντάδες είναι όσοι μετακινηθούν για να το γιορτάσουν με συγγενείς και φίλους στη νησιωτική Ελλάδα. Πολλές φορές όμως ο κακός καιρός, μια βλάβη ακόμα και ένα έκτακτο προσωπικό γεγονός ενδέχεται να σταθεί εμπόδιο σε ένα ταξίδι και να βρεθείτε με τα εισιτήρια στο χέρι και το πλοίο να φεύγει.

Διαβάστε λοιπόν τι θα πρέπει να γνωρίζει o ταξιδιώτης, ώστε το ταξίδι του να είναι άνετο και χωρίς προβλήματα, αλλά και ποια είναι τα δικαιώματα σε περίπτωση κάποιου έκτακτου περιστατικού που μπορεί ακόμα και να ακυρώσει το ταξίδι του.

Δέκα συμβουλές για καλό ταξίδι:

1. Αν θέλετε να τροποποιήσετε το εισιτήριο σας…

Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (πχ αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, δεν δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

2. Αν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας…

Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με τον χρόνο ακύρωσης. Ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου, επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανώτερης βίας.
Προσοχή! Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

3. Αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία ακυρώσει το ταξίδι σας…

Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιό σας από την εταιρεία, τότε δικαιούστε αποζημίωσης ή άλλες αντίστοιχες παροχές.

Μάλιστα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δικαιούστε αποζημίωση εάν :
- δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή
- δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν σας έδωσαν την δυνατότητα να ταξιδέψετε με άλλο μέσο στον προορισμό σας.

4.Τι δικαιούστε αν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας λόγω βλάβης του πλοίου…

- εάν ενημερωθείτε εγκαίρως και συμφωνήσετε να πάτε στον προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών

- να υπαναχωρήσετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου

- αν δεν επιλέξετε να πάτε στον προορισμό σας με άλλο μέσο ή δεν υπαναχωρήσετε, δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση μέχρι την αναχώρηση σας .
- Χρηματική αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου εφόσον με ευθύνη της εταιρείας δεν πήγατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.

5. Αν το πλοίο σας καθυστερήσει να αποπλεύσει για περισσότερο από 90 λεπτά λόγω ευθύνης της εταιρείας

- να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος, εάν υπάρχει ή
- να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο.
- Αποζημίωση έως και 50% επί της τιμής του εισιτηρίου, ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.
- Αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος, εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσετε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

6. Εάν το ταξίδι σας διακοπεί στη μέση…

Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας δικαιούστε:
- δωρεάν τροφή και διαμονή, καθ' όλο το χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδιού ή
- αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.

7. Εάν χάσατε το πλοίο ανταπόκρισης…

Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:
- να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή σας.
- Δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεστε να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα.

8. Αν έχετε κάποιο ατύχημα στο πλοίο…

Εάν τραυματιστείτε σε ατύχημα στη θάλασσα, δικαιούστε αποζημίωση από τον μεταφορέα ή τον ασφαλιστικό του φορέα. Σε περίπτωση θανάτου, αποζημίωση μπορούν να ζητήσουν τα εξαρτώμενα από εσάς μέλη της οικογένειάς σας.

9. Δικαιούστε να λάβετε προκαταβολή από τον μεταφορέα για την κάλυψη των άμεσων αναγκών σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου που οφείλεται σε…

-ναυάγιο

-ανατροπή

-σύγκρουση

-προσάραξη του πλοίου

-έκρηξη ή πυρκαγιά στο πλοίο

-ελάττωμα του πλοίου

10. Αν φθαρούν ή χαθούν οι αποσκευές…

Δικαιούστε επίσης αποζημίωση από τον μεταφορέα αν οι αποσκευές, τα οχήματα ή άλλα υπάρχοντά σας χαθούν ή υποστούν φθορές σε ατύχημα στη θάλασσα.

Εάν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, η αποζημίωση για την απώλεια ή τη φθορά των αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλου ειδικού εξοπλισμού πρέπει να καλύπτει το πλήρες κόστος επισκευής ή αντικατάστασής τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider