Tην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί διατάξεων που εισήγαγε ο νόμος Σπίρτζη (4530/2018) ζητά η Beat καταθέτοντας υπόμνημα στο πλαίσιο της προσπάθειας για βελτίωση της αγοράς των μετακινήσεων.
Ειδικότερα, στο αίτημα που κατέθεσε η εταιρεία υπογραμμίζεται ότι με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.
Πλέον, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη Κυβέρνηση στις εταιρείες διαμεσολάβησης υπηρεσιών μετακινήσεων να προσφέρουν μειωμένες τιμές, υποχρεώνοντας τες να εξομοιωθούν με εταιρείες μεταφορών σε περίπτωση που επιθυμούν να το πράξουν, και απειλώντας τες με εξοντωτικά πρόστιμα. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτή η κατεύθυνση, αντιτίθεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες ορίζουν ότι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της Beat είναι εταιρίες της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και όχι εταιρίες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.
H εταιρεία υποστηρίζει ότι οι διατάξεις του ν. Σπίρτζη προκάλεσαν de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την Κυβέρνηση. Επιπλέον το υφιστάμενο πλαίσιο στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και μάλιστα σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%.
Η νέα δε πραγματικότητα που διαμορφώνει ο κορονοϊός έχει καταστήσει τη ασφαλή μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα. Η Beat, βάζοντας πλέον στο επίκεντρο την ασφάλεια των μετακινήσεων για επιβάτες και οδηγούς, προμηθεύει το στόλο της με μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί.
Παράλληλα, ως μέρος του FREE NOW Group, μιας σύμπραξης στο χώρο των «μετακινήσεων του αύριο», των δύο γερμανικών κολοσσών Daimler AG και BMW, η εταιρεία επενδύει σταθερά στο ταλέντο των Ελλήνων που αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις μετακινήσεων για 17 χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, τις οποίες -λόγω του αναχρονιστικού πλαισίου- στερούνται οι Έλληνες καταναλωτές.
Την αντίδρασή της στο εν λόγω νομοσχέδιο είχε εκφράσει εκπρόσωπος της εταιρείας και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το 2018, ενώ την απόσυρσή του είχε ζητήσει το 2018 και η τότε αντιπολίτευση. Μάλιστα με αφορμή το επίμαχο νομοσχέδιο είχε επιτεθεί επαανειλημμένα στη BEAT και ο τότε πρόεδρος του Σ.Α.Τ.Α, Θύμιος Λυμπερόπουλος κατηγορώντας την για φοροδιαφυγή μέσω offshore εταιριών, εκμετάλλευση των οδηγών ταξί και αλλοίωση του κομίστρου, με αποτέλεσμα η εταιρεία να καταθέσει αγωγή εναντίον του συνδικαλιστή, διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 260.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στις υπολογισμένες απώλειες εσόδων που είχε το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς και τις αποδίδει στην αρνητική δημοσιότητα που προκάλεσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ.
Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα στην Ελλάδα η Beat συνεργάζεται με περισσότερους από 8.000 οδηγούς ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον αριθμό των εγγεγραμμένων επιβατών να ξεπερνά τα 1,6 εκατομμύρια στο τέλος του 2019, ενώ απασχολεί περισσότερους από 320 εργαζομένους στις δύο ελληνικές πόλεις.