«Μαγνήτης» επενδυτών γίνεται η ελληνική startup σκηνή παρά την πανδημία του κορονοϊού και την οικονομική δυσπραγία που την συνοδεύει, αυξανοντας αισθητά τη λίστα με τις ελληνικές startups που εξαγοράστηκαν έναντι πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Το delivery αλλά ελληνικά κατακτά τους Γερμανούς
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα που φιγούραρε στους πυχιαίους τίτλους των εγχώριων αλλά και των διεθνών Μέσων αφορά στην εξαγορά της ελληνικής startup Instashop από την Delivery Hero έναντι του αστρονομικού, για τα ελληνικά δεδομένα, ποσού των 360 εκατ. ευρώ.
Η Delivery hero, η οποία εδώ και χρόνια προσπαθεί να κυριαρχήσει στην αγορά της παράδοσης φαγητού και τροφίμων παγκοσμίω για μια εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει στην ελληνική εφαρμογή η οποία δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να δίνουν παραγγελίες σε σούπερ μάρκετ και τοπικά καταστήματα και να λαμβάνουν τα προϊόντα που παρήγγειλαν σε συγκεκριμένη ώρα, 30 μόλις λεπτά αφότου καταχωρήσουν την παραγγελία τους.
Η ιδέα του Γιάννη Τσιώρη, ενός εκ των ιδρυτών της InstaShop, να καλύψει το κενό στις διαδικτυακές αγορές τροφίμων, υλοποιήθηκε το 2015, με την βοήθεια της Ιωάννας Αγγελιδάκη, και η απήχησή της ήταν τέτοια που η πρώτη συμφωνία με σούπερ μάρκετ κλείστηκε προτού είναι καν να είναι έτοιμη η εφαρμογή.
Η ολιγομελής τότε ομάδα κατάφερε σχετικά γρήγορα να κερδίσει και το ενδιαφέρον των επενδυτών. Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της εφαρμογής, το VentureFriends, των Απόστολου Αποστολάκη και Γιώργου Δημόπουλου αλλά και η επενδυτική εταιρεία του Ντουμπάι, Jabbar χρηματοδότησαν την ιδέα. Οι 2 επενδυτές, VentureFriends, και Jabbar, συνέχισαν να στηρίζουν την InstaShop καθώς αναπτυσσόταν ραγδαία από κάποιες εκατοντάδες παραγγελίες ημερησίως σε μία χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε 5 χώρες, και εξελισσόταν σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη του αραβικού κόσμου στο χώρο του on-demand grocery. Μάλιστα η InstaShop δεν χρειάστηκε σημαντική υποστήριξη και κεφάλαια, αφού η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει μια μεγάλη, γρήγορα αναπτυσσόμενη, και κερδοφόρα startup εταιρεία μέσα σε μόλις 5 χρόνια, με συνολική επένδυση ύψους μόλις 7 εκατ. δολάρια.
Πλέον το InstaShop έχει εξελιχθεί σε μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή αγορά ειδών παντοπωλείου, που που εκτείνεται από σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και καταστήματα τροφίμων, έως φαρμακεία, pet shops και καταστήματα πώλησης ειδών σπιτιού. Στόχος του είναι να συνεχίσει να διευκολύνει την καθημερινότητα του καταναλωτή αλλά και να εξασφαλίσει σε τοπικά καταστήματα λιανικής πρόσβαση σε ένα αναξιοποίητο εμπορικό «κανάλι», αυτό των διαδικτυακών αγορών, το οποίο ενόψει κορονοϊού έχει εκτιναχθεί.
Μάλιστα η ελληνική startup σκηνή έχει κεντρίσει και στο παρελθόν το ενδιαφέρον των Γερμανών της Delivery Hero όταν το 2014 εξαγόρασε το ελληνικό E-Food.gr, δαπανώντας – σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, περί τα 10 εκατ. ευρώ. Η κίνηση αυτή, σε συνδυασμό με την εξαγορά της τουρκικής Yemeksepeti, η οποία απέκτησε τον αμέσως επόμενο χρόνο την Clickdelivery.gr έναντι ποσού πέριξ των πέντε εκατ. ευρώ, τους κατέστησε απόλυτους κυρίαρχους στο χώρο του εγχώριου online delivery.