Μάχη των γιγάντων της συνδρομητικής τηλεόρασης αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα για τα δικαιώματα των διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, σε μια προσπάθεια των παρόχων να κερδίσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από την τηλεοπτική πίτα, η οποία εν μέσω κορονοϊού ακόμα και χωρίς αθλητικές διοργανώσεις έχει διευρυνθεί θεαματικά.
Να σημειωθεί ότι οι ανακοινώσεις για το ελληνικό πρωτάθλημα το οποίο και επισήμως ξεκινά την ερχόμενη Παρασκευή, αναμένονται μέσα στην εβδομάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, η Nova αναμένται να διατηρήσει τον κυρίαρχο ρόλο της αφού έχει ήδη συμφωνήσει την μετάδοση των αγώνων με όλες τις ομάδες, του ΠΑΟΚ συμπεριλαμβανομένου, εκτός από τον Παναθηναϊκό. Ο τελευταίος έχει σχεδιάσει την δική του διαδικτυακής πλατφόρμας μετάδοσης, η οποία δεν αποκλείεται να ενσωματωθεί σε κάποια από τις δύο συνδρομητικές υπηρεσίες.
Στα μέσα του Φθινοπώρου βέβαια, η αναμέτρηση θα μεταφερθεί στο γήπεδο των αθλητικών διοργανώσεων του εξωτερικού. Συγκερκιμένα θα τρέξει διαγωνισμός για τα δικαιώματα του Ισπανικού πρωταθλήματος, τα οποία έχει εξασφαλίσει η Cosmote μέχρι και το 2021 ενώ λίγο αργότερα θα βγουν στο «σφυρί» και τα UEFA Champions League και UEFA Europa League, τα οποία επίσης θα φιλοξενεί μέχρι και το 2021 η Cosmote.
Τόσο η Cosmote, η οποία κατέχει σήμερα τα περισσότερα δικαιώματα αθλητικών διοργανώσεων όσο και η Forthnet, θα αναμετρηθούν για την διεκδίκησή τους, όπως συμβαίνει άλλωστε κάθε φορά. Ο αγώνας όμως θα είναι πιο σκληρός, δεδομένων και των μετοχικών αλλαγών που συντελούνται στη Forthnet και οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων ημερών.
Να θυμίσουμε ότι ο νέος επενδυτής της Forthnet, η United, η οποία προχωρά τις διαδικασίες για την εξαγορά μετοχών, δανείων και μετατρέψιμων ομολογιών που κατέχουν στηn Forthnet οι τράπεζες, προσπαθεί εδώ και καιρό να επεκτείνει αλλά και ισχυροποιήσει την παρουσία της στα Βαλκάνια. Για το λόγο αυτό μάλιστα έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια στην εξαγορά της Tele2 Croatia εναντι 220 εκατ. ευρώ και του βουλγαρικού παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών Vivacom έναντι 1,2 δισ. ευρώ. Πλέον ως multi-play τηλεπικοινωνιακός και μιντιακός πάροχος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχει ήδη παρουσία σε Σερβία, Σλοβακία, Κροατία, Βουλγαρία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Βόρειο Μακεδονία και Αλβανία, μέσω εταιρειών όπως η SBB, η Telemach, TotalTV κ.α. Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα η ενίσχυση του τηλεοπτικού περιεχομένου, αθλητικού αλλά και ψυχαγωγικού, βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα των νέων επενδυτών, με πηγές της αγοράς να τονίζουν ότι πέρα από την διεκδίκηση των εν λόγω αθλητικών διοργανώσεων η Forthnet θα επιστρέψει και στις τοπικές παραγωγές ή συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου. Η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία άλλωστε έχει χρόνια εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα, συμμετέσχοντας στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, όπως το «Safe Sex» αλλά και βραβευμένων ταινιών όπως ο «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου.
Και στο πεδίο της ψυχαγωγίας όμως, ο ανταγωνισμός έχει φουντώσει με την Cosmote TV να κάνει άλματα το τελευταίο διάστημα στις παραγωγές. Να θυμίσουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσει η προβολή του νέου κύκλου της σειράς «Έτερος Εγώ», η οποία από την πρώτη στιγμή που προβλήθηκε σημείωσε υψηλά νούμερα τηλεθέασης και απέσπασε πολύ καλές κριτικές ενώ τα βλέμματα αναμένεται να συγκεντρώσει και η νέα σειρά της Apple, Τεχεράνη, που γυρίστηκε κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Cosmote TV.
Το περιεχόμενο όμως είναι μόνο ο ένας πυλώνας των αλλαγών που υφίσταται το τελευταίο διάστημα το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο άλλος αφορά τις τεχνολογίες μετάδοσης και τις over the top πλατφόρμες που δημιουργούν οι πάροχοι προκειμένου να κερδίσουν περισσότερους συνδρομητές.
Αλλάζει το τοπίο της συνδρομητικής
Σε αυτό το πεδίο, τα τελευταία νέα έρχονται από την Vodafone η οποία μέσα στο καλοκαίρι, με μια αιφνίδια αλλαγή στρατηγικής, ασπάστηκε το συνδρομητικό μοντέλο του Netflix προσφέροντας ήδη το περιεχόμενο της πλατφόρμας της χωρίς δεσμεύσεις συμβολαίου, ανεξαρτήτως παρόχου δηλαδή, με μηνιαία συνδρομή 6,90 ευρώ το μήνα. Σε πρώτη φάση, το Vodafone TV χωρίς αποκωδικοποιητή είναι διαθέσιμο από smartphone και tablet, κατεβάζοντας την ομώνυμη εφαρμογή, ενώ από τον Αύγουστο και έπειτα η πρόταση θα εμπλουτίζεται σταδιακά και με εφαρμογές για smart TVs των μεγαλύτερων κατασκευαστών. Μέσα στο φθινόπωρο όμως θα γίνει διαθέσιμο και μέσω browser, για τη θέαση σε laptop και σταθερούς υπολογιστές, αποκτώντας όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν μέχρι σήμερα οι διεθνείς πλατφόρμες συνεχούς ροής τύπου Netflix.
Η επιθετική κίνηση για τα δεδομένα της ελληνικής τηλεοπτικής αγοράς από πλευράς της Vodafone ήρθε σε μια εποχή που η συνδρομητική τηλεόραση είναι στα καλύτερα της με τους περισσότερους παρόχους να δηλώνουν αύξηση των συνδρομών τους ή των ωρών θέασης περιεχομένου λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και του εγκλεισμού ή του περιορισμού των μετακινήσεων που αυτή επέφερε.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η Vodafone είχε ανακοινώσει αύξηση των ωρών θέασης κατά 142% εν μέσω πανδημίας ενώ όπως είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, κ. Χάρης Μπρουμίδης, μετά και τον τεχνολογικό εξοπλισμό της πλατφόρμας αλλά και την αποκλειστική συνεργασία με το HBO οι συνδρομητές του Vodafone TV αναμένεται να φτάσουν τον στόχο των 200.000 έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Από πλευράς του ο όμιλος του ΟΤΕ προσέθεσε 6,5 χιλιάδες νέους συνδρομητές στις υπηρεσίες τηλεόρασης μόνο στο β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Πλέον η συνδρομητική του βάση αριθμεί τους 563.000 χρήστες, είναι δηλαδή ενισχυμένη κατά 3,6% σε ετήσια βάση.
Ανοδική πορεία από άποψη συνδρομητών και κατανάλωσης περιεχομένου καταγράφουν το τελευταίο διάστημα και οι άλλες δύο ελληνικές πλατφόρμες. Συγκεκριμένα κοντά στο 40% έφτασε λίγο πριν την άρση του lockdown η αύξηση της κατανάλωσης περιεχομένου στην πλατφόρμα της Wind, Wind Vision. Η πλατφόρμα μάλιστα σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματά της, αύξησε κατά 2.000 τους συνδρομητές της τηλεόρασης, φτάνοντας στο τέλος Ιουνίου τους 72.000 συνδρομητές.
Μεσοσταθμική άνοδο θέασης περιεχομένου της τάξης του 25% κατέγραψε και η Nova την περίοδο του lockdown. Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασε η εταιρεία βέβαια, οι συνδρομητές της Nova στην Ελλάδα μειώθηκαν 9,4% στους 341.883, ενώ οι συνδρομητές χονδρικής σε Ελλάδα (μέσω των Vodafone και Wind με τις οποίες έχει συνάψει εμπορική συμφωνία για την παροχή περιεχομένου) και Κύπρο αυξήθηκαν κατά 15,1% (115.422).