Επιχειρήσεις που μετασχηματίζονται, εκσυγχρονίζουν και εκσυγχρονίζονται, καινοτομούν αλλά και αναπτύσσονται μέσα από νέες λύσεις που δημιουργούν. Για να επιτευχθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός μιας επιχείρησης, κομβικό ρόλο παίζει η υιοθέτηση λύσεων που βασίζονται στο cloud, η χρήση του οποίου μειώνει τις λειτουργικές δαπάνες, εντείνει την ανθεκτικότητα, ενώ αυξάνει την ταχύτητα και ενισχύει την εμπιστοσύνη στη διαχείριση των δεδομένων. Περνώντας όμως από τη θεωρία στην πράξη, απαιτείται η κατάλληλη τεχνολογία και οι απαραίτητες υποδομές που θα μπορούν να υποστηρίξουν αυτή τη μετάβαση. Πολύ πριν από την ανακοίνωση της δημιουργίας του πρώτου συμπλέγματος datacenters στη χώρα μας, η Microsoft είχε συστήσει στις ελληνικές επιχειρήσεις πολυάριθμους τρόπους για να επιταχύνουν την αναπτυξιακή τους πορεία. Μια εξ αυτών και η PeopleCert, η ελληνική εταιρεία που προσφέρει εξετάσεις και πιστοποιήσεις επαγγελματικών και γλωσσικών δεξιοτήτων σε μαθητές από 200 και πλέον χώρες χάρη στις λύσεις cloud της Microsoft.
Τι ακριβώς όμως σήμανε για την PeopleCert η μετάβαση σε τέτοιου τύπου υπηρεσίες; Η μετεγκατάσταση της στο cloud με την σταδιακή υιοθέτηση των Microsoft Azure, Dynamics 365 και Microsoft 365 είχε ως αποτέλεσμα την πολυεθνική επέκτασή της. Προσέφερε δηλαδή διαθεσιμότητα, ασφάλεια, καλύτερη απόδοση αλλά και επέκταση των υπηρεσιών της όλο το 24ωρο, προϋποθέσεις απαραίτητες για την πιστοποίηση ταλέντου σε διαφορετικά γεωγραφικά μήκη και πλάτη της γης. Φυσικά όλα αυτά έχουν επιτευχθεί με απόλυτο σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα όλων όσων χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της.
Τα εργαλεία της Microsoft εφαλτήριο για την ανάπτυξη
Στα πρώτη της βήματα η PeopleCert εξασφάλιζε την φυσική διεξαγωγή εξετάσεων πιστοποίησης δεξιοτήτων σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις κι οργανισμούς σε Ελλάδα και Κύπρο. Όταν όμως υιοθέτησε τα Microsoft Azure, Dynamics 365 και Microsoft 365, κατάφερε να αυξήσει κατά πολύ το πελατολόγιό της προσθέτοντας οργανισμούς από πολύ περισσότερες χώρες. Με αυτό τον τρόπο απέκτησε ηγετική θέση στον κλάδο της πιστοποίησης δεξιοτήτων, γεγονός που αποδεικνύουν και οι αριθμοί. Η PeopleCert έχει μέχρι σήμερα διεκπεραιώσει εξετάσεις σε 5,5 εκατομμύρια άτομα, σε 50.000 εταιρείες και σε 800 κυβερνητικούς φορείς.
«Η υποστήριξη που χρειαζόμασταν για την παγκόσμια επέκτασή μας ήρθε με το cloud και το Microsoft Azure. Η μετάβασή μας στο «σύννεφο» κατάφερε να διασφαλίσει την γρήγορη αλλά και οικονομικά συμφέρουσα ανάπτυξή μας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Φιαμπόλης, Data Management Director της PeopleCert.
«Χάρη στην cloud υποδομή μας μπορούμε πλέον να λειτουργούμε όλο το 24ωρο κάνοντας την υπηρεσία διαθέσιμη για τους πελάτες στο 99,95% του χρόνου τους» εξηγεί. «Την ίδια στιγμή τα στελέχη του ΙΤ μπορούν να ενεργοποιήσουν και να απενεργοποιήσουν έναν διακομιστή με μόλις μερικά κλικ, γεγονός που κάνει την διαχείριση των πόρων άκρως αποτελεσματική. Πλέον τα μηχανήματα δεν είναι ανοιχτά όταν δεν χρησιμοποιούνται, ενώ μπορούμε να προσφέρουμε την ίδια εμπειρία στους εξεταζόμενους, είτε μιλάμε για 1.000 είτε για 100.000 υποψήφιους».
Η παγκόσμια επέκταση έγινε διασφαλίζοντας την συνοχή της ομάδας
Μετά το Azure, η PeopleCert υιοθέτησε τις λύσεις Microsoft 365 για να φέρει κοντά τη γεωγραφικά διασκορπισμένη ομάδα της. «Έχουμε ομάδες και συνεργάτες σε όλο τον κόσμο. Οπότε, είναι ζωτικής σημασίας για εμάς να έχουμε μια κεντρική πλατφόρμα, ώστε να είμαστε όλοι στο "ίδιο μήκος κύματος". Με το Teams, μάλιστα, η αίσθηση είναι λες κι έχεις τον συνάδελφό σου δίπλα σου όλη την ώρα, ακόμα κι αν στην πραγματικότητα βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Δημήτρης Νικολαΐδης, VP Business Development & Marketing της PeopleCert. Ακόμα και εν μέσω πανδημίας όπου η συνύπαρξη στον ίδιο χώρο δεν ήταν εφικτή, η ροή των εργασιών αλλά και η καθημερινή συνεργασία των ανθρώπων συνεχίστηκε απρόσκοπτα.
Το τρίτο προϊόν που υιοθέτησε η PeopleCert ήταν το Microsoft Dynamics 365 Sales and Customer Service καθώς και οι λύσεις Power BI. «Χρησιμοποιούμε το Dynamics 365 για την διαχείριση των υφιστάμενων αλλά και των δυνητικών πελατών. Μέσω του Power BI έχουμε πρόσβαση και δυνατότητα επεξεργασίας αυτών των δεδομένων, εύκολα και γρήγορα, ώστε να μπορούμε να προσαρμόζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις καμπάνιες μας», προσθέτει ο κ. Νικολαΐδης.
Αναβάθμιση στην εμπειρία χρήστη
Πέρα από την διευκόλυνση της επικοινωνίας και της εργασίας για το προσωπικό της επιχείρησης, η χρήση των εργαλείων της Microsoft αναβάθμισε αισθητά και την εμπειρία των τελικών χρηστών.
«Με τα Dynamics 365 και Microsoft 365, βελτιώσαμε την διαδικασία πιστοποίησης και για τον τελικό χρήστη. Πλέον έχουμε διαθέσιμες εφαρμογές για τους επόπτες των εξετάσεων, υπάρχει η δυνατότητα παροχής on-demand εξετάσεων αλλά και η δυνατότητα online αξιολόγησης».
Ο αυτοματισμός που έφερε η μετάβασή μας στο cloud μείωσε αισθητά και τους χρόνους διεξαγωγής των εξετάσεων. «Πριν, χρειαζόμασταν τουλάχιστον έναν μήνα για τον έλεγχο των "γραπτών", την βαθμολόγηση τους και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Με την μετάβαση στο cloud η ίδια διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις λίγες ημέρες» διευκρινίζει ο κ. Φιαμπόλης.
Η θετική μέχρι σήμερα εμπειρία εμπνέει την PeopleCert να εξερευνήσει ακόμα περισσότερες ευκαιρίες. «Σκοπεύουμε να ενσωματώσουμε μοντέλα βαθμολόγησης στα portals μας και ήδη εξετάζουμε τις υπηρεσίες Azure Cognitive για την επίβλεψη των εξετάσεων και την βελτιστοποίηση της βαθμολόγησης, την ενίσχυση των πωλήσεων είτε μέσω αναβάθμισης υπηρεσιών είτε μέσω προώθησης πρόσθετων προϊόντων, αλλά και την σύνδεση online και offline δεδομένων» καταλήγει ο κ. Φιαμπόλης.