Ανακατατάξεις και ανατροπές έφερε το δεύτερο τρίμηνο του έτους στην εγχώρια και διεθνή αγορά smartphones, με τους παραδοσιακά κορυφαίους στις προτιμήσεις καταναλωτών να απειλούνται από κατασκευαστές που συγκέντρωναν μέχρι χθες χαμηλά μερίδια αγοράς.
Τα παραπάνω προκύπτουν τουλάχιστον από τα πρόσφατα στοιχεία της Canalys και της IDC τα οποία μαρτυρούν μια εκρηκτική άνοδο της κινεζικής Xiaomi, η οποία στην περίπτωση της χώρας μας κατάφερε να συγκεντρώσει το συγκεκριμένο διάστημα άνω του 50% της αγοράς έξυπνων κινητών συσκευών.
Η εικόνα της ελληνικής αγοράς
Για την ακρίβεια επί ελληνικού εδάφους το 2ο τρίμηνο του 2021 η Xiaomi κέρδισε το 51% της αγοράς ξεπερνώντας κατά πολύ της παραδοσιακά πρώτη Samsung η οποία απέσπασε μερίδιο της τάξης του 22%.
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τα ίδια στοιχεία, η TCL με μερίδιο της αγοράς 11%, η Apple με μερίδιο αγοράς μόλις 6% και τέλος η πρόσφατα εμφανιζόμενη επί ελληνικού εδάφους realme με μερίδιο αγοράς της τάξης του 4%.
Ανακατατάξεις και στην παγκόσμια αγορά
Αν και μικρότερες ανακατατάξεις καταγράφονται και στην παγκόσμια αγορά smartphones με την κινεζική Xiaomi να καταγράφει και πάλι τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα σε παγκόσμιο επίπεδο, βάσει πρόσφατων στοιχείων της IDC, το β’ τρίμηνο του 2021 βρήκε την Samsung στην κορυφή με ένα μερίδιο της τάξεως του 18,8% από 19,3% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται πλέον η Xiaomi η οποία συγκέντρωσε μερίδιο αγοράς της τάξης του 16,9% από 10,3% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Το κορυφαίο «top 5» έκλεισε με τις Apple στην τρίτη θέση με 14,1% από 13,6%), την Oppo στην τέταρτη με μερίδιο 10,5% από 8,7% και την Vivo να ακολουθεί με μερίδιο 10,1% από 8,6% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Θα αλλάξουν οι ισορροπίες το επόμενο διάστημα
Η εικόνα ωστόσο δεν αναμένεται να διατηρηθεί ίδια στα επόμενα τρίμηνα, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Τα μερίδια αναμένεται να διαφοροποιηθούν κυρίως λόγω των νέων συσκευών που οι μεγάλες εταιρείες ανακοινώνουν από τον Αύγουστο κι έπειτα, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς.
Τα νέα μοντέλα σε συνδυασμό με την εορταστική περίοδο, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις κινητών συσκευών έχουν την τιμητική τους, αναμένεται να διαφοροποιήσουν τις προαναφερθείσες ισορροπίες.
Στην περίπτωση της ελληνικής αγοράς μάλιστα η κινητικότητα θα ενταθεί, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί μετά και την είσοδο νέων παικτών όπως οι Oppo και η Vivo, αλλά και την «επανεμφάνιση» παλαιών όπως η Honor.
Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες η Oppo έχει ήδη στήσει τοπικό γραφείο στη χώρα μας το οποίο δρομολογεί την εμπορική διάθεση των συσκευών της μέσω των μεγάλων αλυσίδων τοποθετείται στο δ’ τρίμηνο του έτους, ώστε να προλάβει την εορταστική περίοδο.
Στην περίπτωση της vivo τώρα, αν και οι πληροφορίες είναι λιγότερες, φημολογείται εδώ και καιρό το ενδιαφέρον για απόκτηση τοπικής παρουσίας, με το γραφείο που θα συσταθεί όμως να έχει περιφερειακό ρόλο.
Τέλος, σχετικά με την Honor, η «ανεξαρτητοποίηση» της από την Huawei είχε ως αποτέλεσμα την αποκατάσταση της σχέσης με τη Google. Έτσι οι νέες συσκευές της εταιρείας θα έρχονται με προεγκατεστημένες τις υπηρεσίες του αμερικανικού κολοσσού (Google Play, Google Maps) ωθώντας την να ανακτήσει τα μερίδια του παρελθόντος - προ πανδημίας η Honor είχε φθάσει στα επίπεδα του 4%-5% όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς ενώ αύξησε αισθητά και το brand awarness της επί ελληνικού εδάφους. Για την συνέχεια μάλιστα η εταιρεία ετοιμάζει αρκετές ανακοινώσεις οι οποίες εκτός από smartphones θα περιλαμβάνουν κι άλλες προϊοντικές κατηγορίες.