Ανακατατάξεις σημειώθηκαν στην «χρυσή» πεντάδα των κατασκευαστών έξυπνων κινητών τηλεφώνων με την Xiaomi να παίρνει την θέση της Apple και να ανεβαίνει για πρώτη φορά στη 2 θέση της παγκόσμιας αγοράς.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έρευνας της Canalys για το πώς κινήθηκε η παγκόσμια αγορά smartphones το β΄ τρίμηνο του 2021, η Xiaomi βρέθηκε στη 2η θέση, ξεπερνώντας την Apple και συγκεντρώνοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 17%. Μάλιστα ο ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής εταιρείας για την ίδια περίοδο έφτασε το εντυπωσιακό 83% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στην κορυφή της λίστας των κατασκευαστών παρέμεινε η Samsung, η οποία ως ο πιο δημοφιλής κατασκευαστής έξυπνων κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως, κατάφερε να διατηρήσει το μερίδιό της στο 19% και να αυξήσει τον ρυθμό ανάπτυξής της κατά 15% την ίδια περίοδο.
Όσο για την Apple η οποία έπεσε στην 3η θέση συγκέντρωσε το 14% της παγκόσμιας αγοράς κινητών τηλεφώνων, αυξάνοντας τον ρυθμό ανάπτυξής της μόλις κατά 1%.
Την τέταρτη και την πέμπτη θέση της λίστας κατέλαβαν δύο άλλες κινεζικές εταιρείες, οι Oppo και Vivo οι οποίες συγκέντρωσαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% η κάθε μια, παρουσιάζοντας ρυθμό ανάπτυξης 28% και 27% αντίστοιχα.
Η άνοδος της Xiaomi οφείλεται σύμφωνα με την Canalys στις διεθνείς αποστολές. Για την ακρίβεια η κινεζική εταιρεία κατέγραψε κατά το β' τρίμηνο του έτους, 300% περισσότερες αποστολές κινητών τηλεφώνων μόνο στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής, 150% περισσότερες αποστολές κινητών τηλεφώνων στην Αφρική και 50% περισσότερες στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης. Σε αυτές τις χώρες, η διείσδυσή της Xiaomi είναι πολύ μεγάλη χάρη στις value for money συσκευές που λανσάρει. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η μέση τιμή πώλησης των συσκευών της είναι κατά 75% χαμηλότερη από την μέση τιμή πώλησης των iPhone, γεγονός που εξηγεί και την άνοδό της στη 2η θέση.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, η Xiaomi αυτή την περίοδο αναδιαμορφώνει το επιχειρησιακό πλάνο της, από αυτό της νεοεισαγόμενης επιχείρησης σε αυτό της εδραιωμένης εταιρείας, μέσω πρωτοβουλιών όπως η σύναψη συνεργασιών και η προσεκτική διαχείριση εντός της ανοιχτής αγοράς. «Ο νέος στόχος της Xiaomi είναι να ξεπεράσει την Samsung και να γίνει ο μεγαλύτερος διανομέας του κόσμου» σχολίασαν σχετικά οι αναλυτές της Canalys, στόχος εν μέρει δύσκολος αν σκεφτεί κανείς ότι η Samsung κρατά την πρώτη θέση στη λίστα των κορυφαίων από άποψη πωλήσεων, κατασκευαστών εδώ και πολλά χρόνια.