Σούπερ μάρκετ: Τι θα αλλάξει και τι όχι στην επόμενη δεκαετία

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σούπερ μάρκετ: Τι θα αλλάξει και τι όχι στην επόμενη δεκαετία
Εν μέσω ραγδαίων αλλαγών στην κατανάλωση, ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων περνά στη νέα εποχή. Η χρήση της τεχνολογίας και οι σταθερές που παραμένουν αμετάβλητες. Η δυναμική του online καναλιού και οι νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Μια νέα εποχή ξημερώνει για τον εγχώριο κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς οι ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται σε διεθνές επίπεδο κρίνουν επιτακτική την ανάγκη τα ελληνικά σούπερ μάρκετ να περάσουν στην επόμενη πίστα, δράττοντας τα οφέλη που δύναται να προσφέρει η τεχνολογία και δη οι ευκαιρίες που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη.

Ακόμη κι αν το τοπίο στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς και ο κλάδος ετοιμάζεται ήδη να «περάσει» στο μέλλον, υπάρχουν ωστόσο κάποιες σταθερές που συνδέονται με την οργανωμένη λιανική που δύσκολα θα αλλάξουν, ακόμη και σε δέκα χρόνια από σήμερα.

Τι δεν θα αλλάξει στην επόμενη δεκαετία στα σούπερ μάρκετ

Τρεις είναι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι βασικές συνιστώσες που δεν αναμένεται να αλλάξουν μέσα στην επόμενη δεκαετία.

«Σε δέκα χρόνια δεν θα αλλάξει η σημασία που έχουν για τον καταναλωτή τα σημεία πώλησης, καθώς ο κόσμος εμπιστεύεται και αγαπά τα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, δεν θα αλλάξει η ανάγκη για υψηλής ποιότητας προϊόντα και δεν θα αλλάξει η σπουδαιότητα των τιμών ως προς την υλοποίηση των αγορών. Οι τιμές θα παραμείνουν πάρα πολύ σημαντικές για το καταναλωτικό κοινό», δήλωσε πρόσφατα ο Γενικός Διευθυντής της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, Διαμαντής Μασούτης, Θεοδώρος Γεροστεργιούδης.

Τι «ξημερώνει» για το online κανάλι αγορών

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Γεροστεργιούδη, εκείνο που μοιάζει αβέβαιο ως προς την εξέλιξή του για την επόμενη δεκαετία είναι το κανάλι των online αγορών για τα σούπερ μάρκετ.

«Θα λάβουν οι καταναλωτές τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει; Και θα τα λάβουν όλα; Αυτά είναι δύο πολύ σημαντικά ζητούμενα», σημείωσε ο ίδιος.

Από την πλευρά του δε ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και επικεφαλής του ομίλου METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης εκτίμησε ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο θα συνεχιστεί αλλά θα είναι αργή.

Η ανάπτυξη θα είναι αργή, ενώ κάθε service, κάθε εξυπηρέτηση θα πληρώνεται, τόνισε ο ίδιος, θέτοντας μια ακόμη βασική παράμετρο στο τραπέζι των συζητήσεων για το αύριο των σούπερ μάρκετ.

«Κάθε service θα έχει χρέωση και αυτό συνιστά μια δίκαιη τιμολόγηση. Το quick delivery θα είναι πιο ακριβό και θα πληρώνεται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης.

Στο κάδρο μπαίνει η τεχνητή νοημοσύνη

Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, με το πέρασμα των ετών θα συνεχίσει να αυξάνεται η χρήση της τεχνολογίας στον κλάδο, με σκοπό τη μετάβαση των retailers στη νέα εποχή και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον καταναλωτή.

«Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ακόμη πιο σημαντική», ανέφερε με τη σειρά του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, προβλέποντας μεγάλες αλλαγές στο μέτωπο της κατανάλωσης τα επόμενα χρόνια. «Θα αλλάξουν πολύ οι καταναλωτικές συνθήκες στο μέλλον, λόγω της τεχνητής νοημοσύνης», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι και πρόκληση αλλά και ευκαιρία», ανέφερε από το ίδιο συνέδριο ο Senior Vice President Commerce και Marketing της ΑΒ Βασιλόπουλος, Ανδρέας Συμεώνογλου, με τον κ. Παντελιάδη να προβλέπει πως «αυτό που έρχεται τα επόμενα χρόνια, θα κάνει τα chatgpt της εποχής μας να μοιάζουν με πρωτόγνωρες μηχανές…».

«Το 2025 είμαστε εδώ και μιλάμε για εφαρμογές (apps) που αλλάζουν με βάση τι ζητάει ο καταναλωτής. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ και πλέον υπάρχει», σχολίασε από την πλευρά του ο General Manager της efood, Χάρης Τάκας.

Τα νέα trends στην κατανάλωση και η δύναμη των social media

Την ίδια ώρα, νέα δεδομένα στην κατανάλωση θέτουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μεταβάλλοντας άρδην τις ισορροπίες στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως το Tik Tok, ιδιαίτερα αγαπητές στις νεότερες γενιές, διαμορφώνουν με απίστευτη δυναμική και ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα τις διατροφικές τάσεις του αύριο, ωθώντας τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητές του αλλά και να σχεδιάσει τα επόμενα βήματά του, λαμβάνοντας υπόψιν του τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται.

«Πρέπει να είσαι σχεδόν μάντης για να προλάβεις ένα trend. Θα αναγκαστούμε να βάλουμε στα ράφια μας ένα προϊόν που θα προκύψει από κάποιο trend στα social media, αλλά δεν είναι βέβαιο πότε και εάν θα πουλήσει τελικά. Το εγχείρημα των trends είναι δύσκολο, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να τα παραβλέψουμε», δήλωσε με νόημα ο πρόεδρος της αλυσίδας Θανόπουλος ΑΕ, Τέλης Θανόπουλος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ μάρκετ: Συνεχίζονται οι αυξήσεις μισθών για τους εργαζόμενους

Σούπερ μάρκετ: Τζίρος 2 δισ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο του 2025 – Η εικόνα της κατανάλωσης

Σούπερ μάρκετ: Τι αλλαγές έφερε στα ράφια ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider