Πάνε περίπου 3 χρόνια από τότε που τα αναδιπλούμενα κινητά τηλέφωνα έκαναν την εμφάνισή τους, αφήνοντας το κοινό έκπληκτο στη θέα μιας γυάλινης οθόνης που διπλώνει... Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό όμως και ενώ οι επιλογές διευρύνθηκαν με νέα μοντέλα που ακολούθησαν των αρχικών, η συγκεκριμένη αγορά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα κι αναμένεται να διατηρήσει το μονοψήφιο ποσοστό της αν δεν ισχύσουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Ειδικότερα και σύμφωνα με την Counterpoint Research για το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι αποστολές στην κατηγορία των foldable κινητών παραμένουν μονοψήφιες και κινούνται σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με το σύνολο της κατηγορίας των smartphones. Η συνθήκη μάλιστα αυτή αναμένεται να συνεχιστεί για όσο η εν λόγω βιομηχανία πειραματίζεται με διάφορες φόρμες, σχέδια, υλικά και λειτουργικά συστήματα.
Τα αναδιπλούμενα τηλέφωνα αναμένεται να φτάσουν μόλις το 1,2% της αγοράς των 1,3 δισ. αποστολών smartphones ως το 2022, από το 0,5% του συνόλου που ήταν το 2019.
Μέχρι και σήμερα ηγέτης της κατηγορίας είναι η Samsung, σύμφωνα με τον Jene Park, αναλυτή της Counterpoint Research ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας για τα αναδιπλούμενα τηλέφωνα. Η επικράτησή της μάλιστα αφορά τόσο το σχεδιασμό και το μάρκετινγκ όσο και τις αποστολές foldable τηλεφώνων, με την νοτιοκορεατική εταιρεία να συγκεντρώνοντας πέρυσι το 80% της αγοράς. Αρωγός σε αυτό ήταν οι ανανεωμένες παραλλαγές τέτοιου τύπου smartphones που παρουσίασε - το lineup της Samsung είναι το ισχυρότερο μεταξύ των ανταγωνιστών.
Την τρέχουσα χρονιά βέβαια η εταιρεία θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερο ανταγωνισμό αφού αναμένουμε την κυκλοφορία των Huawei Mate X2, Mi Mix Fold της Xiaomi καθώς και κάποιες σχετικές ανακοινώσεις από Vivo, OPPO και TCL οι οποίες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν και την παρουσίαση foldable μοντέλων μέσα στο 2021.
Οι παράγοντες που θα κρίνουν την απήχησή τους
Παρότι η διείσδυση των αναδιπλούμενων τηλεφώνων αναμένεται να αυξηθεί, το ποσοστό της ανόδου στο σύνολο των αποστολών θα παραμείνει συντηρητικό έως το τέλος του 2022. Εκτός κι αν υπάρξει μια αισθητή μείωση της τιμής τους, κάτι που θεωρείται πιθανό μόνο αν πολλοί κατασκευαστές στραφούν σε αυτά.
«Τρία βασικά πράγματα πρέπει να συμβούν προτού δούμε σημαντικούς όγκους πωλήσεων στα συγκεκριμένα τηλέφωνα. Αρχικά να πέσουν αισθητά οι τιμές των ναυαρχίδων - κάτω από 1000 δολάρια θα μπορούσαν να γίνουν mainstream. Επιπλέον να δούμε αντίστοιχα μοντέλα από όλο και περισσότερους κατασκευαστές. Τέλος να βγάλει ένα αντίστοιχο μοντέλο και η Apple» επισημαίνει ο κ . Park, χαρακτηρίζοντας την τελευταία προϋπόθεση ως σημαντικό ορόσημο για την επικράτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας. «Ένα αναδιπλούμενο iPhone θα αποτελέσει ένα νεύμα ευρωστίας για την εν λόγω τεχνολογία και αναμένουμε να το δούμε στα τέλη του 2022 ή στις αρχές του 2023» συμπληρώνει.
Όσον αφορά τώρα την περίπτωση των Oppo και TCL η Counterpoint εκτιμά ότι οι πρόσφατες ανακοινώσεις τους αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε σύντομα υβριδικά σχέδια αναδιπλούμενων - κυλιόμενων τηλεφώνων (Fold n Roll).
«Το teaser της TCL στο σχεδιασμό του Fold‘ n Roll είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον από άποψη μηχανικής, λόγω της τεχνολογίας που απαιτείται για τη δημιουργία ενός πραγματικά ισχυρού εμπορικού μοντέλου τέτοιου τύπου. Είναι λογικό ότι η TCL ηγείται αυτού του είδους μετά και την απόφαση της LG να αποχωρήσει από το χώρο των smartphones.
Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στοιχήματος αύξησης των πωλήσεων, θα παίξουν και οι αποδόσεις στην κατασκευή τέτοιου τύπου συσκευών, αφού συνδέονται άρρηκτα με την τελική τιμή πώληση προς τον καταναλωτή.
Εξίσου βασική θα είναι βέβαια και η ανταπόκριση που θα έχει το οικοσύστημα των προγραμματιστών Android, αφού θα πρέπει να βελτιστοποιήσει το λογισμικό των τηλεφώνων για να ανταποκρίνεται όπως πρέπει στις ιδιομορφίες της οθόνης.