Τι αγόρασαν και πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες online το α' εξάμηνο του 2021

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι αγόρασαν και πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες online το α' εξάμηνο του 2021
Ποιες κατηγορίες προϊόντων κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση.

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς συνεχίζεται η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, με την πανδημία να λειτουργεί καταλυτικά όσον αφορά την εξοικείωση των χρηστών με τις διαδικτυακές αγορές αλλά και την μέση δαπάνη για online αγορές, η οποία βαίνει αυξανόμενη και το 2021.

Το παραπάνω προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari Focus on Tech Life Tips, σύμφωνα με την οποία η συνολική διείσδυση του internet έχει φτάσει στο εντυπωσιακό 97%, με 9 στους 10 χρήστες να είναι μάλιστα ηλικίας από 55 έως 64 ετών. Να θυμίσουμε ότι σε αντίστοιχη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί από τον Ιούνιο έως τον Δεκέμβριο του 2020 το ποσοστό ήταν 88%.

Εξ αυτών το 74% αποτελούν e-shoppers οι οποίοι δαπάνησαν τους πρώτους έξι μήνες του χρόνου περισσότερα χρήματα για online αγορές σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο εξάμηνο (Ιούνιο-Δεκέμβριο του 2020). Για την ακρίβεια σε ηλεκτρονικές αγορές ξόδεψαν τους 6 αυτούς μήνες ξόδεψαν κατά μέσο όρο 805,6 ευρώ πληρώνοντας κατά κύριο λόγο με αντικαταβολή - σχεδόν 2 στους 3 [64%] χρήστες σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari πλήρωσαν μέσω αντικαταβολής.

Παρότι μάλιστα οι περισσότεροι e-shoppers βρίσκονται μεταξύ των ηλικιών 16-44 ετών η μεγαλύτερη αύξηση στις online αγορές καταγράφηκε στο κοινό 55+ (+20%) συγκριτικά με το προηγούμενο 6μηνο.

Όσο για το top 3 των προϊόντων που προτιμούν να αγοράζουν online τους τελευταίους 6 μήνες οι Έλληνες, συγκαταλέγονται τα ρούχα, τα παπούτσια και τα ηλεκτρονικά είδη. Ωστόσο στις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα περιλαμβάνονται τα Έπιπλα & άλλα είδη για το σπίτι, τα Εκπαιδευτικά σεμινάρια / Webinars και οι Υπηρεσίες υγείας. Οι αγορές προϊόντων από την κατηγορία των επίπλων και άλλων ειδών για το σπίτι αυξήθηκε κατά 37%, ενώ κατά 36% και 31% αυξήθηκαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια και οι υπηρεσίες υγείας αντίστοιχα.

Η εκτόξευση των ηλεκτρονικών αγορών ανεξαρτήτου ηλικίας, εδράζεται εν μέρει και στην εξοικείωση όλο και περισσότερων Ελλήνων με το διαδίκτυο. Πλέον από το ηλικιακό κοινό 55-64 ετών, 9 στους 10 δηλώνουν χρήστες του διαδικτύου την ώρα που η διείσδυση του Ιnternet καταγράφεται καθολική και στο παιδικό κοινό με σχεδόν όλα τα παιδιά 5-12 ετών να είναι online.

Όλο και περισσότεροι στα social media - Κερδίζει έδαφος το TIK-TOK

Η πλειονότητα των χρηστών συνδέονται στο διαδίκτυο περίπου 2 ώρες την ημέρα και μάλιστα από το smartphone τους το οποίο αποτελεί πλέον την πρώτη επιλογή συσκευής σύνδεσης για το 95% των χρηστών. Την διαφορά κάνουν οι μικροί μας φίλοι οι οποίοι για την σύνδεση τους στο internet, έχουν ως πρώτη επιλογή συσκευής το tablet, με το smartphone και το laptop να ακολουθούν.

Ενόψει πανδημίας εντονότερη έχει γίνει και η παρουσία των Ελλήνων στα social media, με 4 στους 5 να αποτελούν πλέον ενεργούς χρήστες. Τη θεαματικότερη άνοδο από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης τον τελευταίο χρόνο παρουσιάζει το ΤΙΚ ΤΟΚ, το οποίο προτιμούν κατά κύριο λόγο τα κορίτσια 16-24 ετών.

Ενεργοί στα social είναι όμως και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία Έλληνες προτιμώντας βέβαια διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την έρευνα, δύο στους τρεις Έλληνες του group ηλικίας 55-64 προτιμούν να περνούν χρόνο σε Facebook, Instagram, Youtube. Μάλιστα το 90% αυτού του ηλικιακού γκρουπ ασχολείται με τα Social Media καθημερινά, δαπανώντας κατά 28 λεπτά περισσότερο χρόνο σε σχέση με έξι μήνες πριν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τα «αγκάθια» του ελληνικού online shopping

O χάρτης του Online shopping στην Ελλάδα

Στροφή στο online shopping κάνουν οι Έλληνες; - Το 50% των χρηστών του Διαδικτύου ψωνίζει ηλεκτρονικά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider