Στην μάχη της καρτοκινητής ρίχνονται οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στην μάχη της καρτοκινητής ρίχνονται οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι
Νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ Vodafone - Cosmote και Nova-Wind με στόχευση στην κινητή τηλεφωνία και στους νέους.

Ένα ακόμα πεδίο ανταγωνισμού φαίνεται να αναζωπυρώνεται μεταξύ των παρόχων το τελευταίο διάστημα, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται αυτή τη φορά οι νέοι. Μετά τις κινήσεις εμπλουτισμού των υπηρεσιών συνδρομητικού, τηλεοπτικού περιεχομένου αλλά και τις προσφορές για συνδυασμένα πακέτα υπηρεσιών (internet, σταθερή και τηλεόραση) το βάρος στρέφεται πλέον και στην καρτοκινητή και η στόχευση στην Γενιά Z. Στόχος η προσέλκυση όλων και περισσότερων συνδρομητών μέσα από νέα πακέτα και υπηρεσίες που φέρουν την σφραγίδα της Gen Z, μιας γενιάς με αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτή των Millennials.

Η κίνηση της Vodafone

H πιο πρόσφατη κίνηση στο εν λόγω πεδίο, ήρθε αυτή την εβδομάδα από την Vodafone και συγκεκριμένα το Vodafone CU. Ειδικότερα, η εταιρεία λάνσαρε ένα νέο digital - only καρτοκινητό, ονόματι CU Liquid, το οποίο, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, φιλοδοξεί να «αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η συγκεκριμένη κατηγορία υπηρεσιών στην Ελλάδα».

Μέσω της νέας υπηρεσίας, οι πελάτες Vodafone CU έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν καρτοκινητό χωρίς προκαθορισμένα πακέτα φωνής, μηνυμάτων και δεδομένων αλλά να προσαρμόζουν το όριο κατανάλωσης και στα τρία προηγούμενα, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Η νεανικότητα του εγχειρήματος επισφραγίζεται τόσο από τα χαρακτηριστικά του όσο κι από την ρητορική προώθησής του. Το «πλέον ανταγωνιστικό ψηφιακό προϊόν καρτοκινητής» όπως χαρακτηρίζεται, «ενεργοποιείται, ανανεώνεται και ζει αποκλειστικά στο My CU App» και συνδυάζει «μοναδικές καινοτομίες», όπως την αυτόματη μηνιαία ανανέωση συνδρομής, τη χρέωση με βάση την πραγματική χρήση και όχι προκαθορισμένα πακέτα και το «πλαφόν» στην ημερήσια χρέωση με σκοπό την προστασία του συνδρομητή.

Επί του πρακτέου, δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να διαθέτουν το ημερήσιο υπόλοιπό τους μεταξύ MB ή λεπτών ομιλίας ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ημέρας. Το ποσό του υπολοίπου μειώνεται ανάλογα με την χρήση, με τις χρεώσεις να φτάνουν τα 0,0015€ για κάθε MB, 0,0065€ για κάθε λεπτό ομιλίας και 0,0065€ για κάθε SMS. Έτσι οι καταναλωτές που θα ανανεώσουν την συνδρομή τους με 12€, θα έχουν στην κάρτα τους 10,90€ (το ποσό της αξίας μείον τον φόρο της κινητής) και θα μπορούν μέσα σε έναν μήνα να μιλήσουν 700’ στο τηλέφωνο και να καταναλώσουν μέχρι και 4,2GB ταυτόχρονα. Αντίστοχα μπορούν να επιλέξουν άλλους πιθανούς συνδυασμούς Data, λεπτών ομιλίας και SMS. Μάλιστα αν οι χρήστες ξεπεράσουν το ημερήσιο όριο χρέωσης, το οποίο φτάνει το €1,5, τότε τους δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνούν και να σερφάρουν δωρεάν και Unlimited μέχρι το τέλος της ημέρας και μάλιστα χωρίς περιορισμό στις ταχύτητες του ίντερνετ. Τέλος το πρόγραμμα δίνει δυνατότητα ενεργοποίησης για τον πρώτο μήνα δωρεάν και διακοπή οποιαδήποτε στιγμή χωρίς καμία δέσμευση.

Οι κινήσεις του ανταγωνισμού

To νέο προϊόν σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στην Ελλάδα και είναι το πρώτο που διατίθεται από τον όμιλο Vodafone σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρότι μάλιστα έχει αρκετές διαφορές με τα προϊόντα καρτοκινητής των ανταγωνιστών, κάποια από τα χαρακτηριστικά του, όπως η ευελιξία, η ψηφιακή μορφή και η νεανικότητα, φέρνουν στο νου ένα προϊόν που ενεργοποίησε το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι η Cosmote. Ο λόγος για το Cosmote Neo, «την 1η κινητή που αποκτάς και ενεργοποιείς κατευθείαν από το κινητό σου βάζοντας ακόμα και την υπογραφή σου ηλεκτρονικά», όπως ανέφερε τότε η εταιρεία. Το Cosmote Neo, είναι και αυτό «ευέλικτο» προσεγγίζοντας όμως την έννοια με διαφορετικό τρόπο. Για την ακρίβεια δίνει την δυνατότητα στους πελάτες να διαμορφώνουν το πρόγραμμα τους κάθε μήνα, προεπιλέγοντας τις ανάγκες τους για data και λεπτά ομιλίας μέσα από το κινητό τους. Παρότι δεν έχει την λογική της ημερήσιας κατανάλωσης, και ειδικά της απεριόριστης χρήσης αν υπερβεί κάποιος το όριο χρήσης, δίνει την δυνατότητα στους συνδρομητές να μεταφέρουν το υπόλοιπο που δεν έχει καταναλωθεί στον επόμενο μήνα.

Ως προς την έννοια του Unlimited δε, το CU Liquid προσομοιάζει και σε άλλα προγράμματα με απεριόριστη είτε την χρήση φωνής είτε των δεδομένων που λανσαρίστηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα, μετά και το ξέσπασμα της πανδημίας που αύξησε τις ανάγκες επικοινωνίας και χρήσης διαδικτύου των καταναλωτών, και από τους τρεις παρόχους, Cosmote, Vodafone, Nova-Wind.

Όσο για την στροφή στην νέα γενιά, την λεγόμενη GEN Z η οποία έπεται της γενιάς των Millennials, είναι εμφανής και σε άλλες κινήσεις από πλευράς των παρόχων. Να θυμίσουμε ότι το νέο εγχείρημα της Cosmote στις ψηφιακές πληρωμές , PayZ, φέρει την σφραγίδα της ακόμα και στην ονομασία του (το Z είναι εμπνευσμένο από την generation Z). Μέχρι στιγμής μάλιστα φαίνεται να «μιλά» άπταιστα την γλώσσα τόσο των νέων όσο και των ψηφιακών πληρωμών εν γένει, εγγράφοντας καθημερινά πολυάριθμους συνδρομητές - σε αντίθεση με το Cosmote Neo που δεν είχε ίσως, την απήχηση που αναμενόταν.

Τα μεγέθη της καρτοκινητής

Σε κάθε περίπτωση η κίνηση της Vodafone θα μπορούσε να πυροδοτήσει τον ανταγωνισμό και στην κινητή, με τους αντιπάλους (Cosmote και Nova-Wind) να προχωρούν δυνητικά σε αντίστοιχες κινήσεις. Άλλωστε, παρότι ο χορός επενδύσεων του τελευταίου διαστήματος επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του σταθερού δικτύου και δη των οπτικών ινών, το 5G και η καρτοκινητή είναι εξίσου σημαντικά για τους εγχώριους telcos.

Οι επενδύσεις που έχουν προηγηθεί και συνεχίζονται μέχρι και σήμερα στο πεδίο της πέμπτης γενιάς κινητών δικτύων αριθμούν πολλά μηδενικά το ίδιο και τα έσοδα από την κινητή. Αρκεί να αναφέρουν ότι στην περίπτωση της Vodafone, βάσει των τελευταίων αποτελεσμάτων της εταιρείας, η πελατειακή βάση της κινητής έφτασε τα 4,186 εκατ. πελάτες, εκ των οποίων το 58,9% είναι πελάτες καρτοκινητής και το 41,1% πελάτες συμβολαίου, ενώ η πελατειακή βάση της σταθερή αριθμεί μόλις 952.000 χιλιάδες συνδρομητές. Αντίστοιχα στην Cosmote, η πελατειακή βάση της κινητής τηλεφωνίας έφτασε στο τέλος του τρίτου τριμήνου τα 7,4 εκατ., με τους πελάτες της καρτοκινητής να αριθμούν τους 4,487 εκατ., 5,6% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η COSMOTE Global Solutions σε μεγάλο έργο υπηρεσιών πληροφορικής για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Επιστροφή στα προ πανδημίας έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας

Η Nova επενδύει δύο δισ. ευρώ για να προετοιμάσει την Ελλάδα για το ψηφιακό μέλλον

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider