Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πλέον προϊόν επιστημονικής φαντασίας, αλλά μια πραγματικότητα, που σταδιακά ενσωματώνεται στη σχολική καθημερινότητα. Τη στιγμή που το μέλλον της εκπαίδευσης συνδέεται όλο και πιο στενά με τις εξελίξεις στο χώρο του AI, οι μαθητές στην Ελλάδα δείχνουν ισχυρό ενδιαφέρον για τη νέα τεχνολογία και τις εξελίξεις γύρω από αυτήν.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας μελετών Ipsos για το Ίδρυμα Vodafone, σε συνολικά επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, οι μαθητές στη χώρα μας είναι από τους πλέον πρόθυμους στην Ευρώπη να εξερευνήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και επιθυμούν την ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η έρευνα, με τίτλο «Ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση», αποτελεί πρωτοβουλία του Ιδρύματος Vodafone και παρουσιάστηκε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, με τη συμμετοχή της Υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, και της Αντιπροέδρου του ΔΣ της Vodafone Ελλάδας, Μαρίας Σκάγκου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 57% των μαθητών στην Ελλάδα θεωρεί την πρόσβαση σε εφαρμογές ΑΙ ζωτικής σημασίας για την επιτυχία στο σχολείο, ενώ το 73% πιστεύει ότι οι δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης θα είναι κρίσιμες για την επαγγελματική σταδιοδρομία τους στο μέλλον. Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς μαθητές (το 54%) δηλώνουν ότι γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώνουν τις σχολικές τους επιδόσεις.
Η έρευνα, πάντως, αναδεικνύει και ένα παράδοξο: ενώ οι Έλληνες μαθητές φαίνονται ως οι πιο ενθουσιώδεις στην Ευρώπη, όσον αφορά στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης, η σχολική τους καθημερινότητα χαρακτηρίζεται ακόμα από ελλείψεις σε ψηφιακούς πόρους και προκλήσεις στη συνδεσιμότητα.
Πιο συγκεκριμένα, το 74% των μαθητών αναφέρει ότι δεν έχει επαρκή πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές στα σχολεία και το 62% χαρακτηρίζει ανεπαρκή τη σύνδεση του σχολείου τους στο Διαδίκτυο, γεγονός που εμποδίζει την αξιοποίηση των όποιων διαθέσιμων τεχνολογικών εργαλείων.
Παρόλες τις δυσκολίες, πάντως, οι Έλληνες μαθητές παραμένουν οι πιο δεκτικοί στην Ευρώπη όσον αφορά στην εξερεύνηση της ΑΙ, με το 43% να δηλώνει πρόθυμο να ανακαλύψει τα οφέλη της για την κοινωνία, την επιστήμη και την οικονομία. Μάλιστα, όπως δείχνει η έρευνα, το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες έξι χώρες που εξετάστηκαν.
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην εξατομίκευση της εκπαίδευσης, να επιτρέψει ευρηματικές μορφές εκμάθησης και, ενίοτε, να άρει εμπόδια μαθησιακών δυσκολιών, οδηγώντας σε πιο συμπεριληπτικές σχολικές τάξεις. Η συνεργασία της Πολιτείας με τον ιδιωτικό τομέα και εξειδικευμένους φορείς πιστεύω ότι έχει τεράστιες προοπτικές να καλύψει το όποιο ψηφιακό χάσμα και η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης να γίνει συντεταγμένα και στη βάση των αρχών της Παιδαγωγικής και της δεοντολογίας», σχολίασε από το βήμα του πάνελ η κα. Σκάγκου.
Η Vodafone Ελλάδας, μέσω του Ιδρύματος Vodafone, έχει αναγνωρίσει τη σημασία αυτής της μετάβασης. Στο πλαίσιο της προσπάθειας να ενισχυθεί η ψηφιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα, το Ίδρυμα Vodafone έχει επενδύσει σε προγράμματα όπως το Generation Next, το οποίο ενδυναμώνει μαθητές και εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, μέσω της εκμάθησης STEM και των εφαρμογών ΑΙ.

Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα: AI__Study_Ipsos_GR.pdf
Δείτε το σχετικό βίντεο: https://youtu.be/oyoXhtfO10o