«Ο οινοτουρισμός είναι βιωματικό ταξίδι και στην Ελλάδα, τον είχαμε βάλει για χρόνια, σε ένα δρύινο βαρέλι, περιμένοντας να ωριμάσει αλλά σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος αναμονής», τόνισε η πρόεδρος του ΕΟΤ, 'Αντζελα Γκερέκου, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου για τον Οινοτουρισμό που πραγματοποιείται στο "Κτήμα Δημόπουλος" στο Αμύνταιο Φλώρινας. Η κυρία Γκερέκου μιλώντας στο συνέδριο με θέμα τις «Ζυμώσεις με άλλες μορφές τουρισμού και την περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας» αναφέρθηκε αναλυτικά στις έρευνες που έγιναν το 2021 και που αποτυπώνουν τις διεθνείς τάσεις στις επιθυμίες των ταξιδιωτών που δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες επιθυμούν διακοπές στη φύση και όχι απαραίτητα λόγω πανδημίας, αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς, παρθένους, που σέβονται το περιβάλλον και διατηρούν την αυθεντική τοπική τους ταυτότητα, που να είναι επισκέψιμοι κάθε εποχή του χρόνου. Προσέθεσε ότι σε όλες τις έρευνες αποτυπώνεται η ανάγκη των σύγχρονων επισκεπτών για αυθεντικές εμπειρίες επαφή με τη φύση και τις ιδιαιτερότητες που έχει η εκάστοτε τοπική κουζίνα. Είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα διατροφής και αναζητούν πιστοποιημένα, τοπικά προϊόντα, με πράσινες προδιαγραφές, που ακολουθούν καλές πρακτικές απέναντι στο περιβάλλον.
Όπως ανέφερε, «το έδαφος των ευρημάτων είναι ιδανικό, για να "ανθίσει'' ο οινοτουρισμός στην Ελλάδα και στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας». Κάλεσε τους οινοποιούς να συνδέσουν τον οινοτουρισμό με άλλες μορφές βιωματικού τουρισμού μέσα από μια σύνθεση αυθεντικών εμπειριών, έχοντας ως άξονα τη "Διαδρομή του Κρασιού των Λιμνών"». «Η Δυτ. Μακεδονία των Λιμνών με τα 7 σπάνια, λιμναία οικοσυστήματα, με πρωταγωνίστριες τις Πρέσπες, είναι μια πολύ ιδιαίτερη, μοναδική Περιφέρεια» και υπενθύμισε ότι «είναι μια περιοχή που λάτρεψε ο κινηματογραφικός φακός του Θ. Αγγελόπουλου».
Απευθυνόμενη στους οινοποιούς δήλωσε ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ως η εθνική πύλη προβολής της χώρας, είναι εδώ για να προβάλει, με άξονα τον οινοτουρισμό, όλο αυτό «το καλειδοσκόπιο αυθεντικών εμπειριών, όλους αυτούς τους συνδυασμούς βιωμάτων που επιθυμεί να βιώσει ο σύγχρονος επισκέπτης». Υποστηρικτικός μηχανισμός της προσπάθειας είναι τα 16 γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό η συμμετοχή στις Διεθνείς εκθέσεις αλλά τα ψηφιακά μας μέσα, το VISIT GREECE και το VISIT GREECE AP. Είπε ότι στη νέα καμπάνια χειμερινού τουρισμού του ΕΟΤ «έχουμε θέσει ως στόχο την ενίσχυση των ορεινών περιοχών της χώρας, της τοπικής οικονομίας αλλά και των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται εκεί» και κατέληξε λέγοντας ότι «βασικό μέλημά μας είναι «να ανθίσει ο οινοτουρισμός, για να ανθίσει η τοπική κοινωνία και η τοπική οικονομία της Δυτικής Μακεδονίας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ