Τουρισμός: Ανακάμπτει η αγορά της Αθήνας - Το πρώτο θετικό πρόσημο τον Απρίλιο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τουρισμός: Ανακάμπτει η αγορά της Αθήνας - Το πρώτο θετικό πρόσημο τον Απρίλιο
Επενδύσεις, συνδεσιμότητα και έργα υποδομών αυξάνουν το τουριστικό αποτύπωμα της πόλης - Επόμενος στόχος η επιστροφή του συνεδριακού τουρισμού

Προς την πολυπόθητη τουριστική ανάκαμψη οδεύει το τελευταίο διάστημα η Αθήνα, με τους φορείς της πόλης και τους επιχειρηματίες του κλάδου να εκτιμούν ότι η πρωτεύουσα φέτος θα καταφέρει να αναπληρώσει μεγάλο μέρος του κίνησης που χάθηκε τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Οι ενδείξεις άλλωστε είναι ήδη θετικές, με τον Απρίλιο να επιτυγχάνει να κλείσει αισθητά την ψαλίδα σε σχέση με το 2019, για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.

Αυξάνει η συνδεσιμότητα της πόλης

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, στο οποίο τον Απρίλιο το ποσοστό αναπλήρωσης σε σχέση με το 2019 έφτασε στο 92% στην περίπτωση των πτήσεων και στο 85% στην περίπτωση της επιβατικής κίνησης. Όπως επεσήμανε μάλιστα η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου σε ενημέρωση Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες για το 8ο Travel Trade Athens, το προηγούμενο μήνα ο ΔΑΑ είδε και το πρώτο θετικό του πρόσημο στις πτήσεις εσωτερικού - αυξήθηκαν κατά 2,1% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019. Με τους ίδιους ρυθμούς συνεχίζει και ο Μάιος, με τις πρώτες 8 μέρες του μήνα να κινούνται για το "Βενιζέλος" στο μείον 15% από άποψη επιβατικής κίνησης και στο μείον 9% περίπου από άποψη πτήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια, ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από μεγάλες αγορές που τροφοδοτούν με τουρίστες την χώρα, παρά τα «σύννεφα που εξακολουθούν να υπάρχουν στον ορίζοντα, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία». Για παράδειγμα οι προγραμματισμένες πτήσεις από την Γερμανία κινούνται στα ίδια επίπεδα με το 2019 ενώ αυτές από τις ΗΠΑ καταγράφουν άνοδο κατά 60% σε σχέση με την χρυσή χρονιά του 2019. Αντίστοιχα ανοδικά κινούνται και οι οι πτήσεις από την Μ. Βρετανία, (φτάνουν στο +13% του 2019), από την Γαλλία (φτάνουν στο +11% σε σχέση με το 2019) και από την Αυστρία (φτάνουν στο +35% σε σχέση με το 2019).

«Οι προγραμματισμένες πτήσεις για την Αθήνα σε σχέση με το 2019 κινούνταν σε θεαματικά επίπεδα στις αρχές του 2020, μέχρι και την αρχή της πανδημίας. Η Αθήνα είχε αναδειχθεί σε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Μετά ήρθε η πανδημία και δημιούργησε για δύο χρόνια την μεγαλύτερη κρίση που έχουμε βιώσει μέχρι σήμερα στον τουριστικό και αεροπορικό κλάδο. Γι' αυτό το καλοκαίρι όμως τα μηνύματα είναι αισιόδοξα. Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το καλοκαίρι του 2022 περιμένουμε 43 νέα δρομολόγια, 8 νέους προορισμούς και 6 νέες αεροπορικές εταιρείες»ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Παπαδοπούλου.

Αντίστοιχα θετικές βλέπει τις προοπτικές για τον προορισμό της Αθήνας και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, τονίζοντας ότι οι επενδύσεις από πλευράς των επιχειρήσεων του τουρισμού οι οποίες συνεχίστηκαν ακόμα και εν μέσω πανδημίας, συμβάλλουν αισθητά σε αυτό.

«Από τον Μάιο και μετά τα νούμερα μοιάζουν να είναι, σε ποιοτικό επίπεδο τουλάχιστον, περίπου στα επίπεδα του 2019. Αν θα καλύψουμε ακριβώς τον αριθμό των αφίξεων δεν το ξέρουμε, αλλά οι τάσεις είναι ιδιαίτερα θετικές, ειδικά για τα πιο ποιοτικά ξενοδοχεία και καταλύματα» ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean, εκτιμώντας ότι από τον Μάιο και μετά μπορεί να έχουμε και ίσως θετικό πρόσημο συνολικά.

«Με χαρά βλέπουμε ότι οι επενδύσεις στο προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού αλλά και νέα προϊόντα και εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας. Έτσι τη φετινή χρονιά, με τις προοπτικές να είναι θετικές, έχουμε να παρουσιάσουμε μια Αθήνα ακόμη ομορφότερη και πιο πλούσια σε εμπειρίες από ότι πριν δύο χρόνια» προσέθεσε ο κ. Βασιλάκης.

Πλαισιώνοντας αυτή την συλλογική προσπάθεια η Aegean επένδυσε πέρα από την ανανέωση του στόλου της και στο νέο Business Lounge στην extra Schengen περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, προσφέροντάς στους επισκέπτες της Αγγλίας, της Αμερικής, του Καναδά, των Αραβικών χωρών αλλά και όλους όσους ταξιδεύουν από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας». Παράλληλα ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας, επένδυσε συνεχίζει να επενδύει στη δυναμική και τη διασυνδεσιμότητα της Αθήνας με ένα δίκτυο 116 απευθείας προορισμών σε 42 χώρες, 20 από τους οποίους νέους σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Προχωρούν τα έργα υποδομών

Στην ανάκαμψη συμβάλλει και η καθιέρωση της Αθήνας, τουλάχιστον προ πανδημίας, ως «city break» προορισμού, αλλά και οι επενδύσεις και οι κινηματογραφικές παραγωγές που ενισχύουν κι αναδεικνύουν την ιδιαίτερη ταυτότητα που αρχίζει να αποκτά η πρωτεύουσα. Αρωγός σε αυτό είναι και τα διάφορα έργα που ξεκίνησαν εν μέσω πανδημίας κι αναμένεται να ολοκληρωθούν προσεχώς στην πρωτεύουσα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

«Το μέλλον της Αθήνας είναι υπό κατασκευή. Η πόλη έχει ξυπνήσει από μια χειμερία νάρκη πολλών ετών με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να γίνονται έργα σε πολλά μέτωπα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Αθηναίων. Σύμφωνα με τον ίδιο τα έργα στο Σύνταγμα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες και η Πανεπιστημίου εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του έτους. Το πρώτο μέρος των έργων που υλοποιούνται στον Εθνικό Κήπο έχει ήδη παραδοθεί ενώ προχωρούν και τα έργα στον Λυκαβηττό - τελειώνει ο κύκλος των υποδομών και ξεκινούν τα έργα στα μονοπάτια.
Για την συνέχεια, συγκεκριμένα μέσα στο καλοκαίρι, θα αρχίσει η ανάπλαση στο Λόφο του Στρέφη και στην Ακαδημία Πλάτωνος. «Ένας από τους λόγους που έχουμε επιλέξει να αναπλάθουμε διάφορα σημεία των Αθηνών ανά τον χάρτη, είναι γιατί θέλουμε να διευρύνουμε την Αθήνα πέρα από το ιστορικό της κέντρο», εξήγησε ο κ. Μπακογιάννης.

Τις προοπτικές του προορισμού τόσο για φέτος όσο και για τα επόμενα χρόνια επισφραγίζει και η μέχρι τώρα πορεία του 8ου Travel Trade Athens. Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη στις δύο πρώτες ημέρες της έκθεσης στην οποία συμμετείχαν 93 ελληνικές επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου και 66 εκπρόσωποι της διεθνούς αγοράς, πραγματοποιήθηκαν 1.300 συναντήσεις, οι συμμετέχοντες των οποίων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους νόμους της αγοράς, της προσφοράς και της ζήτησης, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να εκθέσουν τα προϊόντα τους στο διεθνή ανταγωνισμό.

Στόχος η επιστροφή του συνεδριακού τουρισμού

Να θυμίσουμε ότι το 8ο Travel Trade Athens, που υλοποιείται από το Γραφείο Συνεδρίων του Δήμου Αθηναίων και διοργανώνεται από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ), στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της πόλης ως κορυφαίου προορισμού και των επιχειρήσεων του κλάδου, δίνοντας ωστόσο έμφαση στον κλάδο των συνεδρίων και των συναντήσεων. Διαχρονικά η διοργάνωση έχει φιλοξενήσει περισσότερους από 600 αγοραστές από περισσότερες από 35 χώρες και έχει διευκολύνει πάνω από 17.000 B2B συναντήσεις.

Ο φετινός στόχος είναι να ξανασυστηθεί η Αθήνα σε βασικές αγορές από Ευρώπη, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή και να επιστρέψει ο κλάδος των συνεδρίων και των συναντήσεων, αφού όπως επεσήμανε ο Βαγγέλης Βλάχος, διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΤΑ, διασφαλίζουν την ομαλή ροή των επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και το οικονομικό τους αποτύπωμα είναι τετραπλάσιο από εκείνο ενός συνέδρου αναψυχής.

«Η Αθήνα άλλωστε είχε επιτύχει το 2020 να αποτελεί τον 17ο προορισμός παγκοσμίως και 12ο στην Ευρώπη για συνέδρια και συναντήσεις. Η πορεία ανακόπηκε μόνο προσωρινά, κάτι που επιβεβαιώνει η πρόσφατη έρευνα της American Express Meetings and Events που κατατάσσει την Αθήνα 1η σε Ευρώπη και 5η παγκοσμίως ως προορισμό για συνέδρια και συναντήσεις το 2022» επεσήμανε ο κ. Βλάχος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Ο τρόμος του air condition - Η Τσεχία καρφώνει την Κύπρο - Τα περίεργα του Ικτίνου

Ανεβάζει ταχύτητα ο τουρισμός τον Μάιο

Τουρισμός: Οι προσδοκίες για αφίξεις κι έσοδα το 2022 - Οι αβεβαιότητες και οι προκλήσεις για την επόμενη ημέρα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider