Τα «πανιά» της κρουαζιέρας πολυτελείας φουσκώνει η Ελλάδα 

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα «πανιά» της κρουαζιέρας πολυτελείας φουσκώνει η Ελλάδα 
Από την Ελλάδα η επίσημη εκκίνηση των ταξιδιών του νέου κρουαζιερόπλοιου Crystal Symphony της  Crystal Cruises. Ανάκαμψη του κλάδου το 2023. Οι επιδόσεις σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Ώθηση στην κρουαζιέρα πολυτελείας αποκτά η Ελλάδα, έχοντας επιτύχει το 2023 να ανακάμψει από την πανδημία, τουλάχιστον από άποψη προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Οι προσδοκίες παραμένουν υψηλές και για τις επόμενες χρονιές, με τους φορείς του κλάδου να επισημαίνουν ωστόσο, ότι για να συνεχιστούν οι καλές επιδόσεις θα πρέπει να μπει ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα τόσο η διαχείριση των προορισμών και τα σχετικά έργα υποδομών (λιμάνια).

Από την Ελλάδα η επίσημη εκκίνηση των ταξιδιών του νέου κρουαζιερόπλοιου Crystal Symphony της Crystal Cruises

Το πιο πρόσφατο «βήμα» σε αυτό τον τομέα έγινε μόλις χθες, με την εκκίνηση των ταξιδίων του νέου κρουαζιερόπλοιου «Crystal Symphony» της εταιρείας Crystal Cruises από την χώρα μας. Το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο, το οποίο ανακαινίστηκε πλήρως μέσα σε 18 μήνες στα ναυπηγεία Fincantieri στην Τεργέστη με μια επένδυση που έφτασε συνολικά τα 160 εκατ. ευρώ, διαθέτει 300 σουίτες η μικρότερη εκ των οποίων ξεκινά από τα 50 τ.μ. και η μεγαλύτερη ξεπερνά τα 100 τ.μ. Παράλληλα διαθέτει εστιατόρια ειδικής εστίασης, όπως το Umi Uma by Nobu Matsuhisa Restaurant and Sushi Bar και την Osteria d’Ovidio, ένα νέο γήπεδο pickleball, χώρους ψυχαγωγίας και εκδηλώσεων, το νέο Aurōra Spa και μια κορυφαία στον κλάδο αναλογία χώρου προς φιλοξενούμενο (1 προς 93,1 κυβικά πόδια). Εντός του απασχολεί πάνω από 500 άτομα προσωπικό ενώ μπορεί να φιλοξενήσει έως και 606 επιβάτες.

Το Crystal Sumpony, έκανε την πρώτη επίσημή του εμφάνιση στον Πειραιά την 1η Σεπτεμβρίου, παρουσία της Υφυπουργού Τουρισμού Έλενας Ράπτη, της Προέδρου και Διευθύνουσας Συμβούλου της Crystal Cruises, Cristina Levis και του Σπύρου Αλμπέρτη, Αντιπροέδρου στις Λιμενικές Λειτουργίες, στο Σχεδιασμό Δρομολογίων και τη Διαχείριση Καυσίμων της Crystal Cruises. Από τον Πειραιά μάλιστα αναμένεται να ξεκινήσει και το παρθενικό του ταξίδι, πραγματοποιώντας 12 αφίξεις συνολικά στην χώρα μας το 2023.

«Το Crystal Symphony θα έχει σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας υψηλών απαιτήσεων στην Ελλάδα», ανέφερε ο ο Σπύρος Αλμπέρτης σημειώνοντας ότι από το 2025 αναμένεται να ενταχθεί και η Θεσσαλονίκη στο πρόγραμμα home porting. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «η Ελλάδα ως μπουτίκ τουριστικός προορισμός, ταιριάζει απόλυτα στο ύφος της Crystal Cruises. «Με προορισμούς που είναι μοναδικοί και ακόμα ανεξερεύνητοι μπορεί, με τη συνδρομή και τη δική μας, να γίνει ένα luxury destination, που ανταποκρίνεται στο κορυφαίο επίπεδο κρουαζιέρας, που προσφέρει η Crystal Cruises» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες δε, η ιδιοκτήτρια εταιρεία κάνει ήδη ασκήσεις επί χάρτου ώστε να τροποποιηθούν τα ωράρια των αφίξεων-προσεγγίσεων με στόχο να δίνει την δυνατότητα στους ταξιδιώτες να επισκέπτονται τα μνημεία της πρωτεύουσας κατά τις απογευματινές ώρες - όπου οι θερμοκρασίες δεν είναι τόσο υψηλές. Αν η συνθήκη αυτή ισχύσει - οι σκέψεις αφορούν την Ελλάδα και την Ιταλία - το κρουαζιερόπλοιο θα διανυκτερεύει στο λιμάνι Πειραιά, γεγονός που θα μπορούσε να αυξήσει τη δαπάνη ανά επισκέπτη τροφοδοτώντας την τοπική αγορά και αφήνοντας υπεραξία στον τόπο.

Ανάκαμψη του κλάδου το 2023

Η κίνηση αποκτά ιδιαίτερη σημασία ειδικά την τρέχουσα χρονιά όπου σύμφωνα με στελέχη του κλάδου η ανάκαμψη έχει επιτευχθεί. «Έχει πλέον χτιστεί η εμπιστοσύνη της κρουαζιέρας με τους επιβάτες και τα πλοία έχουν ανεβάσει το ποσοστό πληρότητας, που κάποιες εταιρείες ακόμα κρατούσαν χαμηλά, περί του 60% λόγω της μεταβατικής κατάστασης από τον covid-19». ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αλμπέρτης.

Σύμφωνα με τον ίδιο ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι τόσο στη Μεσόγειο όσο και στην Ελλάδα η τουριστική σεζόν συνέχεια μεγαλώνει. «Έχουμε εταιρείες που έχουν ξεκινήσει χειμερινές κρουαζιέρες, άρα σίγουρα οι αριθμοί στο τέλος του 2023 θα είναι πολύ ανεβασμένοι σε σχέση με το 2019. Αυτή τη στιγμή, τα στατιστικά της κρουαζιέρας δείχνουν μια αύξηση της τάξεως του 10% με 15%, με την πληρότητα στα πλοία να φτάνει στο 80% με 85%».

Την εκτίμηση της ανάκαμψη της κρουαζιέρας τουλάχιστον σε επίπεδο προσεγγίσεων, αν όχι πληροτήτων, ασπάζεται και ο κ. Αντώνης Γελασάκης, εκπρόσωπος του ΣΕΕΝ για θέματα κρουαζιέρας. «Μπορεί να μην έχουμε φτάσει ακόμα στο 100% της πληρότητας, αλλά από άποψη προσεγγίσεων το 2023 ανακτήθηκε το χαμένο έδαφος» ανέφερε χαρακτηριστικά. Σε αυτό το πλαίσιο ωστόσο επεσήμανε ότι το μεγάλο ζήτημα των υποδομών και της διαχείρισης προορισμών παραμένει και σε αυτό θα πρέπει να εστιάσουμε για να εκμεταλλευτούμε το θετικό μομέντουμ το οποίο έχει ήδη αποκτήσει η χώρα.

Οι επιδόσεις σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Τις προαναφερθείσες εκτιμήσεις των στελεχών επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Στην περίπτωση του ΟΛΠ για παράδειγμα ήδη από το 2022 καταγράφηκε διψήφια και τριψήφια αύξηση, 190% στην επιβατική κίνηση και 79% στον ελλιμενισμό πλοίων σε σύγκριση με το 2021. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2022 στο λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 677 αφίξεις, έναντι 622 το 2019, αύξηση της τάξεως του 9% σε σχέση με την προπανδημική χρονιά. Όσο για την τρέχουσα χρονιά, η Ελλάδα συμπεριλήφθηκε στους top καλοκαιρινούς προορισμούς για τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας και ο Πειραιάς κέρδισε μια θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων luxury Λιμανιών, σύμφωνα με την έκθεση CruiseTrends Ιουνίου της CruiseCompete, που βασίζεται σε δεκάδες χιλιάδες κρατήσεις. Αποτέλεσμα αυτού ήταν ήδη από τον Απρίλιο του 2023 να υπάρξουν κρατήσεις για τουλάχιστον 829 κρουαζιερόπλοια, μια αύξηση της τάξης του 22% σε σχέση με το 2022, όπου τα αποτελέσματα ήταν ήδη καλά.

Αντίστοιχα στον χάρτη της κρουαζιέρας μπήκε, εν μέσω πανδημίας, και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο το 2022, υποδέχτηκε 61 κρουαζιερόπλοια παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 260% σε σχέση με το 2021. Σε σχέση με το 2019 δε, το 2022 στη Θεσσαλονίκη οι επιβάτες σχεδόν επταπλασιάστηκαν (+654%) σε 36.670 από 4.865 και το λιμάνι βρέθηκε στην 12η θέση στον αριθμό επιβατών από την 26η θέση που βρισκόταν το 2019.

Όσο για την φετινή χρονιά, έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους ακόμα περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας, με τον προορισμό να αναμένεται να υποδεχτεί περίπου 70 κρουαζιέρες και 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια και με τις μισές αφίξεις να είναι homeporting και τις υπόλοιπες port of call.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χανιά: «Απόβαση» 4.888 επιβατών κρουαζιέρας

Μίλια μπροστά από τα ρεκόρ του 2019 κινείται η κρουαζιέρα το 2023

Κρουαζιέρα: Η Norwegian Cruise υποβαθμίσει τους στόχους για κέρδη, προκαλώντας «ναυάγιο» στη μετοχή

gazzetta
gazzetta reader insider insider