Με ούριο άνεμο «πλέει» και το 2025 η κρουαζιέρα

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Με ούριο άνεμο «πλέει» και το 2025 η κρουαζιέρα
Τι δείχνουν οι προκρατήσεις για τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Θετικό πρόσημο βλέπουν οι φορείς του κλάδου και το τρέχον έτος. Η περίπτωση της Σαντορίνης.

Με ούριο άνεμο δείχνει να πλέει η κρουαζιέρα στη χώρα παρά την πρόσκαιρη τρικυμία που σήκωσε η σεισμική δραστηριότητα της Σαντορίνης. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου δε, ακόμα κι αν οι προσεγγίσεις στο νησί μειωθούν, ο προορισμός θα αντικατασταθεί από άλλα ελληνικά λιμάνια, μην επηρεάζοντας το συνολικό αποτύπωμα του κλάδου.

Άνοδο το 2025 δείχνουν οι προκρατήσεις

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αναμενόμενης θετικής πορείας του κλάδου και το 2025, αποτέλεσαν οι εκτιμήσεις των στελεχών του ΟΛΠ κατά την πρόσφατη επίσκεψη της ενδεκαμελούς επιτροπής Κατασκευών και Μεταφορών του Μητροπολιτικού Συμβουλίου της Ίντσον. Παράγοντες του ΟΛΠ επεσήμαναν ότι οι στρατηγικές επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία έχουν συμβάλει καθοριστικά στην διαρκή ανάπτυξη της κρουαζιέρας οδηγώντας σε συνεχή αύξηση της επιβατικής κίνησης στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Προσέθεσαν δε ότι ο Πειραιάς συνεχίζει να ενισχύει και την θέση του ως homeport και πως βάσει των προκρατήσεων που υπάρχουν, η τρέχουσα χρονιά θα υπερβεί τις περσινές επιδόσεις, ξεπερνώντας την επίδοση ρεκόρ του 1 εκατ. επιβατών homeporting του 2024. Να θυμίσουμε ότι την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά εγκαινίασε για το 2025 το κρουαζιερόπλοιο MSC Sinfonia ήδη από τον Ιανουάριο, το οποίο έχει προγραμματίσει 52 αφίξεις στο λιμάνι έως το τέλος του έτους. Η MSC Cruises δε, με τα MSC Fantasia, MSC Armonia και το πολυτελές Explora I, αναμένεται να προσεγγίσει το λιμάνι 110 φορές το 2025.

Αντίστοιχα θετικές είναι οι προοπτικές και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και για τις προσεγγίσεις σε δημοφιλή νησιά. Να θυμίσουμε ότι στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης η κρουαζιέρα έχει κάνει πρεμιέρα ήδη από τις αρχές Φεβρουαρίου με το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Infinity της εταιρείας Celebrity Cruises, θυγατρικής του ομίλου της Royal Caribbean, το οποίο κατέπλευσε με υψηλή πληρότητα στον ΟΛΘ. Για την τρέχουσα χρονιά 20 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια από 14 κορυφαίες εταιρείες αναμένεται να πιάσουν λιμάνι στη Θεσσαλονίκη, με τα 10 εξ αυτών να προσεγγίζουν τον ΟΛΘ για πρώτη φορά.

Υψηλές προοπτικές παρατηρούνται και στην περίπτωση της Μυκόνου. Στο νησί των Ανέμων αναμένονται φέτος εννιακόσιες περίπου αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με περισσότερους από ενάμιση εκατομμύριο επιβάτες, έναντι 768 προσεγγίσεων με 1.290.000 επιβάτες του 2024, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας από το βήμα του 2ου Orancon Travel Forum 2025 που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα.

Ακόμα και σε μη δημοφιλείς προορισμούς μάλιστα αναμένεται αύξηση των προσεγγίσεων. Για παράδειγμα σύμφωνα με τα στοιχεία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, για το 2025 έχουν προγραμματιστεί 261 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο Κατάκολο, έναντι 217 το 2024, με τον αριθμό να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.

Σε κάθε περίπτωση την τρέχουσα χρονιά οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες συνολικά, σε 5.290 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια έναντι 5,55 εκατομμύρια επιβατών και 5.080 προσεγγίσεων του 2024 και έναντι 4800 προσεγγίσεων και 5,06 εκατ. επιβατών του 2023. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 4,5% σε επίπεδο επιβατών τον τελευταίο χρόνο και 14,6% στην διετία. Σε επίπεδο προσεγγίσεων δε η αύξηση εκτιμάται να φτάσει το 4% το 2025 έναντι του 2024 ενώ φτάνει το 10% την διετία 2023-2025.

Η περίπτωση της Σαντορίνης

Όσο για την Σαντορίνη, παρότι δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση για ακύρωση προσεγγίσεων, ο προβληματισμός συνεχίζει, χωρίς όμως να αναμένεται να επηρεάσει τις συνολικές αποδόσεις αφού σε ενδεχόμενη επιδείνωση της κατάστασης θα επιλεγούν άλλα λιμάνια ελληνικών νησιών. Σε κάθε περίπτωση οι φορείς της Σαντορίνης έχουν καταθέσει προτάσεις στην κυβέρνηση για τον τρόπο λειτουργίας της κρουαζιέρας προτείνοντας αντί για προσέγγιση στον όρμο των Φηρών τα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν το λιμάνι του Αθηνιού ή και να δημιουργηθεί προσωρινή προβλήτα στο Μονόλιθο ώστε να αποβιβάζονται οι επιβάτες με λάντζες στη στεριά.

Σημειωτέων ότι λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη η κυβέρνηση έχει παγώσει την επιβολή τέλους στην κρουαζιέρα, το οποίο θα επιβάρυνε τους επιβάτες με 20 ευρώ στην περίπτωση της Μυκόνου και της Σαντορίνης και με 5 ευρώ στα άλλα λιμάνια, την υψηλή περίοδο.

Αν η σχετική υπουργική απόφαση υπογραφεί το επόμενο διάστημα τα έσοδα από το τέλος εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ με τους φορείς να επισημαίνουν ότι θα πρέπει να επενδυθούν σωστά ώστε να βελτιωθούν υπηρεσίες και υποδομές προς εξυπηρέτηση και των πελατών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Με αυξήσεις στα ξενοδοχεία μπήκε η χρονιά

Τουρισμός: Δυναμικό παρών της Σαντορίνης στην έκθεση ITB Berlin 2025

Τουρισμός: Θετικά τα μηνύματα για την σεζόν από την διεθνή έκθεση του Βερολίνου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider