Ως νέο Παράρτημα στον Κώδικα του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) εντάχθηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας Διαφήμισης Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) του Συνδέσμου Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ).
Η αποδοχή του Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης ΜΗΣΥΦΑ του ΕΦΕΧ από το Δ.Σ. του ΣΕΕ, σηματοδοτεί την έναρξη της συνεργασίας των δύο φορέων σε ό,τι αφορά τον έλεγχο των διαφημίσεων προϊόντων ΜΗΣΥΦΑ και την τήρηση των κανόνων δεοντολογίας. Η συνεργασία αυτή είναι καθοριστικής σημασίας και μέσω αυτής ο ΕΦΕΧ αναγνωρίζεται πλέον ως βασικός συντελεστής στην προώθηση της υπεύθυνης διαφήμισης στον τομέα της υγείας. Παράλληλα, η αποδοχή του Κώδικα Δεοντολογίας ΜΗΣΥΦΑ από το ΣΕΕ υπογραμμίζει τη δέσμευση και των δύο φορέων στα υψηλότερα πρότυπα ηθικής διαφήμισης, καθώς και την αφοσίωσή τους στις υπεύθυνες πρακτικές μάρκετινγκ.
Αναφερόμενος σε αυτή τη συνεργασία, ο Γενικός Διευθυντής του ΕΦΕΧ κ. Θωμάς Δόκιος επισημαίνει: «Μας τιμά και είμαστε ευγνώμονες για την πρόσφατη αποδοχή του Κώδικα Δεοντολογίας μας από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας. Η δέσμευσή τους για την τήρηση των ηθικών προτύπων στον κλάδο αντανακλά μια κοινή αφοσίωση στην ακεραιότητα και την ευθύνη. Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση ενός αξιόπιστου και διαφανούς διαφημιστικού περιβάλλοντος για όλους. Επαινούμε το ΣΕΕ για την επιμελή εργασία του στην προώθηση ηθικών πρακτικών και προσβλέπουμε στη συνεχιζόμενη συνεργασία για τη διατήρηση των υψηλότερων προτύπων στον κλάδο μας».
Από τη πλευρά του ΣΕΕ, η Γενική Διευθύντρια κυρία Ελένη Δοντά δήλωσε: «Ο κλάδος των ΜΗΣΥΦΑ είναι εξαιρετικά σημαντικός, όσο και ευαίσθητος, αφού πρόκειται για προϊόντα που αφορούν άμεσα στην υγεία των καταναλωτών. Χρειάζεται γνώση, υπευθυνότητα και προσοχή για να συνεχίσει να αναπτύσσεται η αγορά δυναμικά, χωρίς προβλήματα. Χαιρετίζουμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την ένταξη του ΕΦΕΧ στο ΣΕΕ και την επικαιροποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης των ΜΗΣΥΦΑ και πιστεύουμε ότι η συνεργασία μας θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση όποιων ζητημάτων δεοντολογίας υπάρχουν στην επικοινωνία, προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων».
Η «ταυτότητα» του ΕΦΕΧ
Ο Σύνδεσμος ΕΦΕΧ εκπροσωπεί τις φαρμακευτικές εταιρείες μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, συμπληρωμάτων διατροφής και ιατροτεχνολογικών προϊόντων αυτοφροντίδας στην Ελλάδα για περισσότερα από 40 χρόνια.
Στόχος του ΕΦΕΧ είναι να καλλιεργήσει ένα περιβάλλον όπου οι Επαγγελματίες Υγείας, οι Αρχές Υγείας και οι Έλληνες πολίτες μπορούν πραγματικά να κατανοήσουν το πλεονεκτήματα και την αξία της αυτοφροντίδας, προωθώντας με αυτό το τρόπο ένα βιώσιμο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης για όλους.
Ο Σύνδεσμος είναι μέλος της Ευρωπαϊκού Ένωσης Αυτοφροντίδας AESGP, με ενεργή συμμετοχή στο Διοικητικό της Συμβούλιο.
Η «ταυτότητα» του ΣΕΕ
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι ο ανεξάρτητος φορέας αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, που σκοπό έχει να ελέγχει τις διαφημίσεις με βάση τους κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) και να προάγει τις αρχές και τις καλές πρακτικές της υπεύθυνης επικοινωνίας.
Ιδρύθηκε το 2003, σύμφωνα με το Νόμο 2863/2000, λειτουργεί στο πλαίσιο της αυτορρύθμισης / αυτοδέσμευσης και έχει ως τακτικά μέλη την ΕΔΕΕ, τον ΣΔΕ, τις ενώσεις των διαφημιστικών Μέσων (ΕΙΤΗΣΕΕ, ΕΙΗΕΑ, ΕΙΙΡΑ), την ένωση παραγωγών PACT και την ΕΡΤ. Το ΣΕΕ είναι μέλος της European Advertising Standards Alliance (EASA) και του International Council for Ad Self-regulation (ICAS).