Ικανοποίηση των ασθενών για τα νέα δεδομένα στα γραφεία «παραπόνων» των νοσοκομείων

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ικανοποίηση των ασθενών για τα νέα δεδομένα στα γραφεία «παραπόνων» των νοσοκομείων
Με χαρά και ικανοποίηση χαιρετίζει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, με την οποία ανακοινώνεται ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κανονισμός Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας. 

Με χαρά και ικανοποίηση χαιρετίζει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, με την οποία ανακοινώνεται ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κανονισμός Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.

Ο Κανονισμός αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου της αναβάθμισης και ανασχεδιασμού των εν λόγω Γραφείων, το οποίο σημειωτέον είχε παρουσιάσει η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας κα Λίλιαν Βιλδιρίδη, στην ετήσια εκδήλωση της Ένωσης, για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών.

Οι ασθενείς εκφράζουν την πεποίθηση ότι τα εν λόγω γραφεία των νοσοκομείων, τα οποία επιτελούν σημαντικό έργο και μέχρι σήμερα δεν είναι επαρκώς γνωστά και δεν έχουν αξιοποιηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε, μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση ενός ποιοτικού και ασθενοκεντρικού Συστήματος Υγείας στη χώρα μας, μέσω της θεσμικής και ποιοτικής αναβάθμισης τους, ώστε να καταστούν το κατεξοχήν σημείο αναφοράς και επαφής του Πολίτη με τις Υπηρεσίες Υγείας, αλλά και τη βασική πηγή πληροφόρησης για τα ανώτερα επίπεδα της διοίκησης αναφορικά με τα δυνατά και αδύναμα σημεία λειτουργίας των νοσοκομείων.

Σημαντικό βήμα

Στο πλαίσιο αυτό, τονίζει ότι η αναβάθμισή τους και η ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων του έργου τους στον σχεδιασμό δράσεων και πολιτικών, με ορίζοντα, αφενός, την ενίσχυση της προστατευτικής διάστασης των Γραφείων στο πεδίο προάσπισης και προαγωγής των δικαιωμάτων των ληπτών και ληπτριών υπηρεσιών υγείας, αφετέρου την περαιτέρω διασύνδεσή τους με την αξιολόγηση και συνεπώς την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, κρίνεται αναγκαία.

«Η κατάρτιση και εφαρμογή του ενιαίου κανονισμού Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων, στην οποία συνέβαλε και η Ένωση Ασθενών Ελλάδας, αποτελεί σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς η ύπαρξη προτυποποιημένων διαδικασιών δύναται να αποτελέσει σημαντικό διοικητικό εργαλείο για τους εργαζόμενους των γραφείων, αλλά και εχέγγυο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας στην εφαρμογή κάθε μεταρρύθμισης.
Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας δεσμεύεται ότι θα συμβάλει στα ανωτέρω και θα συνεχίσει την παραγωγική συνεργασία της με το Υπουργείο αλλά και με τους εργαζόμενους στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι ασθενείς.

Προς την κατεύθυνση αυτή, οι υπεύθυνοι των Γραφείων των Νοσοκομείων της χώρας, αλλά και οι υπεύθυνοι των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών για θέματα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που λειτουργούν στις Υγειονομικές Περιφέρειες της Χώρας έχουν προσκληθεί στο πρώτο Athens Patients' Forum, που συνδιοργανώνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας και το Γραφείο του Π.Ο.Υ. στην Αθήνα για την Ποιότητα της Υγειονομικής Περίθαλψης και την Ασφάλεια των Ασθενών, στις 20 Σεπτεμβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών (Ρηγίλλης & Βασ. Γεωργίου Β' 17 - 19, Αθήνα). Το Athens Patients' Forum θα εστιάσει σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την πολιτική υγείας και τις πρακτικές βελτίωσης των υπηρεσιών υγείας, με έμφαση στην ποιότητα και την ασφάλεια των ασθενών και την ενεργή συμμετοχή και εκπροσώπηση των ασθενών, ως μέσο διασφάλισης και συνεχούς αξιολόγησης της ποιότητας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε ανοδική τροχιά και το 2024 η αγορά φαρμάκων που διακινούνται σε ιδιωτικά φαρμακεία

Υγεία: Κίνδυνος για αναπνευστικές παθήσεις από μακροχρόνια έκθεση σε ατμοσφαιρική ρύπανση και έλλειψη πρασίνου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider