Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις το α' τριμήνου η Unilever, ως αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών, της σταθερής ζήτησης για τα premium προϊόντα της και την βελτίωση των επιδόσεών της σε ορισμένες αγορές.
Οι υποκείμενες πωλήσεις της ιδιοκτήτριας εταιρείας του Ben & Jerry's αυξήθηκαν κατά 3% στη διάρκεια του τριμήνου, περισσότερο από ότι ανέμεναν οι αναλυτές. Επιπλέον, η Unilever επιβεβαίωσε το guidance της για το σύνολο του έτους εκτιμώντας ότι οι πωλήσεις θα καταγράψουν άνοδο μεταξύ 3% και 5%. Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο η εταιρεία διόρισε νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Fernando Fernandez έπειτα από την παραίτηση του Hein Schumacher.
Επί του παρόντος, η Unilever βρίσκεται εν μέσω μίας μεταστροφής, εστιάζοντας σε τομείς υψηλότερης ανάπτυξης αλλά και στις πωλήσεις υποανεπτυγμένων εμπορικών σημάτων. Στα πλαίσια αυτά, έχει προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας αλλά και σε διάσπαση της μονάδας παγωτού η οποία θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Ολλανδίας την πρώτη Ιουλίου υπό την ονομασία The Magnum Ice Cream Company.
Όπως και οι ανταγωνίστριες εταιρείες της, η Unilever έχει πληγεί από την αύξηση του κόστους και εξακολουθεί να επιβάλει αυξήσεις τιμών σε καταναλωτές που ήδη φαίνεται να περιορίζουν σημαντικά τις δαπάνες τους. Επιπλέον, η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης στη βασική αγορά των ΗΠΑ και την αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Ωστόσο, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 6,2% στη Βόρεια Αμερική κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με τους όγκους να αυξάνονται επίσης, χάρη στις μάρκες περιποίησης που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιό της.
Η Unilever δήλωσε ότι ο άμεσος αντίκτυπος των αμερικανικών δασμών στην κερδοφορία αναμένεται να είναι «περιορισμένος και διαχειρίσιμος».
Ο πιο αδύναμος τομέας της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο ήταν το τμήμα αναδυόμενων αγορών, το οποίο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% των εσόδων του ομίλου. Ο όγκος πωλήσεων στη Λατινική Αμερική μειώθηκε κατά 3%, καθώς τα υψηλά επιτόκια στην περιοχή ώθησαν τους λιανοπωλητές να μειώσουν τα αποθέματα. Οι υποκείμενες πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, ενώ οι πωλήσεις στην Ινδονησία υποχώρησαν κατά 6,6%, αν και η Unilever αναμένει κάποια βελτίωση στις δύο αυτές αγορές κατά το δεύτερο εξάμηνο.
Για το σύνολο του έτους, η Unilever αναμένει βελτίωση του υποκείμενου περιθωρίου λειτουργικού κέρδους, σε σύγκριση με το 18,4% που είχε επιτευχθεί το 2024. Οι μετοχές της Unilever έχουν ενισχυθεί περισσότερο από 24% στους 12 μήνες μέχρι το κλείσιμο της Τετάρτης.