Τις εκτιμήσεις της για μετοχές του ευρύτερου χώρου των υποδομών που εντάσσονται, μεταξύ άλλων, στο εγχώριο σκέλος του «AF Universe» δημοσίευσε προ ημερών η εγχώρια χρηματιστηριακή Alpha Finance (ημερομηνία ανάλυσης 17 Φεβρουαρίου).
Στη λίστα με τις μετοχές που παρακολουθεί από «εκ του σύνεγγυς» η AF βρίσκονται και ονόματα όπως, μεταξύ άλλων, οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Τέρνα Ενεργειακή, Μυτιληναίος, Τιτάνας, Lamda Development, η ΔΕΗ, ο ΑΔΜΗΕ, το «δίδυμο των υδάτων» ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ ή και η Ελλάκτωρ. Μάλιστα, μία εξ αυτών, η μετοχή της Μυτιληναίος, ανήκει και στη…short list με τα top picks της AF, δυνητικά επισημαίνεται επίσης η ΔΕΗ (στροφή στις ΑΠΕ, η αποτίμηση έγινε πιο ελκυστική μετά την πρόσφατη διόρθωση) ως μία από τις εναλλακτικές επιλογές, ενώ για τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Τιτάνα, Lamda έχει δοθεί σύσταση «αγοράς» (buy, με medium risk) αλλά και τιμές – στόχοι που αφήνουν θεωρητικά περιθώρια ανόδου έως και 30%, 55% ή 70% ανά περίπτωση και περίσταση.
Για παράδειγμα, για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δίνει τιμή - στόχο τα 13 ευρώ, ήτοι περιθώριο ανόδου σχεδόν 38% (σε σχέση με την τιμή που είχε η μετοχή στο ταμπλό), σύσταση buy και ρίσκο medium.
Για την «ομόσταυλη» ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ο πήχης τέθηκε από τους αναλυτές της Alpha Finance στα 14,6 ευρώ, ήτοι ανοδικό περιθώριο 13%, με σύσταση buy (επίσης θεωρείται medium risk).
Για τον Μυτιληναίο (ένα από τα top pick - ισχυρό προφίλ ανάπτυξης κερδοφορίας, υψηλές τιμές αλουμινίου) ο πήχης για τη μετοχή θεωρητικά μπήκε στα 20,12 ευρώ, δηλαδή η AF «είδε» ανοδικό περιθώριο 30%. Και εδώ η σύσταση είναι buy (medium risk).
Για τον Τιτάνα η τιμή - στόχος μπήκε στα 23,46 ευρώ (ανοδικό περιθώριο 71%), με σύσταση buy και επίσης medium risk.
Για τον τίτλο της Lamda Development ο πήχης τέθηκε στα 10,9 ευρώ, ήτοι ανοδικό περιθώριο 56%, με τη σύσταση και εδώ να είναι για «αγορά» (medium risk).
Αν επιχειρήσουμε να… διευρύνουμε τον τομέα των υποδομών, για τη ΔΕΗ δίνει τιμή – στόχο τα 14 ευρώ (από 12,9 ευρώ προηγουμένως), με σύσταση buy για τη μετοχή της (αλλά high risk) και δυνητικό ανοδικό περιθώριο 69%.
Επίσης, για τη μετοχή του ΑΔΜΗΕ (Συμμετοχών) ο πήχης τέθηκε από τους αναλυτές της AF στα 3,08 ευρώ (medium risk) με σύσταση «αγοράς». Αρα, η AF έβλεπε ανοδικό περιθώριο 24%.
Να σημειωθεί πάντως ότι για 3 μετοχές, τις 2 των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ αλλά και την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, για την ώρα η AF αποφεύγει να θέσει τον πήχη σε κάποιο επίπεδο (τιμή – στόχος), έχοντας απλά τις περιπτώσεις αυτές υπό αναθεώρηση (under review),
Για την ιστορία, η τιμή – στόχος για τον τίτλο του ΟΤΕ τέθηκε στα 16 ευρώ, για τον ΟΠΑΠ στα 14,3 ευρώ, για τη Jumbo στα 18,4 ευρώ, τη Fourlis στα 5,9 ευρώ, τα ΕΛΠΕ στα 7,32 ευρώ, τη Motor Oil στα 17,2 ευρώ, την ΕΧΑΕ στα 5,1 ευρώ, την Papoutsanis στα 2,89 ευρώ, ενώ οι τίτλοι των Coca Cola Hellenic και Aegean Airlines βρίσκονται σε καθεστώς «under review».
Η Μυτιληναίος αποτελεί, κατά την AF, «μια νέα κατάσταση πράσινης μετάβασης εν μέσω ευνοϊκού κύκλου εμπορευμάτων». Η εταιρεία απολαμβάνει ισχυρή κερδοφορία, αποδεικνύεται ανθεκτική κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19, ενώ προετοιμάζεται για την επόμενη φάση ενός επεκτατικού κύκλου. Η διοίκησή της επαναλαμβάνει τις εκτιμήσεις της για καθαρή κερδοφορία για την τρέχουσα χρήση σε €260 εκατ. «Παραμένουμε εποικοδομητικοί για τη μετοχή, με τη Μυτιληναίος να είναι μεταξύ των κορυφαίων επιλογών μας για το τρέχον έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τρέχουσες τιμές του αλουμινίου κυμαίνονται σε >3.000$ ανά τόνο, πράγμα που υποστηρίζει την κερδοφορία του Ομίλου», καταλήγει η AF. Η οποία προβλέπει δείκτη EV/EBITDA στο 7.7x και 6.6x για το 2022 και 2023 αντίστοιχα, μερισματική απόδοση 3.7% και 4.7% αντίστοιχα στη διετία, έσοδα 3,302 δις ευρώ το 2022 και στα 3,328 δις το 2023, EBITDA στα 443 εκατ. ευρώ και 527 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και Net income 220 εκατ. και 276 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα EPS ανά μετοχή προβλέπονται σε 1.61 και 2.02 αντίστοιχα για 2022 και 2023, το ταμείο σε 736 εκατ. και 836 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, τα συνολικά assets σε άνω των 5 και 5,3 δις ευρώ για τη προσεχή διετία, τα δάνεια σε 1,746 δις και 1,827 δις ευρώ αντίστοιχα.
Για τη Lamda Development εκτιμά ότι «το έργο του Ελληνικού θα μεταμορφώσει τον όμιλο». Σύμφωνα με την AF, η Lamda Development κατέχει σήμερα ακίνητη περιουσία λιανικής στο χαρτοφυλάκιό της που περιλαμβάνει τρία από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα στην Ελλάδα. Προφανώς, η λειτουργία των εμπορικών κέντρων επλήγη από την εξάπλωση του COVID-19. Βάσει αυτού, η AF εκτιμά ότι μετά την πανδημία, η ανάκαμψη του εγχώριου τομέα ακινήτων είναι πιθανό να επιταχυνθεί. Σημειώνει ότι οι αποδόσεις στα εμπορικά κέντρα του ομίλου κυμαίνονται μεταξύ 6,8-8,6%, έναντι μέσου όρου 5-5,5% παρόμοιων ιδιοκτησιών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το έργο του Ελληνικού είναι η μεγαλύτερη επένδυση με ιδιωτική χρηματοδότηση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει ένα από τα μεγαλύτερα μητροπολιτικά πάρκα της Ευρώπης, πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, δύο εμπορικά κέντρα, ένα ολοκληρωμένο θέρετρο καζίνο και αρκετούς χώρους αναψυχής. «Συνολικά, η θετική μας στάση απέναντι στον όμιλο οφείλεται στην αναμενόμενη προσαύξηση αξίας του έργου του Ελληνικού καθώς και από τις βελτιωμένες προοπτικές του λιανικού ενεργητικού του χαρτοφυλακίου της Lamda», αναφέρει η AF. Προσθέτει ότι η διοίκηση της εισηγμένης αναμένει ότι η NAV του ομίλου θα φτάσει τα 2,8- 3,2 δισ. ευρώ (16-18 ευρώ ανά μετοχή) έως το 2025. Συγκεκριμένα, η NAV της πρώτης φάσης του έργου του Ελληνικού αναμένεται να εισφέρει τα 0,6-0,8 δις. ευρώ έως το 2025, με την παραγόμενη NAV της δεύτερης φάσης να αναμένεται στις 0,8-1 δ ευρώ, ενώ η NAV βάσει υφιστάμενης εικόνας εκτιμάται σε 1,4 δισ. ευρώ. Η χρηματιστηριακή κάνει και λόγο ότι υπάρχουν κίνδυνοι εκτέλεσης, καθώς η άνοδος στις τιμές των πρώτων υλών έχει αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος κατασκευής. Προβλέπει δείκτη EV/EBITDA 12.0x και 8.8x για το 2022 και 2023 αντίστοιχα, EV/Adj. EBITDA σε 16.9x και 16.1x αντίστοιχα, FCF (free cash flow yield) στο 2.7% και 2.3% για το 2022 και 2023 αντίστοιχα, EBITDA στα 94 εκατ. ευρώ και 126 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, EBITDA Adjusted σε 67 εκατ. και 69 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και net income στα 21 εκατ. και 44 εκατ. ευρώ για το 2022 και 2023 αντίστοιχα, αλλά και δείκτη RoE στο 9.2% και 8.7% αντίστοιχα.
Για τον Τιτάνα (πράσινη μετάβαση εν μέσω πληθωρισμού κόστους και αύξησης των δαπανών για υποδομές, έχει ως τίτλο), σημειώνει ότι οι δαπάνες για υποδομές αυξάνονται σε πολλές χώρες, δημιουργώντας τα θεμελιώδη για την αύξηση του όγκου. Η αγορά των ΗΠΑ συνεχίζει να συνεισφέρει λειτουργική κερδοφορία, κοντά στο 60%, με το πρόσφατο νομοσχέδιο για τις υποδομές να επιφέρει μελλοντική δυναμική για την αύξηση του όγκου. Η AF αναφέρει ότι προβλέπεται αύξηση της ζήτησης κατά 15% την περίοδο 2020-24, για αυτό και η εισηγμένη επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγών στον τερματικό σταθμό Tampa Bay στη Φλόριντα. Η Τιτάν βρίσκεται επίσης σε καλή θέση εν όψει της ανοδικής πορείας της ζήτησης στην Ελλάδα, λόγω του Ταμείου Ανάκαμψης και κεφαλαίων που θα στραφούν σε υποδομές και κατασκευαστικές δαπάνες για την περίοδο 2022-2027. Κατά τη χρηματιστηριακή έχουν προκύψει επίσης αρκετές παράμετροι που θα παίξουν ρόλο μέσα στο επόμενο έτος, δηλαδή η ενέργεια, οι εμπορευματικές μεταφορές και η αύξηση του κόστους στις πρώτες ύλες, που θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει πιο έντονο στα επόμενα τρίμηνα. Η δυνατότητα συνεχούς μεταβίβασης στον τελικό πελάτη του υψηλότερο κόστους, με το τρέχον περιβάλλον τιμολόγησης σε γεωγραφικά τμήματα που εμφανίζονται υποστηρικτικά, θα είναι κρίσιμης σημασίας για τη διατήρηση των περιθωρίων κερδοφορίας. Για την εισηγμένη εκτιμάει δείκτη EV/EBITDA στο 5.7x για το 2022 και στο 5.4x για το 2023, μερισματική απόδοση 4.1% και 4.8% αντίστοιχα, FCF (free cash flow yield) στο 7.2% και 9.3% για το 2022 και 2023 αντίστοιχα, έσοδα στα 1,674 δις ευρώ και 1,751 δις ευρώ αντίστοιχα, EBITDA στα 314 εκατ. ευρώ το 2022 και στα 330 εκατ. το 2023, Net income στα 99 εκατ. ευρώ και 110 εκατ. (το 2023).
Για την ΕΥΔΑΠ (αναφέρει ότι η υπομόχλευση θα μπορούσε να εξαγάγει αξία) σημειώνει ότι έλυσε το μακροχρόνιο θέμα της με το ελληνικό κράτος που περιλαμβάνει την προμήθεια ακατέργαστου νερού και την ανανέωση της άδεια για την Αθήνας. Το επόμενο βήμα αφορά στην αναδιάρθρωση του ισολογισμού της σε μια πιο βέλτιστη κεφαλαιακή διάρθρωση. Επί του παρόντος, λέει η AF, με καθαρά μετρητά ύψους 450 εκατ. ευρώ, η μετοχική αξία είναι σε κίνδυνο καθώς η εταιρεία δεν εκμεταλλεύεται τα ιδιαίτερα χαμηλά επιτόκια. Ο εξορθολογισμός ως προς τη δομή κεφαλαίου θα είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερες αποδόσεις των μετόχων. Για την ΕΥΔΑΠ προβλέπει δείκτη EV/EBITDA 6.1x για το 2022 και 6.5x για το 2023, μερισματική απόδοση 3,7% και 3,6% αντίστοιχα για 2022 και 2023 και EPS/μετοχή 0,43 και 0,41 αντίστοιχα. Προβλέπει επίσης έσοδα 330 εκατ. ευρώ το 2022 και 332 εκατ. ευρώ το 2023, EBITDA στα 79 εκατ. ευρώ και καθαρό αποτέλεσμα θετικό κατά 43 εκατ. και 42 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και ROE (return on equity) 3,6%.
Για τον ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (Buy | Medium Risk) προβλέπει δείκτη EV/EBITDA στο 7.7x και 8.1x για το 2022 και 2023 αντίστοιχα, μερισματική απόδοση 5.0% και 4.6% αντίστοιχα, έσοδα 317 εκατ. ευρώ και 326 εκατ. ευρώ για 2022 και 2023 αντίστοιχα, EBITDA 238 εκατ. ευρώ και 245 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και κέρδη 110 εκατ. και 102 εκατ. ευρώ για το 2022 και 2023 αντίστοιχα. Επίσης, η AF εκτιμάει ROE στο 7.4% και 7.2% αντίστοιχα και μερισματική απόδοση 4,8% και 9,6% αντίστοιχα.
Για τη ΔΕΗ εκτιμά δείκτη EV/EBITDA στο 4.3x, 5.6x και 5.3x για το 2022, 2023 και 2024 αντίστοιχα, έσοδα 5,211 δις ευρώ, 5,101 δις ευρώ και 4,881 δεις ευρώ αντίστοιχα, EBITDA στα 859 εκατ. ευρώ, 956 εκατ. ευρώ και 1,317 δις ευρώ αντίστοιχα.
Για την ΕΥΑΘ εκτιμάει δείκτη EV/EBITDA στο 4.8x και 4.5x την περίοδο 2022-2023, μερισματική απόδοση 5,5%. Για την ΕΥΑΘ εκτιμάει ROE 11.7% και 13.1% αντίστοιχα για 2022 και 2023.
«Οι παραχωρήσεις και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οδηγούν στην ανάπτυξη», είναι ο τίτλος που ταιριάζει, κατά την AF, στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δραστηριοποιείται αυτή τη στιγμή στους πλέον υποσχόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, προσφέροντας έκθεση και στους δύο ως ηγέτης ΑΠΕ στην Ελλάδα (Τέρνα Ενεργειακή) και ως ο μεγαλύτερος όμιλος στον τομέα των εγχώριων παραχωρήσεων. «Πιστεύουμε ότι η μετοχή έχει περιορισμένο καθοδικό κίνδυνο, από τη στιγμή που οι διανομές μετρητών από τις παραχωρήσεις είναι σταθερές και προβλέψιμες. Επιπλέον, ο βραχίονας των ΑΠΕ παράγει έσοδα με βάση σταθερά τιμολόγια τροφοδοσίας σε έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα, που μοιάζει με τις δραστηριότητες παραχώρησης», αναφέρει η AF. Τονίζεται το γεγονός ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS αποτελούν την στην κοινοπραξία που κέρδισε την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια (η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με 75%). Επιπλέον, συμμετέχει με 33% στην παραχώρηση του αεροδρομίου Καστελίου, ενώ κατέχει εξ ολοκλήρου τις παραχωρήσεις της Κεντρικής Οδού και της Νέας Οδού. Το τμήμα ΑΠΕ λειτουργεί σήμερα 895MW, ενώ άλλα 400 MW βρίσκονται υπό κατασκευή. Το pipeline έργων περιλαμβάνει επιπλέον 1,7 GW που στοχεύει η Terna Energy να εγκαταστήσει την επόμενη πενταετία, προσφέροντας στον όμιλο ισχυρά κέρδη και δυνατότητες ανάπτυξης. Επίσης, η επικείμενη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την άδεια καζίνο στο Ελληνικό θα μπορούσε να προσφέρει σημαντική ροή εσόδων και διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων του ομίλου. Συνολικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στοχεύει στη δημιουργία ετήσιων ταμειακών ροών άνω των 300 εκατ. ευρώ από το 2025, λόγω των νέων επενδύσεων.
Η AF κάνει αναφορά και για τη «συγγενική» ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή για την οποία εμφανίζεται θετική εκτιμώντας ότι το επενδυτικό της πλάνο προσφέρει ισχυρή αύξηση κερδών, ενώ οι προοπτικές ΑΠΕ στην Ελλάδα είναι ευνοϊκές, με σημαντικό περιθώριο για πρόσθετες επενδύσεις. «Πιστεύουμε ότι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είναι επίσης ένα αξιοπρεπές μερισματικό play, με διανομές να προσφέρουν απόδοση 4-5% τα τελευταία 3 χρόνια. Επιπρόσθετα, παρουσιάζει περιορισμένο αρνητικό κίνδυνο», κατά την άποψη της Alpha Finance.