Με αρνητικά πρόσημα ολοκληρώθηκαν οι συνεδριάσεις της Τρίτης στα σημαντικότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, καθώς οι εντεινόμενοι φόβοι αναφορικά με την επιστροφή της οικονομίας της Ευρωζώνης σε ύφεση εξακολουθούν να δίνουν τον τόνο στις συναλλαγές, ενώ μόλις χθες η επικεφαλής της Citigroup εκτίμησε πως η ευρωπαϊκή οικονομία αναπόφευκτα θα βρεθεί σε ύφεση στο προσεχές μέλλον.
Πιο αναλυτικά, ο πανευρωπαϊκός δείκτης STOXX 600 έκλεισε στις 431,76 μονάδες, σημειώνοντας απώλειες 1,09%, με τους κλάδους των ταξιδίων και του λιανικού εμπορίου να οδηγούν την πτώση, υποχωρώντας κατά 3%, ενώ ο τεχνολογικός τομέας έχασε περίπου 2,5%. O Eurostoxx 50 έκλεισε στις 3.650,22 μονάδες, σημειώνοντας απώλειες 1,57%.
Στους εγχώριους δείκτες, ο γερμανικός DAX στην Φρανκφούρτη διαμορφώθηκε στις 13.919 μονάδες με απώλειες 1,8%, ενώ στο Παρίσι ο δείκτης CAC 40 έκλεισε με πτώση 1,66% στις 6.253 μονάδες.
Στο Λονδίνο, ο βρετανικός FTSE 100 ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στις 7.484 μονάδες, υποχωρώντας κατά 0,39%, ενώ στο Μιλάνο ο ιταλικός FTSE MIB διαμορφώθηκε στις 23.876 μονάδες, με πτώση 1,08%. Μοναδική εξαίρεση στο αρνητικό κλίμα, ο δείκτης IBEX 35 στην Ισπανία, που έκλεισε με οριακή άνοδο 0,06% στις 8.631 μονάδες.
Στο ταμπλό, «βουτιά» 14% σημείωσε ο τίτλος της βρετανικής Drax Group μετά την υποβάθμισή του από την Citi, ενώ στο αντίποδα κέρδη άνω του 10% κατέγραψε η μετοχή της δανέζικής εταιρείας κατασκευής προϊόντων για ενίσχυση της ακοής GN Store Nord.
Μάκρο
Ο κρατικός δανεισμός της Βρετανίας τον Απρίλιο ανήλθε στα 18,6 δισ. λίρες στερλίνες, μειωμένος κατά 5,6 δισ. λίρες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Παράλληλα, με τους υψηλότερους ρυθμούς από το 2009 ακριβαίνουν τα τρόφιμα στα ράφια των καταστημάτων στην Βρετανία, καθιστώντας σχεδόν «απλησίαστα» για τα νοικοκυριά.
Βελτιωμένο εμφανίζεται το κλίμα μεταξύ των Γερμανών εξαγωγέων τον Μάιο, παρά τα προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα που επιβαρύνουν τον κλάδο. Σύμφωνα με έκθεση του Ifo institute, ο δείκτης προσδοκιών για εξαγωγές αυξήθηκε στις 4,5 μονάδες, σε σχέση με τις 3 μονάδες τον Απρίλιο, όμως οι Γερμανοί κατασκευαστές παραμένουν επιφυλακτικοί και τα προβλήματα logistics συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό βάρος.