Διατήρησαν το θετικό momentum τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια την Τετάρτη, παρά την απροσδόκητη άνοδο του πληθωρισμού της ευρωζώνης, o οποίος δεν μείωσε το επενδυτικό ενδιαφέρον, με τους traders να στρέφουν την προσοχή τους κυρίως στα εταιρικά αποτελέσματα αλλά και την απόφαση της Federal Reserve για τα επιτόκια.
Ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 σημείωσε άνοδο 0,79% στις 518,14 μονάδες, με τις μετοχές της τεχνολογίας να σημειώνουν άλμα 2,68%. Η ολλανδική εταιρεία τσιπ ASML ηγήθηκε των κερδών, με τη μετοχή να φτάνει μέχρι και στο +10%, μετά το δημοσίευμα του Reuters που ανέφερε πως η εταιρεία θα μπορούσε να εξαιρεθεί από τους εκτεταμένους περιορισμούς εξαγωγών των ΗΠΑ που αφορούν τον εξοπλισμό κατασκευής τσιπ στην Κίνα. Η μετοχή τελικά ενισχύθηκε κατά 5,5%.
Ο Eurostoxx 50 έκλεισε στο +0,70% στις 4.874 μονάδες. Στους επιμέρους δείκτες, ο βρετανικός FTSE 100 στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου κέρδισε 1,14% στις 8.368 μονάδες, ο γερμανικός DAX στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης σημείωσε άνοδο 0,55% στις 18.526 μονάδες ενώ ο γαλλικός CAC 40 κέρδισε 0,76% στις 7.531 μονάδες. Στην ευρωπαϊκή περιφέρεια, ο ιταλικός FTSE MIB διολίσθησε 0,46% στις 33.751 μονάδες, ενώ στην Ισπανία ο δείκτης IBEX 35 αποδυναμώθηκε 1,21% στις 11.066 μονάδες.
Όσο αφορά την Ευρωζώνη, ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,6% τον Ιούλιο πάνω από το 2,5% του Ιουνίου και από τις προβλέπεις των αναλυτών και της αγοράς. Εξετάζοντας τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού της ζώνης του ευρώ, οι υπηρεσίες είχαν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό τον Ιούλιο (4,0%, έναντι 4,1% τον Ιούνιο), ακολουθούμενες από τα τρόφιμα, το αλκοόλ και τον καπνό (2,3%, έναντι 2,4% τον Ιούνιο), την ενέργεια (1,3%, έναντι 0,2% τον Ιούνιο) και τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (0,8%, έναντι 0,7% τον Ιούνιο).
Στα ταμπλό, η μετοχή της HSBC ενισχύθηκε κατά 4,31% αφού η βρετανική τράπεζα κατέγραψε μικρή μείωση στα κέρδη προ φόρων το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά παρ' όλα αυτά ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών, ανακοινώνοντας επίσης επαναγορά μετοχών ύψους 3 δισ. δολαρίων.
Η μετοχή του γίγαντα αθλητικών ειδών Adidas έκλεισε στο -2,24% αφού η εταιρεία μπορεί να σημείωσε άνοδο μετά την τριμηνιαία αύξηση 19% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις -μάλιστα η έκθεση «εντυπωσιακή» περιφερειακή ανάπτυξη που έφτασε το 9% στην Κίνα-, ωστόσο τα απούλητα Yeezy, το brand που είχε δημιουργήσει Κάνιε Γουεστ παραμένουν βάρος στην εταιρεία, η οποία σχεδιάζει να τα πουλήσει «τουλάχιστον» σε τιμές κόστους, θέλοντας να περιορίσει τις ζημίες.