Ακολουθώντας τη πανευρωπαϊκή τάση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων -και όχι μόνο- στην ελληνική αγορά, κατέρρευσαν κατά 80,2% τον Απρίλιο, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2019. Πιο συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν 2.434 νέα αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, σε αντίθεση με τα 12.303 που ταξινομήθηκαν τον περσινό Απρίλη.
-72,4% ήταν και το “σκορ” στις μοτοσικλέτες, με 922 μονάδες έναντι των 3.336 πέρυσι, ενώ -82,5% είδαμε και στα λεωφορεία, με μόλις 7 ταξινομήσεις, την ώρα που αυτές έφτασαν τις 40 τον Απρίλιο του 2019. Λίγο μικρότερη ήταν η πτώση στα επαγγελματικά φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, των οποίων οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 32,9%, με 444 αυτοκίνητα έναντι 662 τον Απρίλιο του 2019.
Τραγικό και το τετράμηνο
Η σημαντική πτώση πωλήσεων του Απριλίου αλλά και του Μαρτίου επηρέασαν και τις πωλήσεις του πρώτου τετραμήνου του 2020. Αν και οι πρώτοι δύο μήνες, προ κορονοϊού δηλαδή, έδειχναν ότι το 2020 θα είναι ακόμη πιο δυνατό από το 2019 με αυξημένες πωλήσεις, οι επόμενοι δύο μήνες έφεραν την... καταστροφή. Το τετράμηνο τελικά, έκλεισε με 23.824 αυτοκίνητα, την ώρα που το αντίστοιχο του 2019 είχε 38.592, δηλαδή μιλάμε για απώλειες της τάξεως του 38,3%. Παρακάτω βλέπουμε αναλυτικό πίνακα που εξηγεί τα πάντα με αριθμούς.
Πάντως, κρίνοντας από τις λίγες πωλήσεις που έγιναν, οι αγαπημένες κατηγορίες του Έλληνα αγοραστή συνεχίζουν να είναι τα supermini, τα μικρά SUV κατηγορίας B, τα μικρομεσαία οικογενειακά και τα μεσαία SUV. O πίνακας παρακάτω μας δείχνει ότι κάποιες κατηγορίες, κέρδισαν σε μερίδιο αγοράς επωφελούμενες από τις μειωμένες ταξινομήσεις, τόσο σε μηνιαίο επίπεδο (από Απρίλιο σε Απρίλιο) όσο και σε τετραμήνου, που μας δίνει και μια πιο αντικειμενική άποψη για τις τάσεις της αγοράς.
Δραματική η εικόνα σε όλη την Ευρώπη
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχει ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) αλλά και ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τα αποτελέσματα της χώρας μας είναι λίγο πίσω σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρώπης, όπως βλέπουμε παρακάτω. Ωστόσο, το ποσοστό της υποχώρησης βρίσκεται άνω του μέσου όρου μιλώντας για τη γενικότερη εικόνα τριμήνου, κάτι που οφείλεται στην ανοδική τάση που έδειξε η χώρα μας τους πρώτους δύο μήνες. Φυσικά μιλάμε πάντα για ποσοστά πωλήσεων και όχι για απόλυτους αριθμούς. Οι τελευταίοι δεν έχουν καμία σχέση με τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης.