Ολοένα και περισσότερες χώρες ανακοίνωσαν πως την επόμενη δεκαετία οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων θα καταργηθούν, σε μια σειρά μέτρων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Όμως ο Πρωθυπουργός της Τσεχίας, Αντρέι Μπαμπίς, σε δηλώσεις του τέθηκε αντίθετος με το μέτρο αυτό.
Ο Μπαμπίς θα αναλάβει την προεδρία της Ε.Ε. στο δεύτερο μισό του 2022 και προτεραιότητά του είναι το θέμα της απαγόρευσης των πωλήσεων των μη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Δεν θα συμφωνήσουμε με την κατάργηση πωλήσεων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Είναι αδύνατο. Δεν μπορούμε να επιβάλλουμε αυτό που επινόησαν οι φανατικοί οικολόγοι στο Ευρωκοινοβούλιο», δήλωσε ο Τσέχος Πρωθυπουργός στο τοπικό μέσο iDnes.
Η «Πράσινη Ευρωπαϊκή Συμφωνία», προβλέπει τη μείωση του μέσου όρου των ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 55% έως το 2030 και 100% έως το 2035. Αυτό σημαίνει πως όλα τα νέα μοντέλα που θα λανσάρονται στην αγορά πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Επιπλέον ο Μπαμπίς υποστήριξε πως η χώρα του θα στηρίξει την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας τις υποδομές που απαιτούνται για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά δεν θα επιδοτήσει την παραγωγή τους. Παρά το σχετικά μικρό μέγεθός της, η Τσεχία έχει το 16ο μεγαλύτερο ΑΕΠ στην Ευρώπη και είναι ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, η αυτοκινητοβιομηχανία καλύπτει σχεδόν το ένα τρίτο της τσεχικής οικονομίας, με εταιρείες όπως η Skoda, η Toyota και η Hyundai να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στη χώρα.