Την μεταφορά μέρους της παραγωγής καλωδιώσεων για αυτοκίνητα από την Ουκρανία στην Τσεχία, ανακοίνωσε η Skoda. Η ρωσική εισβολή επιδείνωσε τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων, καθώς από την Ουκρανία προμηθεύονται πρώτες ύλες και εξαρτήματα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία Leoni που διατηρεί στα δυτικά της Ουκρανίας εργοστάσιο παραγωγής καλωδιώσεων και είναι ο μεγαλύτερος σχετικός προμηθευτής της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παραγωγή είχε σταματήσει για αρκετές εβδομάδες πριν ξαναρχίσει με μειωμένες βάρδιες.
Ως συνέπεια του Πολέμου στην Ουκρανία, η Skoda είχε αναγκαστεί να διακόψει την παραγωγή του ηλεκτρικού Enyaq iV για οκτώ εβδομάδες, από τις 3 Μαρτίου, λόγω έλλειψης καλωδιώσεων. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, η Skoda κατάφερε εντός πέντε εβδομάδων να μεταφέρει – εν μέρει – την παραγωγή καλωδιώσεων από την Ουκρανία στο κεντρικό της εργοστάσιο, στο Μλαντά Μπόλεσλαβ.
Εκεί απασχολούνται πλέον 35 γυναίκες από το εργοστάσιο της Leoni στο Λβιβ, οι οποίες εκπαιδεύουν νέους εργαζομένους πάνω στην παραγωγή καλωδιώσεων. Ήδη παράγονται καλώδια για το Fabia Combi και σύντομα θα αρχίσει η παραγωγή για τα Octavia, Kodiaq, Karoq και Superb.
Η Skoda θα εξασφαλίσει επιπλέον καλωδιώσεις για το Enyaq iV από την εταιρεία Kromberg & Schubert, η οποία διαθέτει εργοστάσια στο Μαρόκο και την Ουκρανία.