Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motor ανακοίνωσε ότι θα κλείσει τα ευρωπαϊκά κεντρικά της γραφεία στο Μόναχο της Γερμανίας, επικαλούμενη δύσκολες συνθήκες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και την απειλή δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικά εισαγόμενα οχήματα. Το κλείσιμο θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Αυγούστου, με αποτέλεσμα την απώλεια 100 θέσεων εργασίας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Great Wall που μίλησε στο Automotive News Europe.
Παρά το κλείσιμο, η εταιρεία θα συνεχίσει να πουλά αυτοκίνητα στις ευρωπαϊκές της αγορές αλλά η διοίκηση των δραστηριοτήτων στην περιοχή θα γίνεται από την Κίνα. Η επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ιδιαίτερα στη Γερμανία, καθώς και οι μεγάλες εκπτώσεις από τους ανταγωνιστές, αναφέρθηκαν ως παραδείγματα των δύσκολων συνθηκών της αγοράς. Ο εκπρόσωπος ανέφερε επίσης την «πολύ συγκεκριμένη απειλή τιμωρητικών φόρων» στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα, μετά την έναρξη έρευνας από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις επιδοτήσεις στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Η άλλη όψη του νομίσματος
Οι αυξημένοι δασμοί θα μπορούσαν να επιταχύνουν τα αρχικά σχέδια της Great Wall για την ίδρυση ενός εργοστασίου στην Ευρώπη, με πιθανές τοποθεσίες στη Γερμανία, την Ουγγαρία ή την Τσεχία. Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει την εισαγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία δεν αναμένεται να επηρεαστούν από την αύξηση των δασμών.
Η Great Wall άνοιξε τα κεντρικά της γραφεία στο Μόναχο το 2021, με ρόλους που περιλάμβαναν έρευνα και ανάπτυξη, πωλήσεις και διαχείριση. Η εταιρεία αρχικά σχεδίαζε να φτάσει στους 300 υπαλλήλους μέχρι το 2022. Ένας στόχος ήταν η συνεργασία με τη θυγατρική εταιρεία μπαταριών της Great Wall, την Svolt Energy Technology. Αυτή την εβδομάδα, η Svolt ανακοίνωσε ότι ακύρωσε τα σχέδια για άνοιγμα ενός εργοστασίου μπαταριών στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας, επικαλούμενη την «τρέχουσα εξαιρετικά ασταθή κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Η Great Wall πούλησε 1.621 οχήματα στην Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, μια αύξηση 147% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία από τους ερευνητές αγοράς Dataforce. Το πιο δημοφιλές μοντέλο ήταν το Ora 03, με 1.149 πωλήσεις. Το Ora 03 μετονομάστηκε από Funky Cat αφού η εταιρεία άλλαξε τη στρατηγική της στο σήμα τον περασμένο Νοέμβριο. Το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο ήταν το Way 05 με 297 πωλήσεις.
Η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία λανσαρίσματος του Ora 07, ενός μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικού sedan, το οποίο θα προχωρήσει όπως είχε προγραμματιστεί στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι άλλες ευρωπαϊκές αγορές της Great Wall περιλαμβάνουν τη Σουηδία, την Ιρλανδία, τις Βαλτικές χώρες και τη Βουλγαρία. Οι ευρωπαϊκές αγορές θα διαχειρίζονται πλέον από τοπικούς διανομείς, υπό την κατεύθυνση της Great Wall από την Κίνα.